-og så var det pludselig oktober

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Stimata Doamna »

Vi er på danmarksturne. Har sovet på slot (og i campingvogn), været til allergitest på OUH, besøgt Danmarks bedste ponyrideskole, spist skøn mad, og jeg har redet islænder... OMG, jorden er meget tæt på, og det ryster meget :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by HHansen »

Min yngste søn fylder 18 i dag. Sært kun at have voksne børn nu :hhansen:
Især når man selv er i 30'erne :anonym: :linski:

I morgen tidlig tager han til Holland med skolen, så det blev ikke stor aften fest eller noget i dag for han skal meget tidligt afsted i morgen, så det var afgang til hans kostskole allerede i dag.

Så nu flader vi bare ud efter at have haft gæster siden tidlig formiddag..

Trænger også til udfladning, mit job er stadig alt for stresset og al for ringe.. Min kollega er blevet fyret vi er igang med at ansætte en ny men det var for at vi skulle være 3 - nu er vi tilbage på 2 (hvis vi finder en ny) og den ene skal så oplæres.
SUK....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Frieser9460 »

TILLYKKE med Sorina, Nanna. :jeanie:

TILLYKKE med din nye kæreste, Mette. :jeanie:

Og sidst, men ikke mindst; TILLYKKE med sønnens 18 års fødselsdag, HHansen! :jeanie: Men øv med al den stress på dit job... Husk nu at passe på dig selv!

Her hænger jeg lidt i bremsen i dag - sådan noget "næsten-syg-men-ikke-helt" halløj - men har alligevel formået at være til både familiefødselsdag hos min far og hans kone og på visit hos svigermor på plejehjemmet. Hun kom hjem fra et par dages ophold på sygehuset i går pga. blødende mavesår, så Bo ville gerne lige ind og tjekke, at hun var okay. Lidt rundt på gulvet er hun stadig, men ellers virkede hun heldigvis frisk nok. Jeg må sgu give hende, at hun er ret sej af sådan en gammel 91-årig dame at være... :askepot:

I aften er det blevet hygget om hestebasserne og gået tur med hunden, og så har jeg set Frankensteins monster slå nogle dæmoner og... æh... gargoyler ihjel i sådan en action-thriller-filmtingest.... :ehh:

Nu vil jeg i seng, så jeg kan få en god nats søvn, inden jeg skal tidligt op igen i morgen. :traet:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by hansi »

Den der støvbold, hvordan gør du det når du tilbereder den. Jeg har flere gange haft dem her på mine folde.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by misssophie »

du starter med at skære alt det yderste fra,- den kan typisk filleteres lidt som en fisk. og hvis der er snegle eller andre kræ der har gnavet i den, skal det selvfølgelig også skæres fra

så skæres den i rimeligt store tern, fx 4 x 4 cm

så steges den på en tør tefalpande, og tilsættes hvidløg og fx peperfrugt , og til sidst persille og smør

der findes selvfølgelig også andre opskrifter,- og i flødesovs smager den også supergodt
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stinemull »

Vi har lige fundet en halvstor pindsvineunge der var blevet lukket inde i vores garage. Den har det ikke så godt men er stadig i live. Vi har snakket med en plejer og han kan komme efter den i aften. Så nu ligger den ien kasse i et tæppe og med en bunke hø den kan kravle hen i og gemme sig og så står der sukkervand til den og en gulerod som jeg ikke aner om den vil spise.

Trornok den skal klare den, den kunne da både stritte med piggene og hvæse af mig da den blev vejet.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by nanna1979 »

Vi er snart på vej ud af døren. Vi skal i kirke :anonym: Det er ellers ikke et sted, vi overrender, men tøsen har sin debut som sanger i kirkekoret, så vi må jo hellere med og høre det :elsk: Derefter kalder jobbet nogle timer :-)
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Lena »

Prøv med kattemad i stedet for gulerødder, Stine......
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by aribeth »

Jeg har hentet høns fra en økogård her i nærheden. To flyttekasser fulde. 10 kr stykket. Jeg købte 10. Der var 13 i kasserne. De er meget stressede lige nu, men de var også alle ved at blive pakket i lastbiler afsted til krematoriet.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by aribeth »

Jeg har hentet høns fra en økogård her i nærheden. To flyttekasser fulde. 10 kr stykket. Jeg købte 10. Der var 13 i kasserne. De er meget stressede lige nu, men de var også alle ved at blive pakket i lastbiler afsted til krematoriet.
Raxacoricofallapatorius
Post Reply