Franske madopskrifter

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Franske madopskrifter

Post by xtiny »

Jeg har fundet en side, som egentlig ser appetitelig ud. Med mit rustne fransk og Google translate: Det er ikke så nemt, når der i opskriften optræder "Wiernerbrød børste" og "Kulinarisk børste"- det er i grunden værre med den "vaskemaskine"- der er midt i en lasagneopskrift. Nu har jeg lavet lasagne før, dog ikke ligefrem i en fransk version, men vaskemaskiner, mener jeg nu ikke ligefrem indgår. -poo

I en af opskrifterne indgår "Bouillon de legumes"- heraf fremgår det porrerene bør have tre værelser! Hva ba?! Jeg tror forholdet er 3:2:1 med porrer, gulerødder og løg?

Google translate er ikke rigtig konsekvent...

Nå, men jeg vil dog forsøge at lave "Flettet rosinbrød", nu jeg har købt "orangeblomstvand". Rosinerne (mængden uopgivet) skal ligge i to spiskeskefulde orange-essens.
De skal drysses med noget sukker, der opgives på to forskellige måder i opskriften, først som "poudre"- senest som "Cristallisee"- jeg går ud fra, det er flormelis. På billedet ligner det ikke perlesukker...

Men Google translate: Kaffe peber! Er en teskeskefuld! En soupe= spiseske. cl= centiliter.

Jeg er ved at genopdage det franske (bedstemor-) køkken, det er sikkert, det nye sort! :anonym:

Mvh
Tine- der har købt to flasker med orange- og to med rosenvand.
Det kan også bruges som ansigts- vand.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Franske madopskrifter

Post by HHansen »

Jeg er færdig af grin! :viben:

Porrer med 3 værelser? Lasagne med vaskemaskine?

Håber du finder ud af hvad der rent faktisk skulle stå!

Måske det ser anderledes ud hvis du først google translater til engelsk? Men det er ikke givet at det bliver korrekt af det. :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Franske madopskrifter

Post by annetteB »

Det er godt nok et ordentligt fad du skal have fat i, hvis der skal vaskemaskine i lasagnen!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Franske madopskrifter

Post by aribeth »

Du skal altså sørge for at den vaskemaskine får simret ordentligt, ellers kan den være noget så sej!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Franske madopskrifter

Post by 99E »

Sådan en lasagne med vaskemaskine knaser så skønt. Men den kan ligge lidt tungt i maven!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply