december...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: december...

Post by annetteB »

Misssophie, ja jeg har fået et job. Ikke indenfor mit fag, men dog på et område jeg tidligere har arbejdet i....i 1989. Jeg er nemlig blevet delikatesseassistent og sælger nu lækre oste, pålæg osv i en forretning i Risskov. Bussen kører lige til døren. Jeg møder først til middag. Har betalte pauser. Det føles nærmest som ferie :-D
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: december...

Post by Susmh »

Tillykke AnetteB, det er rigtigt godt at høre at du her fundet et godt job :jeanie:
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: december...

Post by BeritH »

annetteB wrote:Misssophie, ja jeg har fået et job. Ikke indenfor mit fag, men dog på et område jeg tidligere har arbejdet i....i 1989. Jeg er nemlig blevet delikatesseassistent og sælger nu lækre oste, pålæg osv i en forretning i Risskov. Bussen kører lige til døren. Jeg møder først til middag. Har betalte pauser. Det føles nærmest som ferie :-D


Fedt Annette, det der med delikatesser, det må da også være lige dig :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: december...

Post by stinemull »

Tillykke med jobbet Anette.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: december...

Post by misssophie »

Super Anette!

mange gange til lykke herfra, det lyder godt! :heidio:
Misssophie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: december...

Post by HeidiO »

Nu er jeg færdig med årets julegaveindkøb, det er dejligt.
Jeg egner mig ikke til at gå i butikker sammen med panikramte mennesker. Jeg fik rigeligt i toysrus i går.

Nu vil det nok hygge hvis jeg finder noget julepynt frem. Det har jeg ikke nået endnu.
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: december...

Post by Stimata Doamna »

Glædelig Saint Nicolasdag :gave:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: december...

Post by HeidiO »

Stimata Doamna wrote:Glædelig Saint Nicolasdag :gave:


Tak i lige måde :-)
Fejres den på speciel måde i Luxembourg?


Sikke et fantastisk vejr det har været i dag. Det har vi nydt.
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: december...

Post by misssophie »

har lige været i skoven med hundene og den langhårede, og skal nu ud og samle de sidste æbler, og slagte nogle græskar

har en masse der skal gøres, skal nemlig for anden uge i træk på 3-dage kursus i det jydske...

kan hilse og sige at græskar er super at have, når man har høns. så kan man smide en skive ind om dagen til lanngt ud på vinteren, og de elsker det!

julegaver??? -nej, det bruges der først tid på d. 23....
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: december...

Post by Stimata Doamna »

På Saint Nicolasdag får børnene gaver. Eller rettere slikposer, for nu om dage falder gaverne mere til jul. Der er dog nogen, der holder fast i de gode gamle traditioner - og har taget de nye til sig. Dobbelt op på gaver til børnene.

I Holland er Sinterklaas den helt store fest. Sinterklaas kommer med dampskib fra Spanien og rider så på sin hvide hest ud til børnene med godter og gaver. Sidste år var det helt store diskussionsemne i Lorraine, om den hellige mands hjælper, der er sort, må være sort. Det er jo ikke så godt, at en sort er hem, der skal give de uartige børn ris... Racismekortet blev trukket... :traet:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply