September

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

September

Post by Jeanie »

September er en af de måneder på årret jeg holder allermest af, og som vejret er lige nu, får måneden lige et par point mere for i år!! Er det ikke herligt, at man her i denne efterårs måned kan se himlen mere blå end ellers, at man stadig kan have de korte bukser på , og en soltop, at man stadig sveder at at lave have arbejde og at en kold drik stadig er læskende... :D Er det ikke herligt at æblerne modnes, sammen med blommer og hyldebær, at brombærrene begynder at kunne plukkes, og at det er fint og ikke for varmt at ride en tur sidst på eftermiddagen ??!! At vasketøjet stadig kan tørres ude, og at der er mulighed for at ligge sig lidt i solen, og stadig få kulør.. :D Jeg syntes det er så dejligt!! Skoven ændre farve, og markerne er høstet og nogen steder pløjet, og det dufter ligefrem af efterår.....det eneste og det er det værste ved september !!! Det er KORSEDDERKOPPERNE.... :shock: ..de sidder alle vegne !!!! Og de kaster deres spind ud til højre og venstre, blot for at jeg skal vade lige igennem dem med ansigtet, og få deres spind til at sidde i hele fjæset, og bedst som jeg tror jeg er fri af nettet, gør en eller anden mig opmærksom på, at edderkoppen rent faktisk sidder på min ryg og ser pisse sur ud.... :shock: .... Hold kæ..* jeg kan ikke lide det, og jeg nægter at være den første til at gå ud om morgenen, for så er det ikke mig der får arrige edderkopper på ryggen.... Jeanie
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

September ER en vidunderlig måned, og i år er den da helt fantastisk indtil videre. 8) (Korsedderkopper er ikke noget at pive over - de er da nydelige! :P ) I år er et under ydermere indtruffet heroppe hos os. Jorden lige ved siden af vores ejendom er blevet handlet, og den nye ejer har IKKE udlejet jagten ved søen, der ligger næsten lige ved siden af min ridebane !!! :shock: MINE september måneder plejer ellers at blive ødelagt ridemæssigt, af de forbandede andejægere. De gemmer sig ved bredden og når en and så letter, plaffer de løs som sindssyge. Forestil dig lige, hvor sjovt det er, når man arbejder med en unghest mindre en 50 m derfra :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg er ret ambivalent omkring September. Jeg elsker den der RO der er i vejret/naturen. Det hele lægger sig til hvile på en eller anden måde? Alt er ligesom lidt søvnigt. Og, ja, himlen er så smuk. Og lyset får en skøn farve. MEN :( jeg lider af vinterdepressioner :!: Så jeg ved at der ikke går lang tid før at jeg skal til at bikse med det. Jeg har ellers indkøbt en dagslyslampe, for at snyde min hjerne, men den gennemskuede mig vist. I år er et nyt apparat indkøbt, en sunrisesimulator. Den får en lampe til at øge lysstyrken over et indstilleligt antal minutter, så hjernen tror at det bliver tidligere lyst end det reelt gør. Jeg håber min hjerne vil lade sig snyde af denne dims. Vinterdepressioner er ´´nederen´´, som min nevø ville udtruykke det :twisted:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply