-og så var det pludselig oktober

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Frieser9460 »

Jeg er også lidt spændt på, hvad folk synes om "Fasandræberne"... Kommer sikkert ikke selv til at se den i biffen, men jeg ved, den har fået ret blandede anmeldelser, så det kunne være sjovt at høre lidt om, hvordan I oplever den.

Jeg sidder her og skumler lidt... alt imens jeg begynder at spekulere på, om der overhovedet findes potentielle hestekøbere, som rent faktisk er SERIØSE og ikke bare laver en aftale, som de så alligevel ikke overholder. De to sidste købere, jeg skulle have på besøg, havde dog - trods alt - så meget pli, at de meldte afbud, omend det var i sidste øjeblik. Ham, der skulle komme i dag, er bare udeblevet og har ikke engang gidet sende en SMS... Gad vide, om folk ikke tror, man har andet at lave end at sidde og vente på dem, selv om de alligevel ikke har tænkt sig at dukke op???? :mettebo:

Og ja... hvis nogen skulle være i tvivl... Jeg er en smule pissed! :ond:

Nå, men jeg har da gået tur i regnvejr med hunden, fået gjort rent i huset, vasket sengetøj, trænet hunden, vasket op osv., og nu vil jeg så traske ud i stalden for at gøre klar til, at hestene lige skal ind for at spise aftensmad og have ordnet man og hale, strigles, have renset hove osv.

Så bliver det spændende at se, om den familie, som skal komme i morgen formiddag for at kigge på Stuntman, dukker op... :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stinemull »

Begynd at aftal at de sender en sms når de er på vej, så ved du om de kommer eller ej.

Det er ufatteligt så mange der brænder en af når man har hest til salg.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by misssophie »

jeg synes fasandræberne var bedre end kvinden i buret,- men jeg syntes det samme om bogen, sikkert fordi der er mere action og spænding i fasandræberne.

filmen er god, så er det sagt

-men når man har læst bogen først,- så kan man ikke lade være at tænke på alle de udeladelser og ændringer der er fra originalhistorien,- det er ikke småting... slutningen er fin nok,- men igen: jeg synes den var bedre i bogen

men den kan bestemt anbefales uanset om man har læst bogen eller ej
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Frieser9460 »

stinemull wrote:Begynd at aftal at de sender en sms når de er på vej, så ved du om de kommer eller ej.

Det er ufatteligt så mange der brænder en af når man har hest til salg.


Ham, der skulle komme i dag, havde jeg faktisk lavet en aftale med, om at han ville sende en SMS, inden han kørte hjemmefra. Men eftersom han ikke bor så langt herfra, ville vi ikke kunne tage hjemmefra og nå hjem, til han kom. Så vi har været nødt til at blive hjemme og vente hele dagen. Nu er det så heldigt, at vi heller ikke har haft andre planer i dag... men det er alligevel surt at polere pony og forberede sig mentalt for igen, igen bare at blive til grin. Især fordi det er tredje gang i træk, jeg er blevet brændt totalt af, i forbindelse med jeg har lavet aftaler med såkaldt interesserede købere... Folk skulle ærligt talt skamme sig! :mettebo:

Hvis jeg nu også bliver brændt af i morgen (hvor jeg har skubbet en anden aftale for at kunne vise Stuntman frem), så tror jeg, at jeg hopper i havnen....

Nå... det er noget med, at man skal tro på det... eller noget... har jeg hørt. :ehh:

I må dog godt lige holde fingrene krydset alligevel... sådan bare for en sikkerheds skyld, I ved... i tilfælde af, at troen ikke flytter helt så mange bjerge, som de siger. :linski:

Det glæder mig i øvrigt, MissSophie, at Fasandræberne var god. Måske jeg alligevel skulle overveje at slæbe kæresten med i biffen og se den...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by misssophie »

ja, tag du roligt kæresten med i biffen Frieser,- hvis han kan lide krimier vil han garanteret kunne lide den

Lukas er for øvrigt gået fra at være sidde-hest, til at blive ride-hest i dag. dog stadig med et menneske i træktov ved siden af,- men kun styret af mig

først var han skeptisk,- men synes til sidst at det var vældigt hyggeligt, og gik og prustede og så glad ud

vildt så meget ændring man kan opnå på en måned, når man har fundet "nøglen" :mikkel:

nu: oprydning på terassen og afhentning af Hane til hønse-kællingerne
Misssophie
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by nanna1979 »

Total hyggesøndag

Først blev huset skuret færdig, så lækker frokost sammen :aribeth: Derefter drog tøsen og jeg til viborg for at købe en topmadras og så ud til hestene.
Der fik vi gjort heste lækre, og fik taget nogle salgsbilleder af de to, staldejer skal have solgt :elsk:
Image
Smukke Salut

Image

Image
Søde Ranjan :elsk:

Aftensmaden er spist og snart ankommer svigermor :minna: :mettebo: :traet: :hhansen:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stinemull »

Fedt med Lukas Misssophie.

Jeg har opgivet at ride og i det hele taget at opholde mig ret meget udendørs. Bøvler voldsomt med tryk i ørene og har hovedpine og ondt i nakken konstant. Vind og kulde udløser omgående smerter på trods af ørevarmere og tyk overtøj.
Bliver nok nød til at presse ørelægen i morgen for en tidligere tid, kan ikke holde ud at gå sådan her 4 uger mere til den tid jeg har.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by HeidiO »

God bedring Stine!

Lækkert at Lucas tegner til at blive ridehest Missophie :mikkel:

Vi har luftet unghøns i hele haven i dag, de hyggede sig og fandt selv ind da det blev mørkt. De er simpelthen så søde, og nu sidder de derude og ser meget trætte ud.
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by misssophie »

kan det være kronisk bihulebetændelse Stine? jeg bøvler selv med det, og det er samme symptomer som dig,- og ikke helt magen til alm akut bihulebetændelse

jeg er ret glad og lettet over at det går godt med den fede svensker,- jeg gjorde hvad træneren sagde i ca 5 dage, og han blev mere og mere livsfarlig og truende og frustreret.

jeg satte mig ned og skrev en lang liste over hvad alt det der gjorde ham værre,- og besluttede så at gøre det modsatte.
-på trods af at de råd jeg havde fået var ganske fornuftige, og ville virke på langt de fleste heste... det virkede bare ikke på Lukas.

alt det med at gå et skridt tilbage,- tage det roligt, ikke give ham udfordinger,- gør tingene meget rutinemæssigt og kun træne i 5 minutter ad gange,- og blive på samme trin indtil det var helt på plads før jeg måtte gå videre,- virkede ikke .

jeg skiftede i stedet for træningslokation,- udfordrede ham med pinde, spande, poser og alt muligt andet. brugte godbidder selvom han var madagressiv,- trænede på hans fold uden snor,- lod ham ikke få 20 sekunder til at tænke når vi trænede,- ikke plads til stygge ideer
- og det virkede!

han har opført sig eksemplarisk i uger,- viser tillid til mig, prøver ikke at skride/flygte, bider ikke, er ikke madagressiv osv . jeg har rent faktisk været 100 meter nede ad grusvejen uden han prøvede at skride ud på marken og æde græs

så nu kører vi videre på den måde. så det var en stor hjælp at få en god træner ud,- selvom løsningen var det modsatte af hvad hun sagde
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Ane »

fedt missophie.. man skal gå analytisk til værks nogle gange.

Jeg har fået en sadel til min store dame og har været i skoven i dag. Der har jeg ikke været siden god knows when fordi jeg har redet med bomløs og ikke synes den lå så godt (måske fordi den gled en dag jeg red på banen og jeg måtte ufriviligt af)

det var fisme fedt, optur optur

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply