December og julens pinsler!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: December og julens pinsler!

Post by HHansen »

Hvad er gun lamper?

Og ja det er december - og der er kun 15 dage til helvedet er overstået! :doed:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December og julens pinsler!

Post by Pia »

Hvorfor kan du ikke lide jul, Helle?

Jeg har mange ønsker i år, dog mest jagtrelateret.

Julegaverne til familie og ansatte er klaret. Nu skal jeg bare lave lidt kemijuleshow og så er jeg klar til en miniferie hos Randi, og julemarkedet i Luxembourg.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: December og julens pinsler!

Post by HHansen »

Pia wrote:Hvorfor kan du ikke lide jul, Helle?



Det ved jeg egentlig ikke.... :hva: Det siger mig bare ikke noget... Det er mest noget der er dyrt og besværligt og fyldt med en masse "burde" ting som jeg er holdt op med..
Så jeg gider ikke pynte, gider ikke bage.. jeg køber julegaver til børn og anden tæt familie - og jeg møder op hos min eksmand i år og holder jul der - fordi børnene gerne vil at jeg kommer.
Min mand holder jul hos sin familie... Det fremmer ikke juleglæden at vi holder det hver for sig, men ligesom jeg gerne vil holde med mine børn, når nu de ønsker det - så vil han gerne være hos sin mor.

Jeg har egentlig ikke så meget imod selve juleaften, det plejer at være hyggeligt nok. Det er nok mest alt det op til.. der skal da pyntes og bages og hygges osv.. det tænder mig ikke rigtigt.

Men nu har jeg da lige købt den første julegave. Og er bare i aften blevet spurgt 2 gange hvad jeg ønsker mig, og det aner jeg ikke... :hva:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: December og julens pinsler!

Post by misssophie »

jeg er mega-anti-jul, og glæder mig til at det er overstået
Misssophie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December og julens pinsler!

Post by stardancer »

JUL :elsk:

Elsker jul! :jeanie: Vi har overstået alle julegavekøb, der er pyntet op sidste weekend før december og i dag køber vi juletræ. Så skal vi bare have bagt brunkager, pebernødder og klejner, og ha lavet havregrynskugler :aribeth: Bytter julebag m svigermor som laver de lækreste nødderuder :aribeth:

Juleaften bliver hos svigermor, så vi skal ikke engang tænke på julemiddagen, udover at vi tager risalamanden med :mikkel: Og det passer mig fint! Jeg er 27 uger henne i dag og hårdt ramt af bækkenløsning så jeg vil nyde at jeg bare skal slappe af og sætte mig til bords d. 24 :hhansen:
/Sofie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: December og julens pinsler!

Post by 99E »

Vi har slået alle rekorder i julemangel.
Der blev hængt lys op (grønlandske julestjerner, lys på altanen) en eftermiddag ungerne og jeg var ude at førte.
Som Mikkel sagde: "Det er utroligt hvad man kan nå når der ikke er to små børn!!"

Men nu pakker vi - på mandag flyver vi.
Fra sne og mørke til... Øh, mudder og mørke, er det ikke hvad I har dernede i Danmark for tiden?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December og julens pinsler!

Post by stardancer »

99E wrote:Vi har slået alle rekorder i julemangel.
Der blev hængt lys op (grønlandske julestjerner, lys på altanen) en eftermiddag ungerne og jeg var ude at førte.
Som Mikkel sagde: "Det er utroligt hvad man kan nå når der ikke er to små børn!!"

Men nu pakker vi - på mandag flyver vi.
Fra sne og mørke til... Øh, mudder og mørke, er det ikke hvad I har dernede i Danmark for tiden?


Jo sådan ca. :viben:
/Sofie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: December og julens pinsler!

Post by annetteB »

Jeg gider heller ikke jul. Jeg kan ikke finde ud af at jule.
Det er hvad der kommer af aldrig selv at have holdt jul i hele sit voksne liv, tror jeg.
Min eks var Grinchen, så den jul vi holdt, holdt vi altid hos min far, som var verdens bedste vært....og da han døde var der ingen der julede. Og så blev jeg også skilt, hvilket var aldeles udmærket, men ikke særlig juleagtigt, ikke engang selvom det skete i december.
:lea:
I år bliver mærkværdigere end tidligere: jeg holder som vanligt en midvintermiddag et par dage før jul, i anledning af vintersolhverv - men den der officielle jul....tjah, jeg havde regnet med at tilbringe juleaften i sofaen med katte, hunde, sushi og en god bog, mens alle unger var hos deres far, men det blev lidt anderledes, for tøserne holder godt nok jul ved deres far...eller rettere: sammen med deres far, men hos hans nye kærestes forældre, som de aldrig har mødt.
Knægten, derimod, gad ikke med - så han og jeg spiser noget mad og en masse risalamande og er derefter asociale herhjemme. :elsk:
Alternativet var at holde jul hos kærestens svigerdatter med hele den samlede familie og diverse udhæng...men det er nærmest endnu mere mærkværdigt og i hvertfald lige så uattraktivt pga mængden af ukendte mennesker.
Han er et dejligt menneske, og det er fantastisk sødt af ham, at han så meget som et sekund overvejer at ville slæbe en julesurling som undertegnede medsamt en julesurlingesøn med til kæmpefamiliejul.... men tanken om alle hans børn og svigerbørn og disses forældre, to børnebørn og deres enorme gavebudget og rende mig i Pedersen, får det til at svimle for mig.
:-D

Til gengæld kommer han hjem natten til første juledag. Og den dag skal han og jeg i byen med et par gode venner og vi skal ud og danse, skal vi.
:elsk:

Anden juledag fylder Aja år og skal fejres med fødselsdagsbrunch og dermed er julen officielt slut her i huset.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December og julens pinsler!

Post by stardancer »

stardancer wrote:
99E wrote:Vi har slået alle rekorder i julemangel.
Der blev hængt lys op (grønlandske julestjerner, lys på altanen) en eftermiddag ungerne og jeg var ude at førte.
Som Mikkel sagde: "Det er utroligt hvad man kan nå når der ikke er to små børn!!"

Men nu pakker vi - på mandag flyver vi.
Fra sne og mørke til... Øh, mudder og mørke, er det ikke hvad I har dernede i Danmark for tiden?


Jo sådan ca. :viben:


Neeeeei! NU slud'er det da her - men sne får vi vist ikke foreløbigt :graed:
/Sofie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: December og julens pinsler!

Post by Intunia »

Jul er rimeligt ubelejligt i år. -poogift
Jeg sidder med mit afgangsprojekt, der skal afleveres 4.januar og jeg har det naturligvis sådan, at jeg føler jeg er bagefter.
Jeg kan ikke fucking overskue at jule. Har ikke købt en gave endnu...

Jeg stiller naturligvis op til juleaften hos svigerne, men ellers er alt andet AFLYST! (Mor forstå det dog!)
bla bla bla
Post Reply