Takket være Annette...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Takket være Annette...

Post by 99E »

...har vi de sidste, hvad, 5 år, haft verdens sødeste hund.
Det sluttede i formiddags ved 10:30-tiden.

Hun har skrantet et stykke tid, og vi var lige gået i gang med endnu en antibiotikakur.
Men det var ikke godt nok.
Og pludselig blev det slemt.

Så i morges fik vi en akuttid (eller... en ikke-eksisterende ikke-tid) á la "OK, så kommer I bare nu, så finder vi ud af det" sagt kvart i åbningstid, da Mikkel ringede. (Vores dyrlæge har "normal åbningsdag" lørdag formiddag.)

Hun fik sin sovemedicin og blev distraheret af en tørfisk, jeg stak hende.
Så blev hun døsig og lagde sig til at sove op af mig, der sad med hende på gulvet.
Da hun var helt væk, løftede jeg hende op på bordet, og dyrlægen gav hende en skrøjte Meget Lilla Væske.

Hun har haft gradvist mere ondt de sidste dage, og var nået dertil hvor hun ikke ville spise pga. smerter (i nedslidte tænder), havde tegn på kredsløbsproblemer, begyndende nyresvigt og hjertebøvl.
Så det var helt sikkert ikke for tidligt.
Men heldigvis heller ikke så sent, at hun ikke kom godt af sted.

Der går nok lidt før vi er færdige med at :graed:
Og endnu længere før vi holder op med at vende os om efter hunden eller række ud efter snoren på vej ud ad døren.

Men vi kan stadig huske hende sådan:
Image
...og midt i al nederenheden er jeg glad for, vi ikke tog beslutningen for sent.
Og at hun ikke opdagede noget.
Og at vi var der. Alle fire.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Takket være Annette...

Post by annetteB »

dobbeltpost
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Takket være Annette...

Post by annetteB »

Og jeg er glad. I overtog sheila på et tidspunkt hvor hun havde et rigtig kedeligt hundeliv og I gav hende ikke bare hendes sidste hjem men også hendes allerbedste hjem overhovedet. Der har ikke været een dag, hvor jeg ikke har glædet mig over, at I dengang ville overtage og huse og elske hende. Tak.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Takket være Annette...

Post by KatieKat »

Der var en ferie hos jer for nogen år siden, hvor jeg havde det så dårligt at det eneste jeg rigtig husker fra den ferie er at jeg, ind imellem blev vækket af en glad Sheila, som kom luskende og lige tjekkede den der klump der sov på gulvet hele tiden. Hun var simpelthen så sød. :kindkys:
Det gør mig ondt at hun er væk. Jeg kan levende forstille mig hvor meget i savner hende. Jeg er glad for at I alle fire fik sendt hende godt afsted.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Takket være Annette...

Post by HHansen »

Det gør mig ondt for jer - men vil også give :askepot: for at tage beslutningen nu.
Det er dagen alle dyreejere frygter...

Hvor gammel blev Sheila egentlig?

Hun var en rigtig dejlig hund, og hun havde det rigtig godt hos jer. Jeg har nydt at se billederne af hende når hun nød den grønlandske natur. :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Takket være Annette...

Post by misssophie »

altid trist at skulle sige farvel til en god ven.

det har været en fornøjelse at se hvordan hun altid var med, uanset hvor i var.

godt i fik sagt farvel, inden det gik helt galt...
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Takket være Annette...

Post by BeritH »

Det er altid uendeligt trist at sige farvel til en god ven, men det er endnu mere trist at se en god ven sygne hen.

Dejligt at I kunne give Sheila et godt hundeliv resten af hendes dage :askepot: :askepot: :elsk: :elsk:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Takket være Annette...

Post by Frieser9460 »

Det gør mig virkelig ondt, at I har mistet jeres bedste firebenede ven. Det gør altid avs at sige farvel, men hatten af for, at I har taget den rigtige beslutning på det rigtige tidspunkt. Det er måske nok den allerstørste kærlighedserklæring, I kunne give hende.

Hvil i fred, lille Sheila. Og mine varmeste tanker til jer...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Takket være Annette...

Post by Godzilla »

Jeg husker hvor hyggeligt det var at ligge i arm med Sheila da hun var hos mig nogle dage. Virkelig skøn hund <3
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Takket være Annette...

Post by 99E »

Det er sært.
Det er sådan nogle småting, der er sære - at komme hjemf ra DK og ikke skulle hente Sheila.
Min første tanke, når jeg rydder af efter ungerne er stadig - "Det der kan Sheila få...".
Det er sært at skulle samle tabt mad op fra gulvet.
Og at ikke have en hund op ad mig når jeg ammer. Ikke at have en hund i sengen. Ikke at blive nedstirret når jeg er på toilettet...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply