-og så var det pludselig oktober

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stinemull »

Lena wrote:Prøv med kattemad i stedet for gulerødder, Stine......


Vi gav den også lidt kvast hundetørfoder. Vi har ingen kattemad. Den er nu blevet afleveret ved en plejer og så håber jeg den overlever og kan blive sat ud igen i skoven. Jeg tilbød også at de kunne sætte andre ud ved os hvis de manglede steder vores skov er fyldt med væltede træer og kvasbunker så der er masser af gode gemmesteder til små svin.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by HeidiO »

aribeth wrote:Jeg har hentet høns fra en økogård her i nærheden. To flyttekasser fulde. 10 kr stykket. Jeg købte 10. Der var 13 i kasserne. De er meget stressede lige nu, men de var også alle ved at blive pakket i lastbiler afsted til krematoriet.


De skal nok blive til gode høns, når de lige er faldet til, hvor gamle er de, når de udskiftes på gården?

Jeg hentede 5 araucanaer på 8 uger i sidste uge, de er godt nok søde med dutter på ørerne :elsk:
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by aribeth »

De er 13 måneder. Det er åbenbart kravet fra æggeriet at hønsene sættes ud af produktion når de er godt et år.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stardancer »

Så startede hverdagen igen for manden. Han måtte tilbage på jobbet, håber det går godt, at det ikke er for tidligt for ham.
Og jeg starter til gentræning i dag kl 9. Det bliver nok hårdt men jeg skal jo tilbage til min tidligere form.

Bliver nok ekstra hårdt nu hvor jeg ikke har sovet så meget i nat. Kom først i seng kl 2.30 da jeg var så ked af det med Benjamin, jeg kunne slet ikke finde ro og da slet ikke sove :nej: :oeje: :traet: Så mon ikke det står en god lang lur i eftermiddag inden mand og barn kommer hjem.
/Sofie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by 99E »

stardancer wrote:Så startede hverdagen igen for manden. Han måtte tilbage på jobbet, håber det går godt, at det ikke er for tidligt for ham.

Husk at man kan/må blive sygemeldt, hvis man ikke er tiptop og i klar-til-job-form to uger efter man har mistet sit barn...

Vi har været på det lokale mikrohospital siden klokken tre i nat, fordi Naja har feber - nu venter vi på blodprøvesvar, så de kan se om der er infektion at spore.
Øj, jeg er glad for ikke at være afhængig af flasker og erstatning i sådan en situation!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Lena »

God bedring med Naja........
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stardancer »

99E wrote:
stardancer wrote:Så startede hverdagen igen for manden. Han måtte tilbage på jobbet, håber det går godt, at det ikke er for tidligt for ham.

Husk at man kan/må blive sygemeldt, hvis man ikke er tiptop og i klar-til-job-form to uger efter man har mistet sit barn...

Vi har været på det lokale mikrohospital siden klokken tre i nat, fordi Naja har feber - nu venter vi på blodprøvesvar, så de kan se om der er infektion at spore.
Øj, jeg er glad for ikke at være afhængig af flasker og erstatning i sådan en situation!


Ja, det ved vi :)

Han har dog været sygemeldt siden fødslen, så det er først her knap 5 uger efter han er startet igen. Han havde en knude i maven men det blev vist bedre op af dagen. Tror især det var fordi han vidste jeg sad alene herhjemme og fordi ingen af hans kolleger åbenbart turde snakke til ham før han selv startede snakken :oeje: Folk skal ikke afholde sig fra at snakke med os, det er værre at føle sig ignoreret og man er jo ked af det alligevel :nej:

Ja det er da noget nemmere at man bare kan hive "baren" frem, når man ikke lige er i nærheden af varmt vand til MME :askepot: Går det bedre med hende nu?
/Sofie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by stardancer »

Nåja, jeg nåede kun ned til bussen så ringede Fys og aflyste min tid i dag - de var nedlagt af sygdom blandt personalet. Så fik ny tid på torsdag istedet :-)
/Sofie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by 99E »

Naja har stadig feber - dog under 38 grader...
Men hun spiser og er fint kontaktbar.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: -og så var det pludselig oktober

Post by Lena »

stardancer wrote:
99E wrote:
stardancer wrote:Så startede hverdagen igen for manden. Han måtte tilbage på jobbet, håber det går godt, at det ikke er for tidligt for ham.

Husk at man kan/må blive sygemeldt, hvis man ikke er tiptop og i klar-til-job-form to uger efter man har mistet sit barn...

Vi har været på det lokale mikrohospital siden klokken tre i nat, fordi Naja har feber - nu venter vi på blodprøvesvar, så de kan se om der er infektion at spore.
Øj, jeg er glad for ikke at være afhængig af flasker og erstatning i sådan en situation!


Ja, det ved vi :)

Han har dog været sygemeldt siden fødslen, så det er først her knap 5 uger efter han er startet igen. Han havde en knude i maven men det blev vist bedre op af dagen. Tror især det var fordi han vidste jeg sad alene herhjemme og fordi ingen af hans kolleger åbenbart turde snakke til ham før han selv startede snakken :oeje: Folk skal ikke afholde sig fra at snakke med os, det er værre at føle sig ignoreret og man er jo ked af det alligevel :nej:

Ja det er da noget nemmere at man bare kan hive "baren" frem, når man ikke lige er i nærheden af varmt vand til MME :askepot: Går det bedre med hende nu?


Det er vanvittigt angstprovokerende for nogen mennesker at tage kontakt til et menneske i sorg. Men hvis man tænker over at man ikke kan gøre den sørgende mere ked af det end det er i forvejen ved at sige "det gør mig ondt for dig/jer".... spørge om det er ok at spørge ind til eller bare lægge armen om den sørgende og give et klem. Ja, den sørgende kan begynde at græde..... og hvad så....... det holder op igen........... jow, du kan begynde at græde igen...... men det holder også op.... og der sker ingen skade!

Hvis man har overskud til det så er det nok en god ide at besøge sin arbejdsplads inden man starter igen...... møde kolleger og få afmystificeret det hele......
Post Reply