September Siger kalenderen dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: September Siger kalenderen dag

Post by HeidiO »

Puh Randi, så bliver det hele godt nok lige lovlig hektisk, god bedring med dem begge!

Misssophie, jeg håber I får krammet på svenskeren, han ser så rar ud. (en ulv i fåreklæder?)
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

ja, lidt en ulv i fåreklæder.
i dag er der dog lige gået noget op for mig,- som måske kan være en "nøgle" til ham... det må der lige eksperimenteres lidt med, det kunne jo være rart hvis vi kan løse problemerne...
Misssophie
LoneRu
Posts: 17
Joined: Mon 1. Sep 2014 07:20

Re: September Siger kalenderen dag

Post by LoneRu »

I dag er det gået op for mig, hvad det vil sige, at min hest ikke kan rides mere.
Det betyder at hun ser på mig, med sine store øjne, og spørger, hvorfor vi ikke skal arbejde. Ikke synes det er i orden, at jeg sætter hende ind, uden at vi har knoklet og redet og al det vi plejer.
Ikke synes det er godt nok, at blive striglet, kysset, vasket og al det - hun vil mere.
Min smukke, dejlige, dygtige hest, som er så øvelsesstærk, og så arbejdsglad, så hun faktisk har arbejdet med øvelser, mens hun havde sin skade - uden at brokke sig :graed:
Danmarks eneste skimlede oldenborger. 176 høj, og den dejligste, særeste hest man kan tænke sig. Og verdens bedste dressurhest - alle M-klasserne har hun placeret sig i - og det er dét hun vil: dressur. Alt andet er ingenting for hende.
Hun har smadret sit forknæ. Hun har nok "lidt ondt" siger dyrlægen, men så længe hun er glad så er det godt.
så kan hun sagtens have et godt liv.
Hun er ikke halt. Hun elsker stadig sin lille ponyveninde på 120, som hun græsser og klør med hver dag.
Men allerede nu er hun ikke tilfreds med livet. Det kan tydeligvis ikke passe, at vi ikke kan det vi plejer, siger hun?
Hun vil vist bare gerne have, at livet er, som det var lige før.
Men det bliver det aldrig mere.
Ikke mere dressur. Ikke mere ridning.
Jeg ville gerne beholde hende, som foldhest - men de der store øjne siger noget andet. Det er slet ikke nok for hende.
Og når jeg rider de andre: den unge welsh cob, og den smukke spanske hingst, så står hun dér og siger : Tag mig. Jeg vil også.
:graed: :graed: :graed: :graed: :graed:
Det er mig, der skal sige stop på hendes vegne.
Jeg ville bare ønske vi havde løver i Danmark.

Så sådan er min september.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

hvor er det trist Lone... :nej:

tror du ikke der er en chance for at hun kan vænne sig til sit nye liv uden arbejde?
Misssophie
LoneRu
Posts: 17
Joined: Mon 1. Sep 2014 07:20

Re: September Siger kalenderen dag

Post by LoneRu »

Det troede jeg jo.
Men det ser ikke sådan ud.
Nu er der gået en tid, og nu vil hun ud og bestille noget.
Øv.
Jeg er så ked af det.
Hun er en meget reserveret hest. Min træner sagde forleden, at han egentlig synes hun var uglad, men at hun lyste op, når jeg kom - derfor mener han, at hun er mere trist, end jeg ser - fordi hun bliver glad når jeg kommer.
Og han ejede hende før mig, så han kender hende også godt.
:graed:
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Susmh »

Lidt positivt herfra. Jeg var ude og prøveride på en rideskole, på et hold for voksne i går, og det gik rigtigt godt :jeanie:
Nøj hvor jeg har savnet at ride de sidste 2 år, siden min yndlings parthest blev aflivet, det er så rart at komme i gang igen.

Øv til jer hvor i kan se at det lakker mod enden med hestene, men husk, at det vigtigste er, at man stopper legen inden den bliver dårlig.
Også øv til dig MissSophie, sådan et brød der ikke er samarbejdtsvillig, de er sgi farlige, så pas nu på dig selv.
Jeg xxer fingre for at du finder nøglen til ham.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: September Siger kalenderen dag

Post by annetteB »

Jeg er stadig sygemeldt. Jeg hader stress og hader at jeg ikke ved om jeg kommer gennem det også denne gang...og til hvad? Halvtreds år og med tre langtidssygemeldinger bag mig, alle pga stress. Og nu altså arbejdsløs.
Er det på tide, at jeg finder ud af hvad jeg skal være, når jeg bliver stor? Hvad kan man blive, når man har fået psykopatallergi?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Har du nogensinde overvejet at blive selvstændig?

Vi har en gartner til at komme her hver 2. uge i en 3-4 timer. Han er selvstændig og køre forskellige steder rundt i området til både private og virksomheder.

Jeg vil godt ansætte dig i stedet for ham, men der er nok lidt langt.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: September Siger kalenderen dag

Post by annetteB »

Det har jeg været tidligere. Men min økonomi gør, at jeg ikke længere har den mulighed. Jeg er i øvrigt ikke anlægsgartner, så det der med at passe andres haver har ikke min store interesse. Jeg vil såmænd gerne lave haveplaner, men ikke føre dem ud i livet med bobcat og rullegræs osv - og slet ikke som selvstændig.
Men jeg har ingen mulighed for at kunne starte en detailplanteskole op igen. Jeg er insolvent til min dødsdag efter min skilsmisse, medmindre der sker noget virkeligt epokegørende.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: September Siger kalenderen dag

Post by nanna1979 »

Har brugt noget formiddagen på at fremlyse ham her :elsk:

Image

Image

Ellers har jeg ordnet ukrudt og forsøgt at få styr på køkkenet :ehh:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Post Reply