Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Januar

Post by CXEC »

Stor forskel på om der er lyskæde oppe eller ej 99E. :ide:

Min lyskæde bor FAST over vinduet i stuen. Det afhænger ikke af jul eller noget andet. Skal der hygges igennem,
tænder jeg mine 8 lysekopper - dem min mor har lavet - det er MEGA hyggeligt. :jeanie: Den eneste måde, at være kontrolleret pyroman på, når nu ikke vi må anvende de skorstene som er i huset/lejlighederne. :traet:

Sikke meget man skal holde rede på angående et IVS! Små wildt. :minna: Men mon ikke det kommer til at gå som det skal? Jeg skal ikke have nogen bestyrelse. Generalforsamlingen bliver derfor rimeligt hurtigt overstået. Jeg skal nok blive enig med me myself and I :linski: Dem her :celeste: bliver der nok heller ikke ben i.....
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Januar

Post by Intunia »

99E wrote:Kaffemikken er standardfejringen her:
Man inviterer når man husker det (og at få invitationen dagen før er ikke fordi de havde glemt dig eller fordi der ikke er "nok der har meldt til" og du bare er sidstevalget - det er hellllt normalt!) og folk kommer med en lille gave når og som det passer dem - lidt á la åbent hus.


Jeg har aldrig været i/ på? Grønland, men er flere gange blevet inviteret til kaffemik! :heidio:
Det er naturligvis hos folk, der på et eller andet tidspunkt har boet på Grønland. Min moster er lige kommet hjem fra Nuuk efter et vikariat som dommer i et halvt år. Hun var meget begejstret. En anden bekendt har læst eskimologi på Uni...det lyder altså som et spændende studie.
bla bla bla
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

Intunia wrote:Jeg har aldrig været i/ på? Grønland

I. Medmindre du vil beskyldes for koloniherrementalitet...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Januar

Post by udlandet »

Godt nytår til jer alle! Taknemmeligheds sedler, tror også det skal indføres her. Jeg syntes ellers at jeg er ret god til at huske at være taknemmelig, men en god ide at have det på skrift!

God beslutning med Rosita, Gunilla. Det giver ro på.

Jeg har ikke været aktiv herinde meget længe, tillykke med de søde Tvillinger!! Jeg kan læse at det ikke har været helt let, håber alt er ok nu. Jeg ved ikke om de blev født på Grønland, men det har vel ikke gjort den lettere, hvis der har været problemer. Jeg har nu set den skønne udsendelse om Grønland, der blev linket til.- Virkelig god, tak for link.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

99E wrote:
Intunia wrote:Jeg har aldrig været i/ på? Grønland

I. Medmindre du vil beskyldes for koloniherrementalitet...


Shit - jeg ville bruge på - fordi det er en ø :-)
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

BeritH wrote:
99E wrote:
Intunia wrote:Jeg har aldrig været i/ på? Grønland

I. Medmindre du vil beskyldes for koloniherrementalitet...


Shit - jeg ville bruge på - fordi det er en ø :-)

Det er Australien og Island også...
Arj, det er et issue fordi at sige "på" underkender at Grønland opfatter sig selv som en nation inden for Rigsfællesskabet, ikke som en del af nationen Danmark.
Og dét er... Sprængfarligt stof.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Januar

Post by CXEC »

Uuuuuh, har talt med første potentielle kunde. :katiekat: Jeg skal så regne på priser for mine ydelser.....
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Januar

Post by Intunia »

99E wrote:Det er Australien og Island også...
Arj, det er et issue fordi at sige "på" underkender at Grønland opfatter sig selv som en nation inden for Rigsfællesskabet, ikke som en del af nationen Danmark.
Og dét er... Sprængfarligt stof.


Jeg siger også "på Island" og "på Færøerne"...
bla bla bla
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Januar

Post by Felis »

Intunia wrote:Jeg har aldrig været i/ på? Grønland



Den korrekte betegnelse er PÅ Grønland, fordi Grønland er en Ø, verdens største...og man befinder sig ikke i, men på, en ø.

Fortalerne for "I Grønland", forsøger at gøre det til en politisk varm kartoffel når de argumenterer for "I Grønland" frem for "på Grønland"...men den kedelige tendens, at sige i Grønland, er simpelthen opstået således: "jamn alzzzzå, når det hejjer et eller andet med Land i, ikk' ozz...så hejjer det sgu da I Grønland".

Argumentet med Australien holder ikke...fordi Australien anses IKKE for at være en ø, men et kontinent, alene grundet sin størrelse ;-)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

Ifølge Dansk Sprognævn er begge dele lige korrekt:

Saxet fra www.sproget.dk:

Både på Grønland/Island og i Grønland/Island er korrekte. Det traditionelle er at bruge på Island/Grønland da der er tale om øer, og denne formulering er nok den naturligste for de fleste danskere. Der er imidlertid nogle sprogbrugere der mener at man viser mest respekt over for Grønland og Island ved at bruge i fordi man på denne måde sprogligt anerkender at de to øer er selvstændige områder.
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply