September Siger kalenderen dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: September Siger kalenderen dag

Post by HeidiO »

Så blev det endelig weekend, i hvert fald for mig. Manden er stadig på job.

Vi er ved at få kloakeret, det tager tid!
Vores kloakfolk startede i mandags og de har snart endevendt hele haven. Fra start var det vurderet til 3 dages arbejde, men der er dukket kæmpe sten, vandledninger som ikke burde ligge dér og alt muligt andet op , som i den grad har taget ekstra tid.
Så de er her endnu, og færdige er de ikke....

Weekenden byder på at få lavet noget hegn, så hundene ikke render ud af haven, for havelågerne er gravet op. Gammelhunden har været hos min mor hele ugen og Kalle har været med manden på job.

Jeg glæder mig i den grad til de er færdige med det hele!
Heidi
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Tak for rosen af stenene og folden.

Friser: Hvorfor laver du det ikke? Det behøver ikke være så fancy og man tilfører bare nye ting efterhånden som tiden er der og man får ideerne. Er der ikke noget med at du har nogle små lopper også? Der er en vandrefold genial da de små kan få hø af libitum (i slowfeedernet) og de får brugt sig selv helt vildt meget så de ikke bliver tykke og i risikogruppen for EMS.

GodZilla: Kunne godt forestille mig at æslerne ville trives i en vandrefold, de stammer jo endnu mere fra sletter/ørkener end hestene og vandre meget i stenet terræn i naturen.
Håber du får den rette behandling nu. det er ufatteligt hvordan det kan forandre dit liv hvis du ikke før har fået den rigtige medicin.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

Gunilla, jeg synes det lyder som en god løsning med hunden,- det er altid godt hvis man kan have en backup på banen hvis man bliver syg

jeg håber du kan komme lidt videre med din behandling,- tænk hvis du kunne få det bedre og måske slippe for de tilbagevendende depressioner,- jeg krydser fingre for at de kan hjælpe dig :kindkys:

-og sikke noget møg med æslerne,- det er bare svært at være opstaldet,- man har aldrig nok at skulle have sagt...
jeg har sværget højt og helligt, at den dag jeg ikke kan have heste hjemme, skal jeg ikke have hest igen. jeg magter ikke de ulemper (og idioter) der følger med når man står opstaldet hos andre :mur:
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: September Siger kalenderen dag

Post by 99E »

Lena wrote:Her går det....... som det nu kan. Naboens datter døde i søndags, kun 6½ måned gammel. Det har ramt os vildt hårdt.... for hun var bare kravlet helt ind under huden på os begge to - den søde elskelige unge.

http://www.spaedbarnsdoed.dk/wp-content/uploads/2014/04/Guide-til-omsorgsfuld-kommunikation-Vis-at-du-ved-det.pdf
Ovenstående er et link til en PDF-folder med gode råd til folk, der kender nogen, der har mistet et barn.
Hvis I selv (eller nogen, der kender naboen) er i tvivl om "hvad man siger" skulle den give et par gode bud...

Stinemull, jeg tror, jeg så de der fotos på FB i PP-gruppen forleden?
Det ser SÅ lækkert ud!
Og Louise, man kan sagtens etablere et PP uden alt muligt fancy til at starte med.
Vores var bare jord + træstammer + høstationer. (Og får...) Ikke fancy ting med sten og grus og hvadvedjeg.
Det virkede stadig.
Faktisk var det megasuperkæmpefedt!!!
Hvis man kan, synes jeg kan skal lave PP. Køb eller lån eller stjæl Jamie Jacksons bog om det og gå i gang.
Det er såååå meget sjovere for hestene og så meget sundere!

misssophie wrote:Så nu har man lagt nogle kunstige ledbånd på ydersiden af skulderen for at holde den på plads, en såkaldt skulderstabiliserende operation
Nu skal vi så finde fysioterapeut og Water Walker til ham, så han kan blive genoptrænet korrekt

Ind imellem kan jeg altså blive pænt imponeret over hvad "man kan" - det der videnskab og moderne medicin er pænt smart.

Godzilla, hvor vil det være FEDT, hvis der faktisk kan... Sådan gøres noget. Ja, det er da katastrofalt hvis du er blevet fejlbehandlet de sidste 34 år... Men jeg håber det faktisk. For så kan det være, du får det bedre lige om lidt... Eller... Når du er i bedre behandling...

Heroppe er det blevet efterår...
I går sneede det (Hey! Senere end sidste år!!).
Jeg vil ikke sige "Hvor er sommeren dog blevet af?!", for det ved jeg godt.
Så i tirsdags var vi på årets sidste sejltur...

Det var korrekt gættet, at barnevognskasserne ville kunne stå på det ene af sæderne i båden, så ungerne kan sagtens komme med.
De sover så godt på båden.
Image
Vi joker med, at "Sejl en tur, så sover de!" er det grønlandske svar svarende til den danske "Sæt dem i autostolen og kør en tur, så sover de!" - bare ærgerligt, båden er på land om vinteren...

Image
Der er sne på toppen af fjeldene nu...
Også på det lige uden for døren.

Mikkel fangede nogle fisk - bl.a. denne rødfisk - til fryseren...
Image

Og der kom fisk i fryseren - masser af fisk!
Image

Årets sidste sejltur?
Slutter sæsonen nu?
Jah, for os gør den. :graed:

For på tiiiirsdaaaag!!!!! har vi billetter ned til varmen. Altså Danmark. :jeanie:
(Og da båden ikke skal ligge uden opsyn til midt/sidst i oktober, må vi hellere få den på land inden vi smutter - eller i det mindste have en aftale med underboen om, ahn tilser at den kommer på land i løbet af september - han passer/låner den ind imellem...)

Jeg har ellers gået og fundet uldtøj og uldtæpper og mere uldtøj frem til ungerne - men så kom vi til at se TV2 News forleden. I har TOOGTYVE grader dernede? WTF?!
Det duer ikke.
Vi har ikke tøj til de temperaturer i den størrelse, de bruger nu... :viben:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

Lad nu være at regn med sommer hernede, de 22 grader er vist afblæst igen. Regn med efterår, Det er vist mere realistisk...

Efter det hårde første døgn for mindstehunden, har han fået det meget bedre. Han går rent faktisk på det dårlige ben, og har tendens til at glemme at det gør ondt, hvilket må betyde at han nu er bedre smertedækket med de nye piller Vi hentede...

Vi er på skift indenfor hos ham, mens den anden går udenfor og får lavet lidt praktiske ting. For mig betyder det Lukas-træning, male hus og afskærme tante grøn fra de andre høns da hun indenfor de næste dage får ca 14 kyllinger (om alt går efter planen)
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

glem det jeg sagde om vejret,- kan se at det nu er ændret til 22-23 grader, med mulighed for mere

fedt!
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: September Siger kalenderen dag

Post by 99E »

misssophie wrote:glem det jeg sagde om vejret,- kan se at det nu er ændret til 22-23 grader, med mulighed for mere

fedt!

Vildt!!
Men vi pakker nok OGSÅ til efterårsagtigt vejr.
Og så er det, vi skal huske, vi sandsynligvis lander til snevejr heroppe, når vi kommer hjem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Frieser9460 »

Jeg har en rigtig, rigtig fin bog omkring det der med at lave lækre hestefolde... "Herligt Hesteliv", hedder den, og er skrevet af Inge A. Futtrup. Konceptet er vist ikke heeeelt Paddock Paradise, men konceptet er alligevel nogenlunde det samme. Min store drøm var at lave en fold med en bakke, en klynge træer, et "sandbad", en grus/sten-sti og et vandhul.. men så virker 2 ha pludselig af meget lidt. Måske skulle man bare gå i gang og se, hvad det kan blive til? Især hvis mine planer lykkes, og jeg kommer ned på 4 ponyer, som kan dele fold med hinanden... så er der pludselig endnu flere muligheder.

Et spørgsmål... som nogen af jer kloge strigler herinde garanteret kan svare på... Hvis man nu gerne vil grave sådan et vandhul på sin fold... er det så noget, man skal søge om tilladelse til? Det skal jo nok være lidt større og lidt dybere end den gennemsnitlige havedam. :hhansen:

Nå, må hellere komme tilbage til det der med at fejre kærestens fødselsdag... han kommer hjem fra frisøren lige om lidt, og så skal vi ud på tur. Og gå så lige væk, havgus... TAK!
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: September Siger kalenderen dag

Post by 99E »

Kort:
Vi havde PP på mindre end 2 HA. Seriøst. Find PP-bogen og tjek FB-gruppen. Jeg tror den hedder Paddock Paradise Denmark eller noget.
OG JA, du skal søge tilladelse til at grave vandhul.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

99E Billedet er vist på PP facebook gruppen.

Jeg har også bogen, den købte jeg til DHE træf tidligere i år.
Post Reply