Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Frieser9460 »

Puh... sikke dog et mavepumperemne, du har taget hul på her, Ped. :-o

Jeg har ikke den uddannelse og erfaring, der skal til for at kunne vurdere, hvornår et barn skal tvangsfjernes, og hvornår det ikke skal. Og nu er medierne jo heller ikke ligefrem kendte for at nedtone diverse historier - snarere tværtimod!

Lige nu er hele Danmark rædselsslagen for "radikaliseringen" og kaster om sig med det ene "stop radikaliseringen forslag" efter det andet, tilsyneladende uden mål og med. Så at man nu også begynder at tvangsfjerne børn midt i panikken, overrasker mig måske ikke så meget, som det egentlig burde.

Under alle omstændigheder er det dog - efter min bedste overbevisning - en meget ekstrem handling at tvangsfjerne et barn, så jeg håber VIRKELIG, at myndighederne har gjort deres forarbejde, før de forulemper en hel familie.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by 99E »

Kort iPad-svar...

Radikalisering er skidt - og jeg synes forældre skulle lade være med at indoktrinere deres børn til alt muligt religion.
Men skal det være tvangsfjernelsesgrund?
Nej.
Nej, det synes jeg ikke. For hvor sætter vi så grænsen for hvad der er okay at "hjernevaske" sine børn med?
Er det ok at gøre dem religiøse? Hvad hvis det er sådan MEGET religiøse som i ingen sex før ægteskabet-kristne (de findes) eller mormoner eller noget andet SÆR religion?
Hvad med politik? Må man opdrage sine børn til at tilhøre en bestemt politisk ideologi? Må man forsøge at præge sine børn til at være andet end gennemsnitssocialdemokrater?

Tvangsfjernelse må IMO ikke begrundes med frygt for radikalisering.
Det må udelukkende begrundes med barnets tarv.
Jamen er det i barnets interesse at blive radikaliseret?
Ja. Ja, det er i langt de fleste tilfælde i barnets interesse at det opdrages til/i sine forældres livssyn.
Og man kan mig bekendt ikke påvise en betydelig mistrivsel ved at være overbevist idiot - faktisk har meget ensporede mennesker det med st være ret tilfredse i deres sort/hvide verdenssyn.

Tillader man tvangsfjernelse udelukkende baseret på "frygt for radikalisering" åbner man IMO for tvangsfjernelser pga frygt for at børn bliver libertarianere, autonome, økohippier, småborgerlige og alle de andre ikke-helt-leverpostejsfarvede ting, man kan være.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by 99E »

Information skriver indtag:
Forsker kritiserer tvangsfjernelse af dreng
Det er meget usædvanligt, at Aarhus Kommune har anbragt en tvangsfjernet dreng på en sikret institution. Det fastslår Hanne Hartoft, forsker og ekspert i social ret og tidligere familieadvokat.

»Det er langt ude, at man har placeret barnet på en sikret institution. Den løsning er klart den mest vidtgående, man kan forestille sig. Det er ikke et fængsel, men det minder meget om,« siger Hanne Hartoft fra Aalborg Universitet.

Drengen blev tvangsfjernet i efteråret 2014, da Århus Kommune vurderede, at han blev radikaliseret af sin far.

Politiet har ifølge Jyllands-Posten i et notat fremhævet, at farens indflydelse kan være en sikkerhedsrisiko for Danmark.

»Det er et helt nyt argument, og det er meget usædvanligt. Danmarks sikkerhed skal ikke beskyttes igennem tvangsfjernelser. Tvangsfjernelser er til for at sikrer, at børn får den omsorg og opvækst, som de har krav på, siger Hanne Hartoft til Ritzau. Ritzau
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
lenepp
Posts: 302
Joined: Sat 23. Oct 2010 13:31

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by lenepp »

Hvis den unge mand stod overfor at blive sendt til whereever af sin far for at blive udstyret med en sprængladning om livet og lovning om et antal jomfruer hinsides, ja så er det klart i hans tarv at blive tvangsfjernet.

Lenepp
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Felis »

Nu render normale mennesker der bare er lidt fede eller har det "grimmest tøj", jo ikke rundt og pløkker andre mennesker ned

Og det mener jeg på ingen måde kan sammenlignes med at man, ved at tvangsfjerne et muslimsk barn der er i færd med at blive "radikaliseret"...(jeg ville så kalde det noget andet...) ....muligvis forhindrer frembringelse af endnu en terrorist.

Men korrekt, tvangsfjernelse er sikkert ikke det rigtigste at gøre....næ, det ville det være at tage den tvangsfjernedes farmand og andre med samme indstilling og deportere ham tilbage til hvor han kom fra.
Og ligeledes de indoktrinerende imamer og hvad fanden de ellers kaldes, der er med til at hjernevaske børn og unge under opvæksten

Og ligeledes burde ALLE dem, der på nogen måde sympatiserer med rabiate muslimer og deres terroraktioner på dansk jord, også sendes ud af landet med et ordentligt spark i den del af dem der tager højest op når de ligger med snotten i gulvet og Hjallaaaarr til Allah
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Intunia »

Du lyder ekstremt rabiat, Felis! :doed:
bla bla bla
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Felis »

Intunia wrote:Du lyder ekstremt rabiat, Felis! :doed:



Næ du, det kaldes realisme :linski:

og så lider jeg ikke af misforstået racismeforskrækkelse :linski:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by BeritH »

Jamen hvis man skal kunne tvangsfjerne bør på baggrund af mistanke om radikalisering, så åbner vi jo en ladeport af muligheder for mind-control. Så er vi jo ude i at bestemme hvad folk må mene og tænke - er det foreneligt med den højt besungne ytringsfrihed??

Og skal vi tvangsfjerne børn der vokser op i familier, der er overbeviste DF'ere - nu vi taler radikalisering??
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by Felis »

smukke-ped wrote:Hvis man må præge sine børn til at stemme på Venstre eller DF, så må man vel også præge dem til mere radikale holdninger. Hvem skal bestemme, hvad der er for radikalt? Hvornår bliver det farlige?



Nej, det må man sgu ikke.

At opdrage/præge sine børn til at blive radikale muslimer, der er i risiko for at blive terrorister af det de er blevet opdraget/præget til...det er sgu ikke i orden.

Og hvornår det bliver farlig....det burde enhver der færdes frit og skønnes at være i besiddelse af bare en lille smule mellem ørerne sgu da kunne gennemskue:

Det gør det når nogen "radikaliseres" så de bliver dræbermaskiner , der øver terror og begår drab på andre mennesker alene ud fra at disse har en anden religion/livssyn/holdning.


***Jamen det er da farligt at være fed, man kan blive syg og dø af det, lige som man kan dø, af at være terrorist.***


Latterlig sammenligning IMO

At være fed er sgu ikke til større fare end for personen selv...medmindre vedkommende sgu da lige skulle være så uheldig at skvatte oven på en og mase vedkommende ihjel...men det vil jo ikke være forsætligt

Og problemet med terrorister er ikke, at DE kan dø af det...det er kun godt hvis de gør det...men problemet er sgu alle de mennesker de slår ihjel inden
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Tvangsfjernet, grundet frygt for radikalisering!

Post by BeritH »

Men nu er vi så ude i at andre skal bestemme hvad der er radikale holdninger. Hvis man skal finde et sted hvor radikaliserede mennesker mødes, så er det jo bare at kigge på EB's nationen!

Og hvornår er man terrorist. IMO var det IKKE et terrorangreb, der skete i København - det var "blot" en forstyrret ung mands værk. Jeg vil gå så langt som til at kalde det en had-relateret forbrydelse, men terrorisme er i min verden noget helt andet og langt mere organiseret. Men i vanlig dansk stil greb man tennisbolden og omdannede den til en kæmpe badebold for det skulle lyde mere spændende og for at man kan drive politisk plat på det. Og så fik man muligheden for at kunne overvåge den enkelte borger langt mere.

Jeg synes det er trist at en lang række mennesker - deriblandt en del af vores politikere ikke evner at se verden i flere nuancer end sort/hvid og dermed ikke evner at forstå de årsagssammenhænge, der fører til den opdeling af "dem" og os, som vi oplever i øjeblikket.

Man skal bare huske at øje for øje efterlader verden blind.
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply