Børn eller dyr

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Post by Lone »

Først og fremmeste: [quote:0b6de4c7fe]Utallige HN-brugere lader til ENTEN at hade børn (og mødre) af et godt hjerte, hvorimod deres dyr på det nærmeste er børne-substitutter, som kysses på munden, sover i sengen og deslige[/quote:0b6de4c7fe] Hvor blev ELLER af - Atengstedt? Nå, men utallige undersøgelser viser at børn der vokser op som mine - dyrehår, ingen overdreven renlighed, sjældent udvikler allergier. At de så at sige blir immunisererede allerede fra starten. Det har ikke noget at gøre med, at folk der er allergiske sjældent har dyr. MEN - skulle det være tilfældet, hvorfor anskaffer man sig så dyr, hvis man ved man er allergisk disponeret? det er jo ikke ganske usædvanligt at mennesket ønsker sig børn? Bruger man så bare dyret som substitut for sine forældrefølelser, indtil det RIGTIGE barn kommer? For det er jo ofte den vej det går - at folk blir gravide og pludselig mener de at det elskede kæledyr kan være til ubodelig skade for det lille barn. Af med knoppen eller ud på markedet. Det er da en uansvarlighed som harmonerer dårligt med det ansvar man påtager sig for et barn og dermed for samfundets vedligehold, også på det kulturelle, sociale og mentale plan. Jeg har selv forskellige mindre allergier og havde astmatisk bronkitis som barn. Jeg kan fx ikke tåle visse vintyper, visse vaskepulvertyper, visse pollentyper, kattehår, støv fra halm og hø, husstøv - men det forhindrer mig ikke i at have dyr, støv, og 5 allergifrie børn. Men da jeg boede i KBH. hostede jeg som en lungesyg tobaksarbejder. Jeg kan altså ikke ret godt tåle forurening og bilos i de mængder de forefindes i storbyen - det gør al det andet værre - hvorfor jeg nu bor i en landsby, hvor kun naboen forværre mine allergier overfor visse mennesketyper! Der er ofte også en tendens til at pakke sine børn ind i vat i uhyggelig grad - får ungen et udslet en skønne dag, jamen så er den nok allergiker og så starter det vilde ræs med at beskytte barnet mod alt hvad der kunne fremkalde´allergener. Hvorefter man udvikler en overfølsomhed overfor de mest almindelige ting. Jeg kender forældre hvis unger ikke kan tåle ditten og datten - mælk fx, men de kan sagtens æde slik med mælkebestandele i, eller giftig rød spegepølse - fødeemner som jeg ikke engang ville give hunden. Men klart har vores måde at bo på også en betydning, for der ER flere allergikere nu end før - folk gør rent, har tæpper, topisolerede huse, ingen kontakt med støv, hår osv - hvordan skal man blive andet end overfølsom? Og så spiser mange rigtig elendigt, hvilket man kan forvisse sig om ved at stille sig op i en kø i supermarkedet lørdag formiddag. Det er da uhyggeligt hvad folk putter i indkøbsvognen - fuldstændig ukritisk. Færdiglavede retter, madvarer fyldt med alskens tilsætningsstoffer, morgenmadsprodukter, mælkeprodukter i tusinde varianter, og ufatteligt for mig: babymad i pulverform og færdiglavet på glas. Det fatter jeg slet ikke - at man stadig ikke har forstået at pulvermælk og babymos fra Nestlé er måske ikke er det mest velegnede at hælde i ungen. Især ikke hvis man er disponeret for allergi.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Arh, Klara. Du VED jo godt, at det ikke er dét jeg mener!??! :roll: Jeg er bare ikke sikker på, at lige netop DIN tolkning af statistikken nu er mere rigtig end min?? Hvorfra VED du fx, at allergidisponerede mennesker kun yderst sjældent har dyr, bosætter sig i landområder og/eller arbejder indenfor landbrug/skovbrug/gartneri-faggruppen?? Man KAN jo glimrende leve med en allergi overfor fx. Kålroejuice - og alligevel vælge at bo på landet, have hund - og arbejde på en ornestation. :wink: Lone: ELLER blev væk, fordi jeg omformulerede sætningen - og imens jeg gjorde dét var ordet ENTEN blevet usynligt og viste sig først igen efter jeg havde trykkket *submit* :roll:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply