Re: Det her sommer og halløj
Sommer, hvor???

Her pis-regner det...
Ej pjat, det var vist lækkert vejr i det nordjyske, den weekend der var Hjallerup Marked, har jeg ladet mig fortælle... men jeg var ikke selv til Hjallerup Marked i år. Faktisk var jeg ikke engang i Nordjylland den weekend!
I stedet var jeg på "for-ferie" sammen med min søde, dejlige (og stadig ret nye) kæreste i hans kusines sommerhus på Tuse Næs på Sjælland.
Vi skulle sammen af sted på den årlige "bestyrelses-ferietur" med de andre fra vores lokale DN-bestyrelse (DN = Danmarks Naturfredningsforening); en tur som i år gik til Møn, og havde i den forbindelse lige lyst til et par alene-dage sammen, før vi mødtes med de andre på Møn søndag aften. Der var dog også vældig lækkert vejr på Tuse Næs... og selv om jeg faktisk stort set plejer at være til Hjallerup Marked hvert år, savnede jeg det ikke i år. Dels var min ferie bare bedre... og samtidig synes jeg også, at de seneste par år på Hjallerup Marked har været lidt skuffende... Kræmmerbod efter kræmmerbod med mere eller mindre det samme "skrammel", og hestene har heller ikke været et alt for opmuntrende syn, selv om den del dog retfærdigvis er blevet noget bedre hen over de seneste år.
Bogen om Hjallerup Marked har jeg - eftersom jeg ikke var deroppe i år - heller ikke købt mig. Bliver den ikke tilgængelig på nogle af de lokale biblioteker, monstro? For jeg vil da sådan set gerne se den.