skal al udstyret være pink?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

skal al udstyret være pink?

Post by Lone Beck »

Jeg synes egentlig at det er enormt barnligt, når al udstyret til hesten skal holdes i samme farver - er der noget mere gyseligt end en smældfed fjordvallak iklædt lyserødt underlag, lyserøde bandager, lyserødt dit og lyserødt dat? (Og hvis den så oven i købet hedder Prins, er det altså lige før jeg bliver nødt til at lægge mig syg :roll: ) Men jeg må jo nok indrømme, at jeg selv er jævnt hysterisk med at farverne skal matche. I morges, da jeg afleverede vores yngste i børnehaven, vrælede hun, så jeg proppede en sut i munden på hende. En hvid sut, hvilket ikke passede voldsomt godt sammen med kjolen, og da jeg alligevel også stod med en rød sut, hev jeg den hvide sut ud af munden på ungen og proppede den røde i i stedet. Pædagogen så lettere bestyrtet ud. Jeg mener, det er jo ikke ligefrem fordi jeg er overvældende modebevidst. :oops: Men uanset hvor laset jeg går klædt og hvor lidt modebevidst jeg er, så har jeg altså en ting med farver. De SKAL da passe sammen! Man kan da heller ikke lade en hest stå med et grønt dækken og en rød grime, vel? Det er da uudholdeligt at se på! :shock: Eller er det bare mig (foruden de 12-årige indehavere af fede nordbaggevallakker ved navn Prins)?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

ha, ha - stakkels unge - offer for en mors farvehysteri! Et rigtigt svar har jeg ikke tid til nu - jeg har jo dog andet at lave end strigler.dk - fx har springeren fået nyt halsbånd og det passer ikke så godt sammen med farven på hundens højre pote - så jeg skal ud og lede efter en ny hund!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

HAAAA, nej sådan har jeg det ikke!! :lol: Jeg er totalt græsk-katolsk mhst. om gimen matcher Blökks eksemdækken. Det gør den tilfældigvis, men det er hendes tidligere ejer som har købt det :D De rebgrimer jeg har lavet, er også bare lavet af det jeg kunne få af reb, uden skelen til farver.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

En lidelsesfælle! Lone Beck, jeg har det nøjagtig som dig! :lol: Farver SKAL bare passe sammen. Og jeg vil hellere se en Fjordhest i pink, hvis bare det hele er pink, end se den med grønt underlag og blå bandager! ARGH!!! Brun trense og sort sadel eller omvendt, gør også ondt på mig. Jeg får kriller af en af mine kolleger der gladeligt tager en rød og hvid bluse på til et par stribede bukser - de er stribede i lyseblå og noget andet.. HJÆLP mig! :mrgreen: Faktisk er jeg irriteret over at mine nye sommerdæk på bilen har en GRØN stribe - jeg kan nemlig ikke lide grøn, og det står iøvrigt ikke godt til den mørkeblå bil. Da mine børn var små, skulle sutter og hagesmækker også matche resten. De to yngste blev iøvrigt hurtigt meget selvstændige og ville selv bestemme tøjet - pigen farvematcher på samme måde som jeg - men min yngste søn!!! SUK - han tager det der ligger først for (medmindre han finder noget rødt i skabet, det er yndlingsfarven) og så bliver det dét - og man skal ikke blande sig! Ser mig nødsaget til at lægge tingene i skabet så han altid kan finde en rød bluse og et par cowboybukser :lol: Så Lone Beck - du er ikke alene :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[color=blue:105cc89204]Nej Lone: Du er bestemt ikke alene :oops:. Jeg er ikke så ´´hysterisk´´ når det gælder udstyr til hesten. Jeg har dog samme type karabinhager i tøjlerne som spænderne på trensen, og så skal bidet også hels have tilsvarende ringe :?. Og når tiden kommer og mine 2 ungheste skal rides til, er jeg ikke i tvivl om at de, udover egen sadel, også får egne underlag, nyindkøbte Fleecdækner, grimer og træktove der macher. De er jo er jo MEGET forskellige i farverne :roll:. [img:105cc89204]http://i6.photobucket.com/albums/y245/isheste/IMG_3562_.jpg[/img:105cc89204] De kan jo gansske enkelt ikke have samme farve grim på, når vi skal i byen. Til gengæld betyder det noget, at mit eget rideudstyr passer sammen. Blusen skal passe til bukser, jakke passe til bluse og bukser etc. Anderledes er det med ´´vores´´ pige. Jeg erkender, at jeg syndes det ser pænt ud, når hun har ´´sættet´´ på, og hun trækker da også i noget andet, det ´´aflagte´´ når hun skal muge ud eller ligende. Egentlig er det jo noget pjat. Det kan jo være fuldstændig lige meget, hvad farve div. udstyr har, bare det passer hesten. [/color:105cc89204]
Lone

Post by Lone »

Hold da op - godt jeg bare rider alene. Det underlag jeg rider med er det øverste i bunken af rene! Nu køber jeg måske nok efter de farver jeg kan lide og heri indgår pink ikke, men jeg har da faktisk to rigtig gode underlag, som passer supergodt, gir en god komfort og faktisk er de bedste jeg har - at de så er skrigende lyslilla med en sølvstribe, er det ikke helt underordnet? Resten af mit udstyr er sort - sort sadel, sort trense - og selv jeg jeg 90% af tiden klædt i sort og hvad passer ikke til sort? Men min bedste ridetrøje til en kølig dag er brun med lysebrune kæmpe rensdyr! Køn er den ikke - og man ligner en spærreballon og den passer ihvertfald ikke til mine lyslilla underlag - men den er vidunderlig i at ride i! Og så dufter den så skønt af hest - for den blir kun sjældent vasket - sådan en megauldtrøje - Men ellers skal min påklædning passe sammen - men det gir meget sig selv med min forkærlighed for sort - jeg går også sjældent i mønstre - så på den måde går jeg vel osse op i at ting passer sammen. Men jeg ville ikke skamme mig over at ride ud i en sort sadel, brun trense, orange underlag og grøn ridehjelm - hvis det var det med den største komfort. Min hest bruger kun grime når hun skal strigles eller køres - hun har to - en forhenværende hvid og en kanariegul med sorte striber......... Hvad andre ifører sig må de selv om - men man kan da godt forundres over folks manglende blik for harmoni. Men Pink til Prins - det er da nuttet at børn kan narre så mange penge ud af deres forældre!! Men sutten til kjolen - arh, Lone - så er man langt ude!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg medgiver gerne, at dén med sutten var langt ude - taler det til mit forsvar, at jeg ikke tænkte over det, men bare udførte sutteombytningen? 8) I øvrigt er jeg ligeså nærig som jeg er farve-følsom, og af den grund går stakkels Skipper med en lysebrun sadel monteret med sort underlag, stigremme og gjord samt sort trense. :shock: Det ser skrækkeligt ud, men jeg fandt altså den dér lysebrune sadel til 2500 kr. - en helt ubrugt stübben dressursadel - det kunne jeg alligevel ikke modstå :oops: Til gengæld kvier jeg mig sgu ved at bestille matchende trense og stigremme hjem - til dén pris - og i dén skrækkelige, grumset-lysebrune farve :? Det ender nok med at jeg prøver at farve sadlen, selv om alle fraråder det... :cry:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jeps. ALT udstyret skal være..nej, ikke pink - dét er jeg dog vokset fra, men så BRUNT, da. Når atengstedt begiver sig ud på sit småfede mellembrune ridedyr, er selvsamme ridedyr således iført mørkebrun rundsyet trense, som matcher den mørkebrune Passier Hannover, med de mørkebrune stigremme, den mørkebrune gjord og det mellembrune underlag. 8) Atengstedt er iført det, der lå øverst i bunken af tøj. :wink: (det lader sig forresten sagtens gøre at omfarve en ny sadel med sort narvsværte, om man bare affedter den først med acetone og smører den godt bagefter...og ikke rider med hvide ridebukser de første par måneder)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Mener du det Atengstedt? :shock: Altså at jeg sagtens kan farve sadlen? FEDT. Prøv bare at se, hvor utjekket det ser ud med den farvelade: [img:81b2dea7dd]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/070905skipperogcamilla.jpg[/img:81b2dea7dd]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

tsk tsk Lone, hvis du ikke havde nævnt farveforskellen havde jeg ikke engang opdaget det :)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply