Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

Lidt baggrund om ordet: http://da.wikipedia.org/wiki/Neger :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

CXEC wrote:Orv, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige snart. :roed: Tror bare jeg lader være.

Det er der jo ikke meget sjov ved!

Sig dog noget!
aribeth wrote:Hvis man kan sige neger, så kan man vel også lige så godt sige nigger?

Jah, der er jeg på BeritHs hold. Nigger har længe(re end "neger") været nedsættende - men fx Mark Twain brugte jo ordet som almen betegnelse for sorte.

aribeth wrote:Nå, men det er januar og det er koldt.

Nej! Det er blevet VARMT"! :jeanie:
Det frøs kun et par grader i går! Totalt god gå-ude-dag!
Jeg slææææbte ungerne rundt - først på skolen (for at aflevere skattepapirer, så jeg kan få mit personfradrag - og så for at hilse på folk og se Voksne Mennesker der Taler I Hele Sætninger!) hvor ungerne gik på omgang på lærerværelset as usual. Så en god, lang gåtur ind til byen, hvor begge unger fik sovet hele den time, det tog. Hvordan kan det tage en time at gå de der ca 3,5 km? Det kan det med kombinationen "ikke fladt underlag overhovedet!", "tvillingevogn" og "sne"...
Nuka vågnede, da vi kom ned i centret og var nærmest aktivt medvirkende i bytning af et par gaver (uldsko, der var for små, og Lille Sorte Sambo, som vi havde fået to af...) inden vi holdt fælles frokostpause med fodring af børn og mig på caféen.

Image

Så var der bare tilbage at trisse ned til Mikkels arbejde og køre med ham hjem til nem, nem aftensmad (vi hev en kartoffelpizza ind fra MegaFryseren aka. altanen)...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Januar

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:Fremlæggelse om lidt.....jow....lige efter kantinens meget spændende karrysuppe. Lidt som karrysovs med grums.


Hvordan gik det så ?

Jeg har også lige lavet digital fremlæggelse, for helved hvor jeg hader powerpoint!
bla bla bla
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Januar

Post by MetteboDeluxe »

Er der ikke nogen der selv her, eller kender nogen der har, lyst til at låne verdens dejligste Luxus? Han er sød, velopdragen og meget nem...

Eller kender et skide godt heste slagteri for det er efterhånden alternativet. Jeg har hverken tid eller overskud til ham pt.
* Kendt for :mettebo: *

* G
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Januar

Post by stinemull »

Hvad er Luxus for en fætter. Jeg overvejer en pony til barnet og som selskab til den gamle når jeg rider ud på den unge.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

Jeg har malet mit bryst.
Kampagnen www.mitbryst.dk er kommet til Grønland - eller i hvert fald til Nuuk.
Og i går var "Det første hold" (Initiativtagerne har headhuntet nogle venner til at lave de første "værker" for at inspirere andre til at turde være med) samlet til fælles hygge-deko-dag.


https://www.youtube.com/watch?v=q0DYgUyrczs&list=UUrxgIh-3BXKvhIBZBxVFZ3A
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Januar

Post by CXEC »

Jeg tænker, at hvis både FOB (forbrugerombudsmanden) og Rigsadvokaten vurderer, at Neger ikke er nedsættende er det ok, at anvende som udtryk? Om jeg selv ville anvende det? Det ved jeg faktisk ikke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Januar

Post by misssophie »

ok, nu har jeg læst formålet med brystmaleriet,- og alligevel sidder jeg tilbage med et stort og rungende " HVORFOR" ???

-men jeg er også så tilpas ukunstnerisk anlagt, at det nok er derfor at jeg ikke fatter pointen...

men hvis andre gør,- fint, så har det vel nået sit mål...

jeg har skilt mig af med min høns af racen dansk landrace,- og har i stedet anskaffet mig wyandotter.
de gamle høns var asociale, usympatiske, lagde ikke æg, smadrede hinanden og var generelt ret aggressive,- sikkert fordi de er en ret "ægte" race,- hvorimod wyandotterne er nogle sønderavlede høns som sikkert ikke har et eneste ur-instinkt tilbage i kroppen. men til gengæld er de søde og hyggelige, og det betyder også en del for os.....
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

misssophie wrote:. men til gengæld er de søde og hyggelige, og det betyder også en del for os.....


Ja tænk at jeg skulle få over mine læber at høns kan være hyggelige :-)
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Januar

Post by MetteboDeluxe »

http://www.hestegalleri.dk/galleri/1625 ... kas_deluxe

Det er Luxus. Han er noget forsømt lige nu fordi alt den tid jeg ikke har bliver brudt på Timmi og hendes ponyer. Han tabte sig noget sidste efterår, men tager på stille og roligt.
Han er verdens sødeste og mest velopdragne hest. Sådan da. Han skraber og skubber lidt hvis han vil kløes i panden. Medmindre man siger fra :linski:

Han er blevet redet et par gange her i år, og opfører sig som om han har været redet hele vinteren. Timmi rider ham uden problemer og sprang en del på ham sidste år.

Han er 19 i år og han kan en masse dressur, spring og western.

Han døjede med noget hoste/vejrtrækningsbesvær da han flyttede ind i den nuværende stald, men efter han har fået et åbent vindue er der ingen problemer. Overhovedet. Så løsdrift eller engelsk boks er nok nødvendigt.

Andet?

Nå ja - sælges ikke, men lånes meget gerne ud
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply