September Siger kalenderen dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Det er da blevet september og efterår. Så nytter det jo ikke noget at jeg bliver ved med at skrive i August tråden.

I får lige en gentagelse her.

Her er dyrlægen lige kørt igen.

Hun synes alt i alt Mistral så godt ud til trods for hans 2 sygdomme (Cushing og Melanomer), men hun kunne godt følge min bekymring når jeg fortalte om hans forandringer og min bekymring for efteråret og vinteren. Nu er der taget blodprøver for at se hvor hans homonniveau ligger lige pt. det er jo den rigtige tid på året til blodprøverne.
Ligger homonniveauet for højt prøver vi med højere dosis medicin og ser om det hjælper. (har får nu ½ pille, jeg vil være med til at give 1 hel om dagen, men ikke mere)
Ligger det fint taler vi om hvorvidt der skal en ny medicinfri blodprøve til eller noget helt andet.

Garpur fik fikset bisserne, der var kun lidt spidser så det var forholdsvis nemt. Kan hilse og sige at den pony er lidt for nem at bedøve, fremover skal han have mindre end det de normalt giver islændere.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Stimata Doamna »

Jeg har besluttet, at det bliver dejligt vejr i september. Umiddelbart synes vejret ikke at tage det ad notam. Aj ok, det pisøsregner ikke, så det er allerede en forbedring i forhold til august :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Her har solen skinnet hele dagen, det forventer jeg at den fortsætter med resten af året.

Jeg forventer også at blive skuffet.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: September Siger kalenderen dag

Post by BeritH »

Det BLIVER dejligt vejr i det meste af september - for mig i hvert fald. Jeg tager nemlig til Koh Samui og fejrer fødselsdag :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: September Siger kalenderen dag

Post by 99E »

Tjah... eg sad her til morgen og klynkede lidt over vejret (jeg synes lidt, jeg er gået glip af en del af sommeren i år) - men så kom jeg i tanker om, at sidste år havde vi det første sne i slutningen af august.
I år har vi ikke engang haft nattefrost endnu! :fest:

Så kan det godt være, det er gråt - men man kan sidde på altanen uden sovepose eller uldtæppe på - lidt endnu.
Image

Til gengæld kan man godt mærke, vinden har fået lidt (meget) mere "bid" - det er ikke sommervind længere, den smager af vinter og sne.
Winter is coming...

Inden den rammer os håber jeg stadig, vi kan få et læs sortebær og/eller mosebøllebær i fryseren - og allerhelst nogle flere fisk og noget rensdyr eller moskus.
Desværre skal det være ret vindstille før det er fornuftigt at sejle ud alle sammen for at plukke bær og hive fisk op...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Frieser9460 »

Hvem disser september-vejret, om jeg må spørge??? :wow: Her har vi 20+ graders varme og lækkert solskin. Selv om jeg gik eftermiddagstur i min pause, kun iført sommerkjole og sandaler, kampsvedte jeg, da jeg nåede tilbage på arbejdsbænken igen... :jeanie:

Og det dejlige vejr har bare at holde MINIMUM frem til og med tirsdag i næste uge, for mandag kommer min mor og søster og hjælper med at lave salgsvideoer til hypperne - i hvert fald Stuntman - og tirsdag skal jeg til "Brunst, Brøl og Bålkaffe" (det er sådan en naturtur med DN, hvor man kan høre kronhjortene brøle)...

Dejligt, at Mistrals prognoser umiddelbart er positive, Stine. Jeg håber, at blodprøveresultaterne også er det. :askepot:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: September Siger kalenderen dag

Post by aribeth »

Dejlig september... sommer igen!

Praktikaftaler på plads, studiet tegner godt i år.

Jeg hygger mig med grisene og mit lille "projekt"
https://www.facebook.com/pages/Grisebasserne/446256968850399?fref=nf


Image
Raxacoricofallapatorius
LoneRu
Posts: 17
Joined: Mon 1. Sep 2014 07:20

Re: September Siger kalenderen dag

Post by LoneRu »

jeg har travlt :hhansen:
Min hest er dømt uridelig, efter kun et års ejerskab - meget trist.
Så nu vil jeg gerne have en spansk eller en welsh cob. Det sidste kan jeg slet ikke finde i danmark. Kender I nogle? det skal være en ung hest.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Lena »

Det var godt nok trist, Lone....... Der er da næsten altid Welsh Cob repræsenteret når vi er til M&M shows....... Prøv at høre Fellpony, hun kan garanteret huske navne på dem!

En spansk, så skal du vel have fat i Louise fra Willeren!

Her har vejret været fantastisk......
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

killingen er lige blevet vaccineret for 2. gang :askepot: ,- den ene hunds skulder hopper kortvarigt ud af led en gang i mellem, så den skal opereres :tommelned:

ellers går tiden med at pudse, slibe, male huset udvendigt, og ordne de sidste 3 rum som vi aldrig fik ordnet da vi flyttede ind (6 år siden...).
vi har ikke rigtigt manglet pladsen, og vi har opbevaret div. u-udpakkede flyttekasser, værktøj osv i rummene,- men nu skal de ordnes!
det ene rum bliver den langhåredes værksted, det andet et rum med lagerreoler med habbengut på, og det sidste et malerum til mig

ellers er det jo flot vejr, og græskarrene i køkkenhaven bugner! :aribeth:

den fede svensker trænes dagligt, 1-2 gange, nu med hjælp fra træner :peg: , ellers kommer vi aldrig videre...
så snart jeg kræver det mindste af ham, skal jeg gøre mig klar på at risikere en kamp med ham, som evt. ender op i at han står på afstand og pruster som en bøffel og stirrer på mig, hvorefter han prøver at løbe mig ned. indtil videre har jeg vundet hver gang (han er nok ikke så kvik...)
- men vi taler seriøs pissen-territorie-af, og der er selvfølgelig grænser for hvor længe jeg gider lege med ham når han har så let ved at blive farlig... :vader:

-så vi hygger os... :linski:
Misssophie
Post Reply