November og efteråret har sat ind

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

November og efteråret har sat ind

Post by nanna1979 »

Her står dagen på tour de genbrugs. Tøsen og jeg mangler tøj :ehj:
Hundene skal have en god lang gåtur og hestene skal selvfølgelig også have et besøg. Møgponyen er i bedring, så det er jo positivt :jeanie:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: November og efteråret har sat ind

Post by Stimata Doamna »

Vi holder fødselsdag for den nu 16-årige datter - gisp, tiden flyver!

Da der er helligdag her, er der ingen lørdags-indkøbsstress, det blev flyttet fredag. Til gengæld har vi show på kirkegården her i eftermiddag, hvor de pårørende samles på kirkegårdene rundt om i landet for at mindes deres døde slægtninge.

Ponyen skal naturligvis også have besøg.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November og efteråret har sat ind

Post by annetteB »

Jeg maler og flytter og flytter og maler og indretter og flytter og maler...har lige malet hunden for anden gang.....og forbereder mig på at skulle starte på et nyt job på mandag, selvom min stress formentlig havde haft godt af en måneds længere sygemelding, hvis jeg skal være helt ærlig.
Men det er et job uden weekendarbejde og med sene morgener, så mon ikke det går.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: November og efteråret har sat ind

Post by Lena »

En kat i lak eller en hund i fernis!?

Tillykke med jobbet..... jeg håber at du får det til at fungere, Annette.

Tillykke med datteren, Randi........... Ja, tiden flyver..... men det kan jo ikke ses på os, vel??!!

Her er dømt hygge, med Ældste hjemme på en uges ferie efter en veloverstået moduleksamen....... Yngste fik besøg efter job..... hyggeligt! I morgen skal vi med vores venner til Allehelgens gudstjeneste......... de mistede deres datter for 8 uger siden.
Efter gudstjeneste og brunch skal jeg på job.........
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: November og efteråret har sat ind

Post by HeidiO »

Vi er lige landet hjemme efter en dejlig forkælelsestur til Sverige i weekenden.
Hvor har vi nydt det. Vi boede på lækkert hotel i Malmø lige ved Lilla Torv, har spist lækker mad og bare dasket rundt og kigget på byen.

I dag har vi været i Höganäs og bagefter til kørestævnet Gåsaracet i Åstorp. Det er hyggeligt, der er ikke andet end æren og en gås at vinde, men alle giver alt hvad de har.

På vej hjem skulle vi lige hente hunde hos min mor, deres nabo har fået (udbryder)køer, nøj jeg var nær lettet ½ meter da der stod en ko og brølede lige ved siden af....
Naboen er vist ved at være en anelse træt af dem, de er brudt ud hver dag siden de er kommet :hhansen:
Heidi
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: November og efteråret har sat ind

Post by Frieser9460 »

Tillykke med det nye job, Annette... og tillykke med datteren, Randi. :jeanie:

Her tager den ene dag den næste... I weekenden var jeg til Halloween-(u)hyggetræf sammen med en flok hestevenner - super hyggeligt! Og så har jeg taget overarbejde dels i går og dels de to kommende søndage... money, money, money... jeg har jo brug for dem!

Ellers er kærestens storesøster på besøg hele denne uge og halvdelen af næste uge med. Hun bor i Israel til daglig, så det er ikke så tit, vi ser hende... som regel sker det kun hver 1½ år, så det bliver godt at se hende igen.

Hestemæssigt sker der for lidt lige nu... Ingen af de 3 drenge, jeg har til salg, er endnu blevet solgt, og hvor er der bare mange drøn-useriøse købere derude!! :mettebo:
Der ud over er det nu så tidligt mørkt, at alt det der med at træne i hverdagene efter arbejde, er en saga blot indtil foråret. Så det bliver kun på fridage og i weekenderne, når vejret tillader det. Ikke, at hestene har noget imod den ordning... de bliver jo nusset og hygget om hver dag alligevel... men det irriterer mig; især når nu træningen med Jack bare går så super godt. Så vil man jo gerne videre. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November og efteråret har sat ind

Post by 99E »

Her er valgkampen startet! :fest:
Image

Og vinteren...
Image

Heldigvis er vejret for tiden helt fantastisk - masser af solskin og lys!
Image

Men man skal være hurtigt ude - eller rettere: Tidligt.
For allerede ved 14-15-tiden er der "aftenlys":
Image

Jeg prøver at få pakket ungerne ned og komme ud i solen hver dag - det skulle være sundt.
:gunilla:

Båden er "på ej op" - Mikkel har lige aftalt med vognmanden, han henter bådstativet på sidste års vinterplads og lægger båden op på vores plads på søndag.
Så skal den tømmes for alt af værdi (og for det meste uden værdi) og have et "Haha, tyv, vi har allerede tømt båden"-skilt i vinduet og så håber vi, det ikke bliver nødvendigt at etablere vagtværn i år...
:traet:

Louise, det er træls for jer, det der hestesalg ikke virker...
Og siden det stadig er "en plan", antager jeg, Bo heller ikke har fået nyt arbejde. :nej:
ÆV!!!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: November og efteråret har sat ind

Post by Frieser9460 »

Hold da op... aftenlys ved 14-15 tiden?? Så skal jeg da vist ikke klage over, at det allerede er ved at være mørkt her kl. 17, efterhånden, haha... :hhansen:

Hvordan er det nu... er I så langt oppe nordpå, at I har vintermørke? Altså den der slags, hvor det stort set er mørkt døgnet rundt om vinteren?

I øvrigt har du ret i, at Bo endnu ikke har fundet sig et job, han har end ikke været kaldt til samtale, trods de adskillige ansøgninger, han efterhånden har sendt ud... De hænger jo desværre ikke på træerne nu om dage, og jeg tror også, at han har sin alder imod sig. Men han kæmper og kæmper... p.t. søger han minimum 5-6 jobs om ugen. Så der må altså gerne snart ske noget nu...

Vi blev lige glade i sidste måned, da formanden for det lokale fjernarbejderhus lovede guld og grønne skove med et job som "Media Manager" osv. osv. Det lød så fint, så fint... men viste sig at være en omgang varm luft og en lang næse. De ville bare have Bo til at arbejde gratis. :tommelned:

Nå, vi kan lige akkurat holde skindet på næsen, selv om ingen af hestene er blevet solgt. Men der må godt snart ske noget, for ellers er vi alt, alt for sårbare overfor uforudsete udgifter og den slags...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: November og efteråret har sat ind

Post by HeidiO »

Jeg gad godt vide, hvad der sker for mit ene øje?!
Da jeg vågnede var øjenlåget meget hævet, og jeg ligner simpelthen en af dem der har fået en allergisk reaktion på hårfarve.

Men jeg har ikke farvet hår (heldigt nok, for jeg købte faktisk en hårfarve i går :hhansen: ), men havde jeg det, ville jeg helt sikkert have troet at farven havde skylden.

Nu vil jeg gå ud og kigge på hønsene der huserer i hele haven, det er så hyggeligt :-)
Heidi
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: November og efteråret har sat ind

Post by stinemull »

Friser... Har i ikke en arbejdslampe og en forlængerledning du kan rigge til sø du har lidt lys og arbejde ved om eftermiddagen.
Post Reply