Er du dig selv - på nettet?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Er du dig selv - på nettet?

Post by Lone »

Jeg har aldrig mødt nogen i virkeligheden, som jeg ´´kender´´ fra nettet. Jeg har ingen anelse om hvorvidt de vvil være som jeg forestiller mig, eller om jeg ville løbe skrigende væk, når jeg mødte dem. Men det har fået mig til at tænke over hvad der betyder hvad for en. Normalt er jeg ret hurtig til at afgøre om jeg bryder mig om folk eller ej - når jeg møder dem face to face. Det er meget i de første få minutter det afgøres om folk kunne være interessante, ligegyldige, kedelig eller frastødende. Og det er vel en blanding af udseende og kropssprog og det de siger. det er jo helt væk, når man snakker med folk via internettet - og må da åbne for en helt anden måde at møde folk på. Eller er folk faktisk som man forestiller sig? Er man så meget et produkt af alle de møder man har været igennem så det farver ens adfærd? Hvis man er pukkelrygget og savler - vil de så skinne igennem i ens måde at kommunikere skriftligt? Kan man mærke det på folk? Hvis man er virkelig seriøst utiltalende i sit livvssyn ( for mig altså), vil man kunne gennemskue det i tekst? Jeg vil påstså, at jeg er mig selv på skrift - men man får jo ikke noget billede af min attitude, min holdning til andre - min måde at opføre mig på - iscenesætte mig selv. Tænk hvis man er meget sympatisk på nettet og så viser sig at opføre sig se ud, som en helt anden person? Jer der har mødt folk ´´fra nettet´´ i det virkelige liv - hvordan var det? Er I blevet bekræftet - vildt skuffet - chokeret - ?
Lone

Post by Lone »

Men måske kan man faktisk kende folk bedre på denne her måde? Måske snakker man om ting man aldrig ville nå frem til i virkeligheden? Man gør sig vel nogle forestillinger om mennesker man måske har læst meget længe - og det de skriver bør de vel også rumme? Men det gør de måske ikke altid. Jeg er fx uhyggeligt tilbøjelig til at afbryde folk i diskussioner, selvom jeg ihærdigt prøver at lade være - desværre sikkert fordi jeg synes de siger noget vrøvl, eller jeg sselv har set en pointe andre ikke har fanget. Vel ret højrøvet - og jeg advarer også gerne folk om det - men det kan man jo fx ikke se i det jeg skriver? Eller at jeg spiller spil som en ren dræber - VIl vinde - selv over uskyldige små børn - det skinner jo heller ikke igennem ( ej hvor jeg udleverer mig selv)? Eller gør det?
Lone

Post by Lone »

Ha, ha - The killer-player - det er mig! (kan man sige det) :twisted: Åh, tak - i lige måde...... :P
Jeanie

Post by Jeanie »

Jo jeg har mødt folk fra nettet, og det er der kommet et rigtig godt venskab ud af. Da jeg skulle møde personen første gang, var det naturligvis med et eller andet billede inde i hovedet af den jeg skulle stå ansigt til ansigt med, og også en tanke om hvorvidt personen nu var den jeg havde fået indtryk af. Og indtrykkene de passede på en prik og personen var den personen havde givet udtryk for at være, ingen slinger i meninger og talen var som at læse det hun skriver..så ingen skuffelser.. Og vi ses jævnligt og taler ofte i telefon i timer... :D Jeg har dog mødt flere, hvor det har været som ovennævnt, men desværrer er jeg også rendt ind i et menneske, der løj, og stadig lyver hurtigere end en hest kan rende, både om sit udseende, sin samlever, sit liv...intet er som vedkommende beskriver det på HN, og det er egenligt ganske uhyggeligt, at tænke på at hun ved jeg er der, ved hvad hun står for, og ved at hun lyver...men hun fortsætter ufortrødent...hende spilder jeg ikke mange minutter på...undgår hende hvis vi tilfældigt mødes og har ikke lyst til selskabet.. :x Jeg er ellers ikke den der absolut behøver at møde dem jeg deler forum med, men sker det at muligheden byder sig er det da okay !! I kraft at at jeg kommer meget rundt på landets Travbaner så kan det ske at jeg støder på en HN'er eller en Travnytter..nogle gange matcher kemien andre ikke. Tror ikke jeg hverken skriver eller fortæller mere på nettet end jeg ville gøre IRL. Om jeg formulere mig bedre på skrift end tale, eller omvendt...hmmm.... det er jeg ikke lige istand til at afgøre.
Lone

Post by Lone »

Ja, det er da helt patologisk, med sådanne menensker. Har man ikke lyst til at spørge dem, hvordan de klarer at være så løgnagtige? Men denslags spændende oplevelser får man jo ikke, når man aldrig møder nogen :P :evil: - såvidt jeg ved, for faktisk kan man jo godt have mødt nogen, uden at vide det!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

de løgnagtige må vel have en bedre HUKOMMELSE end vi andre?? :wink: Personligt ville jeg aldriig i så meget som et kvarter være istand til at holde rede på, hvad jeg havde fortalt hvem og hvorfor, om ikke jeg holdt mig til sandheden (eller i hvertfald MIN personlige variant af sandheden) :lol: Imidlertid tvivler jeg på, at jeg opleves i RL som på diverse skrevne fora - omend jeg ville ØNSKE, at det forholdt sig således! :idea: På de skrevne fora får I kun dét at vide om mig, som jeg SELV har lyst til at delagtiggøre jer i, hvorfor jeg formentlig fremstår noget mere ´´vellykket´´ end jeg gør i RL.. :wink: I de skrevne fora er jeg af praktiske grunde nødsaget til at lade folk tale ud, før jeg blander mig, hvorved min diskussionsteknik antagelig virker NOGET mere diciplineret end i RL. Jeg kan redigere mit svar i det uendelige indtil argumenterne er FULDstændig vandtætte, i modsætning til i RL, hvor munden ind imellem løber af med mig...og andre net-brugere kan ikke høre, når jeg sidder og hvæser ´´snotskovl´´ imellem tænderne pga. en eller andens ubeskrivelige dumhed, hvorimod mit :roll: -udtryk næppe lader sig camouflere i RL? :oops: - og så er der jo den ikke uvæsentlige detalje, at jeg i RL kan risikere at blive afkrævet meninger om emner, som jeg vitterligt ikke fatter en hvede af...på de skrevne fora, ville jeg jo blot have sprunget tråden over, og ladet mit intellekt lyse i et af de emner jeg faktisk har baggrund for at udtale mig bare relativt kvalificeret om! :mrgreen: Så det vil derfor på ingen måde undre mig, om jeg SELV li ny og næ lader mig føre bag lyset af andre menneskers tilforladelige net-ydre. 8)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg synes det er ret fascinerende at lære folk at kende på den her måde, fordi udseende, mimik, alder og dialekt så at sige er sat ud af spillet. Man kommer på bølgelængde med folk, man ellers ikke ville være faldet i hak med pga. ydre ting. Det er spændende at møde folk IRL, for selv om man ikke bevidst har tænkt over, hvordan de mon ser ud, så har man jo alligevel dannet sig et billede. Af dem, jeg har mødt IRL efter at have lært dem at kende over nettet, er det kun Jytte H. jeg er blevet direkte overrasket over. Det er der kommet et par weekendbesøg ud af og så ´´hang vi ud´´ sammen i Herning i foråret. Det er enormt hyggeligt, sådan at få venner rundt omkring i landet, synes jeg. Jeg tror tit det er sådan, at folk, der er dygtige skriftligt er noget mere tilbageholdende mundtligt (måske ligefrem lidt tilknappede?) - og omvendt. Man hører jo af og til om folk, der skaber sig en helt anden identitet på nettet. Jeg kan forstå at småpiger ´´drømmer´´ på den måde, men voksne mennesker??? Det overstiger sgu min fatteevne.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Jamen, det du ikke svarer på - eller blander dig i - siger vel også noget om dig? :twisted: Hvis man altså kunne overskue det........ Iøvrigt skinner ting vel alligevel igennem - der er jo mange diskussioner, hvor man giver småbidder af sig selv, måske uden at være klar over det. Selvfølgelig fortæller man kun det om sig selv som man udvælger - men sådan er det jo også i virkeligheden. Jeg kan fx godt indrømme, at jeg sjældent indrømmer mine spil-tendenser - det er en dunkel og mørk side af mig selv, som jeg ikke røber overfor alle og enhver i virkeligheden - men nu har jeg lige tilstået det på internettet........og jeg kan ydermere tilføje, at det er en side som jeg deler med resten af min familie - så nu er de også hængt ud :twisted: Jeg har hellerikke hukommelse til at lyve - hvordan fanden skulle man kunne holde rede på al det? Men jeg tror at nogen faktisk skaber en helt ny ´´sig selv´´ på nettet - og så agerer de vel den -
Post Reply