Hjælp! Jeg VIL være Strigle-misbruger!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Hjælp! Jeg VIL være Strigle-misbruger!!

Post by Godzilla »

Min højre skulder gør #¤£$%& ondt pga. spændinger, og flere fingre og en del af underarmen snurrer og sover i ´´Musse & Tastatur´´-position m.fl. Jeg har en tid brugt venstre arm, til musen, og nu er den også begyndt at gøre oprør. Det er efterhånden så slemt, at jeg vågner af det om natten :( I morgen skal jeg til læge med problemet, og da jeg jo er uden arbejde og altså ´´kun´´ bruger PC-en for min fornøjelses skyld, får jeg sikkert besked på at holde mig fra puteren, hvilket jo vil være den mest indlysende behandling, sammen med noget mere lokalt på selve armen. Og hvad hjælper behandling iøvrigt, hvis jeg bare går hjem og ødelægger det hele ved at hænge ud på Strigler.dk m.m. i timevis? Men jeg KAN ikke undvære at være på nettet. Jeg indrømmer det: Jeg er Netaholic, og jeg ønker IKKE behandling for denne velkomne lidelse! :evil: Er der nogen af jer kloge strigler, som har gode råd til en stakkels, snart enkeltsidig ´´Mus & Tastatur´´-lammet, Net-misbruger? :cry: :cry:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

fra mig som har arbejdet med computere dagligt i mere end 10-16 timer - i nu 20 år :shock: Jeg har også haft problemet med musen, smerterne i skulderen og mellem skulderbladene. I årevis skiftede jeg mellem højre og venstre arm til musen - med det resultat at begge skuldre blev ømme :roll: Løsningen kom i år 2000 da jeg skiftede job :D Jeg fik nemlig en [url=http://www.mousetrapper.dk/mousetrapper.htm]Mousetrapper[/url]. Med den har man hænderne FORAN sig og foran tastaturet hele tiden. Man laver ikke det vrid i skulderen/armen som man gør med en mus der skal køres rundt ved siden af tastaturet. JEg har ikke haft ondt af musen siden. MAn kan teste om det virker, ved at placere musen foran sit tastetur - og så skal bordet være passende i højden så hele underarmen hviler på bordet inde foran kroppen mens man bruger musen. Man kan sagtens lære at bruge den der. Prøv det! Vi vil jo ikke undvære dine indlæg her!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Sørg for at hele underarmen hviler på bordet. En tråldøs mus er god, fordi man kan bruge den andre steder på bordet, end man plejer, fx foran som Helle sir. Mus med store scollehjul kan være gode. Jeg havde det sådan for et år siden - men selvom jeg ikke bruger pc eren mindre er det gået væk - primært ved at bruge en trådløs mus og så holde pauser, hvor jeg strækker, roterer og masserer skuldre. Og så bruger jeg tastaturet så meget som muligt.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Tak for råd, jeg prøver lige nu at lægge hele underarmen ind på bordet, og bruge tastaturet, for jeg har nemlig flere problemer med at bruge det, end musen. Det er det jeg mener med ´´Musse & Tastatur´´-position. Det er når jeg har højre arm INDE foran mig, at den begynder at sove?? Fatter nada. Nu har jeg sat tastaturet ud på kanten af bordet, og armen holder op med at sove, men så får jeg tilgængæld sk** ondt i skulderen?? Jeg tror at jeg har fået de her skulderproblemer ved at forsøge at undgå at armen sover. Næste forsøg: jeg lægger hele venstre underarm ind på bordet, og har musen foran tastaturet. højre er inaktiv i en position, hvor den ikke sover (i lommen). jeg skriver altså kun med venstre, derfor ikke store bogstaver. det er besværligt, men en bedre løsning. der er ikke rigtig plads på mit bord. jeg må vist anskaffe mig en fladskærm. Jeg har sådan en trådløs optisk mus, med et scrollehjul, og frem&tilbage knapper på siden. den er jeg ret glad for.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

sådan at når armen sover, så er OVERarmen ikke løst hængende ned parallelt med kroppen, men derimod strukket en lille smule fremad??? Mine arme sover f.eks når jeg kører bil - som følge af en nakkeskade.. men det er stillingen hvor overarmen i længere tid er strukket bare lidt frem der gør det. Jeg har sådan et skrivebord med en runding man placerer maven i - og så er der masser ad bordplade på begge sider til at hvile HELE underarmen på, mens overarmen hænger LIGE ned - både når man skriver og når man bruger musen. Det hjælper på mig.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

H.H. Jep, det er når armen er lidt fremad ved skulderen, at den sover. En læge fortalte mig at en nerve er i klemme, og kunne på et anatomisk kort vise mig hvor den er placeret. Men jeg fatter ikke rigtig hvorfor denne nerve kommer i klemme. Så enorme infiltrationer har man vel heller ikke? Måske er problemet i nakken? Nå, jeg er spændt på hvad lægen siger i morgen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

H.Hansen: Du havde ret. Det sidder i nakkken. Jeg har åbenbart nogle rigtig lede infiltrationer der. Lægen foeslog nogle øvelser for piskesmæld, som jeg skal lave, og så se om det bliver bedre? Det håber jeg f*** for jeg er jo totalt handicappet af det her. Jeg kan ikke muge!! :shock:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply