September Siger kalenderen dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Frieser9460 wrote:
Dejligt, at Mistrals prognoser umiddelbart er positive, Stine. Jeg håber, at blodprøveresultaterne også er det. :askepot:



Tak.

Et godt testresultat er i det her tilfælde et resultat der viser for meget hormon. Så kan han forhåbentligt blive øget i medicin dosis og få det bedre, hvis ellers medicinen virker.
Viser testen at Hormonniveauet er fint er der nok kun 1 vej tilbage.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

gæt hvis nabo der har et får bundet i en snor om halsen og fåret har viklet sig ind i en pæl.

Skal også lige vurdere om der skal gribes ind igen. Nogle mennesker formår bare ikke at lære at sine fejl og helt ufatteligt med den uddannelse man ellers er vældig stolt af at have.

Man mener åbenbart man er guds gave til dyrene selvom de dør som fluer omkring en og ens heste nu igen igen igen render ud af foldene i tide og utide fordi de er sultne. I søndags rendte deres hingst ud, fes igennem hegnet til deres vallak og jagede vallakken af sted ud på den store vej. Nøj den vallak fin mange tæsk og nøj jeg er glad for mit solide hundehegn omkring grunden så det ikke er mine vallakker der får tæsk.

Fredag og i går var det så 2 af deres hopper der var brudt ud og rendte frit. tror dog de blev fanget inden de ramte den store vej.


Er vred over at man intet kan gøre. Politiet vil ikke blande sig og alle andre lukker øjnene og lader som om det ikke sker.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

hvis hestene bliver ved at rende ud, må hegnet da være uforsvarligt?

og siden der er en lov om at man skal have forsvarligt hegn,- kan du måske dunke politiet oveni hovedet med det?

utroligt så dumme menensker kan være, i så især når det er en dyrlæge...
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: September Siger kalenderen dag

Post by Lena »

Man burde kunne søge en fond om økonomisk støtte til fjernelse af sådan en ejer!

Ja, hurra for et godt hegn!

Det er da lidt træls at Den Fede Svensker bliver ved med at te sig. Har du ikke haft ham en rum tid efterhånden?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: September Siger kalenderen dag

Post by aribeth »

Jøsses altså. Kan du ikke skære fåret fri og kidnappe det?
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

jo i ca 1,5 år,- men pga min rygoperation har han jo gået og feset husleje af, og er kun blevet trænet i alm håndtering hvilket er gået ok,- dog ikke helt uden sværdslag da bæstet jo godt ved hvor stærk han er. (han har årelang erfaring i hvordan man slipper for at gøre hvad der bliver sagt)
han er ikke bleg for at true rigtigt kraftigt,-og det er jo der det bliver rigtigt sjovt...

nu har jeg så et par mdr trænet oftere og begyndt at kræve lidt (!) mere,- hvilket i den grad provokerer ham. han har sine dage hvor han ikke accepterer at blive korrekset det mindste,- og andre dage er det ok.
han er blevet checket, masseret, kiroprakset, foderoptimeret, og det eneste der er fundet er bændelorm...

så selvom det er gået langsomt men sikkert fremad,- så er det gået så langsomt at jeg ender på pension før vi kommer seriøst videre...

-og derfor ville jeg gerne have en andens input til hvad jeg kunne gøre anderledes, og om jeg lavede fejl i min træning.
nogle af de nye input virker og andre virker modsat hensigten

jeg gider ikke have en besværlig og knap så sympatisk hest rendende som folddekoration fordi han ikke kan bruges,- så enten skal der en gevaldig attitudeændring til fra hans side,- eller også er det farvel til svenskeren (læs: aflivning)
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

aribeth wrote:Jøsses altså. Kan du ikke skære fåret fri og kidnappe det?


Jeg har overvejet at liste over hver aften og skære det fri.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

misssophie wrote:hvis hestene bliver ved at rende ud, må hegnet da være uforsvarligt?

og siden der er en lov om at man skal have forsvarligt hegn,- kan du måske dunke politiet oveni hovedet med det?

utroligt så dumme menensker kan være, i så især når det er en dyrlæge...



Politiet er kolde i røven. ringer man til dem om løse heste beder de bare en om at fange dem, de har da virkelig ikke tid. Vil man ikke fange dem ringer de bare til nogle andre naboer som så troeligt fanger hestene.



Slår i en pude, slår i en pude.......
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: September Siger kalenderen dag

Post by stinemull »

Misssophie: Pas nu på dig selv. Ingen hest er værd at miste førligheden for. Han lyder ikke som en hest der er helt sund i hovedet om det så er tillært eller medfødt.

Gør op med dig selv hvor meget du vil ofre på et måske umuligt projekt.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: September Siger kalenderen dag

Post by misssophie »

Det er jeg helt enig i, og det skal afklares ret hurtigt...Jeg gider heller ikke at skulle være klar på en slåskamp hver gang jeg skal træne med ham...

Men nu afprøver træner og jeg lige en række ting med ham, før den endelige beslutning tages
Misssophie
Post Reply