Nordlys

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nordlys

Post by HHansen »

Min søde mand har foræret mig en rejse til nordnorge hvor vi så forhåbentlig kan se noget nordlys. :jeanie:

Det har jeg ønsket mig at se, siden jeg var 17, en veninde af mig oplevede at se det en aften hun var ude for at natfodre hestene... hun ringede til mig bagefter og talte om oplevelsen i en halv time.. hun var SÅ fascineret af det, og jeg var dybt misundelig :doed:

Så jeg har åbenbart snakket meget om det, for nu synes manden vi skal have set lyset :hhansen:

Vi tager 5 dage i januar, og håber vi er heldige.. der kan jo være overskyet, og det kan være dage hvor der ikke er noget..
Men jeg håber.

Hvor mange strigler har set nordlys? Ninie og Mikkel, I har det vel tit???

Vi har ikke booket rejsen endnu - så er der nogen der har gode råd så kom med dem.
Foreløbig er planen at flyve til tromsø, sejle til kirkenes og flyve hjem derfra.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nordlys

Post by 99E »

Vi har det jævnligt - men vi er på A-menneske-/spædbarnsdøgnrytme, så vi ser det ikke så tit, for det er efter vores sengetid. Det er helt exceptionelt, vi ikke er i seng endnu i dag - klokken har passeret 21...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Nordlys

Post by Lena »

Mit eneste og bedste råd:

Tag mig med!!!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Nordlys

Post by aribeth »

Jeg har oplevet det engang hvor vi kørte hjem fra et besøg omkring midnatstid. Det var helt vildt og i starten forstod vi ikke hvad det var. Grøn blå rødlige pulserende farver. Ffantastisk. Det vil jeg gerne opleve igen.
Raxacoricofallapatorius
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Nordlys

Post by Felis »

Nordlys er flot
Men hvorfor dog tage nord for polarcirklen i Norge i januar, ja om vinteren i det hele taget...der er kun et meget svagt og skummelt lys nogen få timer om dagen og ellers bælgravende mørkt deroppe resten af døgnets timer ;-)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nordlys

Post by 99E »

Ja! Kom herop i stedet!
:lea:

Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Nordlys

Post by HHansen »

Felis wrote:Nordlys er flot
Men hvorfor dog tage nord for polarcirklen i Norge i januar, ja om vinteren i det hele taget...der er kun et meget svagt og skummelt lys nogen få timer om dagen og ellers bælgravende mørkt deroppe resten af døgnets timer ;-)


Netop derfor! :hhansen:

Jo mere mørke, jo større chance for at se nordlyset, hvis bare det ikke er overskyet.

Grønland er også overvejet - og da billetterne ikke er bestilt endnu er det heller ikke helt afvist... men det forekommer dyrere at tage til Grønland, og så får vi ikke sejlturen med hurtigruten... Som sikkert også er herrekedelig i mørke medmindre der er nordlys :hhansen:

Desværre kan vi heller ikke komme til Grønland til d 15. januar, jeg har nogle arrangementer i januar jeg ikke kan skippe, så vi kan tidligst komme afsted d 23.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nordlys

Post by 99E »

Det er pivdyrt at rejse til Grønland...
Og jeg gider ikke selv rejse til/fra landet om vinteren - der er alllt for stor risiko for at sidde vejrfast et eller andet sted... Og Kangerlussuaq er virkelig, VIRKELIG et kedeligt sted...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nordlys

Post by Ane »

jeg har også set det for mange år siden i Grønland. Meget smukt, håber i får success med foretagenet :mikkel:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nordlys

Post by 99E »

Lige nu. I Nuuk. Masser af nordlys... Mikkel eksperimenterer med kameraindstillingerne.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply