Juli - Sommer!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Juli - Sommer!

Post by HHansen »

Endelig lidt godt vejr. Håber det holder de næste uger...

I morgen holder vi studenter fest for min datter der blev færdig i forrige uge. Skønt at det er overstået...
Jeg har totalt tøjkrise og ANER ikke hvad jeg skal tage på.. men hva faen... det er jo også først kl 11 jeg skal hjemmefra i morgen... helst påklædt. :hhansen:

Og ligeså snart den fest er overstået, så står den på detailplanlægningen af den næste fest... manden er lige blevet 50 og jeg runder i august. Så vi skal holde en fælles fest her midt i juli.. Så vores juli bliver mest fest og ballade :fest: :fuld: :druk: :druk: :druk:

Og så lidt ferie sidst på måneden... nå ja og smukfest i næste måned. Det bliver en dejlig sommer! :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - Sommer!

Post by 99E »

Det er sygt meget sommer!
SE SELV!!!
Image

Blomstrende timian!
Image

Image

Image

UDENDØRSSERVERING!!!
Image

Jeg har en måneds barsel/ferie tilbage - så skal jeg på arbejde igen (JUHUU!!!) - vi venter stadig på vuggestueplads...
Mikkel har 6 ugers orlov, han kan trække på efter jeg starter - nåhja, og skoleåret starter med tre dages telttur i fjorden. Spændende om ungerne kan klare sig med mælk i kop til den tid, eller om Mikkel og ungerne tager med på teltturen...
:minna:

Lige for tiden er vejret (som man ser...) godt, så jeg får gået nogle laa-aaange ture med vognen mens ungerne sover - ind imellem lige med et smut forbi yndlingscafeen efter en kop kaffe...
Kan I huske, jeg smadrede foden for 100 år siden i et trafikuheld? En ortopædkirurg lappede den sammen og sagde at den var helt tiptop.
Det gør så også kun ondt, når... Øh, jeg er i live og ikke er i fuld narkose... Pænt meget ondt. Satser på, han havde ret, da han sagde, at jeg ikke kan slide den værre ved at gå på den...

En af fordelene ved at bo i Grønland er, at vi ikke behøver beslutte hvor meget festivitas vi gider banke op på ungernes 1-årsdag (midt i sommerferien, "ingen" er i byen...).
Vi kan - så sent som dagen før - smide en åben invitation på FB og bage nogle kager, og så er det totalt okay stil.
(Så sent som i sidste uge fik jeg sådan en "Nåhja, der er fødselsdag for J i morgen! Efter klokken 17. Ses!")
Vi kan også lade være - sejle i fjorden eller tage på restaurant eller hygge os derhjemme eller hvad ved jeg.
:mikkel:

Edit:
SÅ GÅ DOG ORDENTLIGT NED, SOL!!!
Det er jo umuligt at holde en fornuftig sengetid med det "nattelys":
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - Sommer!

Post by stardancer »

Uha hvor har jeg ønsket mig op på grønland mens vi havde hedebølge :elsk: Vi havde 4 dage med 30-32 grader fra tidlig morgen og ikke under 25 om natten - og ikke under 29 grader indendørs i løbet af de dage :doed: Har stadig lårene nede i anklerne efter den tur :plop:
/Sofie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juli - Sommer!

Post by aribeth »

Jeg er færdiguddannet. Sluttede af med en farlig masse 12 taller. Men det må man vel ikke prale med i dag, men altså, nu er jeg lærer. Nu er det ferie med mine børn. Jeg har savnet familien i de sidste 3-4 måneders eksamensbachelorskrivningstid.
Raxacoricofallapatorius
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Juli - Sommer!

Post by Susmh »

Tillykke med de fine eksamener Aribeth og Smukke-Ped, håber i nyder at det nu er slut med eksamener i denne omgang.

Her er der ikke så meget nyt.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - Sommer!

Post by Frieser9460 »

Ja ja... det er da blevet en slags sommer nu... selv om temperaturen godt lige måtte stige 3-5 grader for min skyld. :linski: Jeg var vældig glad for de der varme sommerdage i uge 27...

TILLYKKE med de fine eksamener, Aribeth og Smukke-Ped! Det er sgu da godt gået!! :sanne:

99E, render du rundt med bare arme i 9 graders "varme"?? Var du viking i et tidligere liv eller sådan noget?? :hhansen: Ellers fine billeder. Også af det der midt-om-natten-lys. :hhansen:

Her har jeg lige overstået to ugers lækker ferie med en god blanding af afslapning, sjove aktiviteter og praktiske projekter og er tilbage på jobbet igen... nøj, det føles trælsomt. Men jeg elsker jo heller ikke ligefrem mit job... :ehj:

Så jeg må bare glæde mig til næste sommerferie (en enkelt uge) i august og ellers "hænge i" på jobbet indtil da. :linski:

Lige nu glæder jeg mig i første omgang til weekenden, hvor Bo og jeg skal til Middelalderdage på Voergaard Slot og derefter - forhåbentlig - forbi min far til en kop kaffe. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juli - Sommer!

Post by BeritH »

Her har jeg lige overstået to ugers lækker ferie med en god blanding af afslapning, sjove aktiviteter og praktiske projekter og er tilbage på jobbet igen... nøj, det føles trælsomt. Men jeg elsker jo heller ikke ligefrem mit job... :ehj:


Frieser er der ikke mulighed for at du kunne finde et andet job? Så langt jeg husker tilbage, har du været meget lidt begejstret for det job, og det er sgu da en træls måde at henslæbe sine dage på. Livet er for kort til lortejobs (og tro mig - jeg taler af erfaring)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - Sommer!

Post by 99E »

BeritH wrote:
Her har jeg lige overstået to ugers lækker ferie med en god blanding af afslapning, sjove aktiviteter og praktiske projekter og er tilbage på jobbet igen... nøj, det føles trælsomt. Men jeg elsker jo heller ikke ligefrem mit job... :ehj:


Frieser er der ikke mulighed for at du kunne finde et andet job? Så langt jeg husker tilbage, har du været meget lidt begejstret for det job, og det er sgu da en træls måde at henslæbe sine dage på. Livet er for kort til lortejobs (og tro mig - jeg taler af erfaring)

Her er jeg altså på BeritHs hold...
Jeg synes du skal prøve at gøre noget ved den der jobsituation...

Og ja - bare arme og korte bukser i 9 graders varme.
Heroppe føles det "varmere end det er".
Især hvis solen skinner og man kan undgå vind.
Luften er tør (= føles varmere end Danmarks fugtigere luft) og solen brænder godt igennem (lidt som når man er i bjergene...) og luften er meget klar.
Men vinden, hvis der er en, er pivkold fordi den næsten altid kommer ude fra havet (og det er KOLDT!) - og er der ingen sol, føles det pludselig "lige så koldt som det er".
9 grader kræver ærmeløse trøjer og korte bukser, især hvis jeg skal skubbe en tvillingevogn rundt og/eller bære på mindst et barn, der ikke gider sidde i en vogn og glo. Og så kræver det et par vandflasker...

I dag - hvor vejret naturligvis er awesome - har vi for anden gang fejret fødselsdag for føllene... Nu er de et helt år.
Og vi hver hverken tabt dem på gulvet, ladet dem falde fra puslebordet eller smidt dem i havet.
Hurra for os!
Og også hurra for dem.

Image

De var jo BITTEbittesmå!
Image

De har fået gaver og FødselsdagsFrugt og flødeskum og sager!
Image

Vi FaceTimede med familien (dem, der kunne) til morgenmaden - fødselsdagssange og "Næh-og-ih"'er i store mængder...
Og nu sover de - trætte oven på al den ståhej og det nye legetøj...
Image

Image

De er ET HELT ÅR!
Og de kan bevæge sig (meget hurtigt!) og er begyndt at rejse sig (NOGEN *hostNUKA!!!host* er ind imellem meget overmodige og rejser sig, slipper alting og ser stolt ud i cirka halvandet sekund) og begynder sikkert snart at kunne få glæde af gåvognen...
De spiser ind imellem andet end "hjemmelavet mælk" (og vi er nu i Danmark at betegne som langtidsammere, tror jeg...) - og de har fået vuggestueplads fra 1. august.

De er store - juhuuu! Mere af det!
(Jah, jeg er altså en af dem, der indtil videre synes det er sjovere jo større og mindre babyagtige de er...)

Hurra for Grøn og Orange!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - Sommer!

Post by Frieser9460 »

TILLYKKE med føllenes 1 års fødselsdag, 99E!! :jeanie: :fest:

Tænk, at de allerede er et år gamle... shit, tiden går stærkt. Jeg synes jo lige, vi har set de allerførste babybilleder... :hhansen: De er et par skønne piger, glade piger, ser det ud til. :elsk:

Ang. min jobsituation, så er jeg meget fastlåst af 2 forhold:

1) Kæresten går stadig ledig - selv om han sender minimum 3-4 ansøgninger af sted om ugen, nogle gange helt op til 10-12 ansøgninger, og søger meget bredt i forhold til sine uddannelser og kompetencer, har han endnu ikke haft heldet med sig. Så vi er meget afhængige af, at jeg beholder min løn.

2) Jeg har desværre for lidt af det der uddannelse... Jobbet herude skulle jo bare lige været et sabbatår... men tjah... omstændighederne ville det altså anderledes. Der er planer om uddannelse (jeg vil gerne have en bachelor i biologi og være naturvejleder), men der er noget økonomi, som skal på plads først, hvilket betyder, at jeg tidligst kommer i gang om 2-3 år.

Et job magen til i en anden televirksomhed gider jeg ikke rigtigt, medmindre lønnen er højere... og selv om jeg må høre under kategorien "lavtlønnet", så tror jeg desværre ikke, at andre, tilsvarende jobs er bedre lønnet.

Så jeg holder øjnene åbne og sender ansøgning, når jeg finder noget, jeg synes, kunne være relevant og/eller interessant. Men indtil videre har jeg altså ikke rigtigt haft heldet med mig... og må slæbe mig igennem her, så godt jeg nu kan. :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juli - Sommer!

Post by HeidiO »

Har du overvejet at blive voksenlærling Frieser? http://www.eucsj.dk/amu/voksenlaerling.aspx
Eller at tage uddannelse om aftenen?
Heidi
Post Reply