[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneRu
Posts: 17
Joined: Mon 1. Sep 2014 07:20

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by LoneRu »

Hvis du virkelig har 10.-15.000, som du gerne vil hjælpe med, hvorfor så ikke indgå i en dialog med Gry, så I sammen og sammen med Grys dyrlæge kan finde frem til en løsning for alle tre katte.
Måske kan man også henvende sig til KVL (eller hvad det hedder nu om dage), og se hvad de kan gøre for pengene - det er vel stadig sådan, at noget er billigere derinde, hvis det kan bruges i undervisningsøjemed.. Man kan formentlig komme rigtig langt for så mange penge, så der kan komme ro på og orden i tingene på en varig måde.
Det ville være stort og meget flot af dig, Ped!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by misssophie »

super-storsindet af dig Ped,- men du skal selvfølgelig gøre dig klart at pengene bliver brugt på en måde som du også kan leve med

-og med 3 katte med dårlige tænder, så ja, så vil problemet nok opstå igen, desværre...

håber i finder ud af noget...
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by misssophie »

det ville desværre nok være symptombehandling er jeg ked af at sige... :minna:
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Jeg vil sådan set godt hjælpe. Men jeg tror bare ikke på at det bliver et godt kattehold, der vil komme andre problemer. Der vil altid være noget.

Hvad så næste gang. Jeg tror ikke at jeg gør Gry, nogen tjeneste, ved at tilbyde at betale regningen. Sandheden er jo, at hun ikke har råd til at have de dyr.

Du behøver ikke være Kvinden Der Ikke Ville Hjælpe.
Den rolle kan jeg godt påtage mig: :jeanie:
Jeg VIL IKKE hjælpe Gry ved at betale den her operation.
Heller ikke selvom jeg har pengene. -poogift

For jeg tror ikke det hjælper Gry; hun vil stadig stå med et kattehold, hun IMO ikke har råd til.
Ikke bare fordi hun ikke har råd til den her behandling, men fordi hun heller ikke vil tage konsekvensen af lavbudgetdyreholdet og så i det mindste aflive katten, når den lider (og det gør den, punktum!) og hun ikke kan gøre den rask.

Og det vil ikke hjælpe kattene; den lige-nu-lidende kat vil få hjælp, ja, men hvad med næste gang den har det skidt - eller hvad med den næste kat, der bliver syg?
:ehh:

Og det er jo ikke fordi det lader til, Grys situation står lige for at ændre sig - det er ikke sådan at hun her om et par måneder har udsgt til at lande et velbetalt job, der sørger for hun i fremtiden har masser af penge til racekattehold og dyrlægeregninger.
:linski:

Der er adskillige andre strigler, der har haft brug for hjælp - også til et dyrehold, der skulle afvikles pga. manglende økonomisk råderum - og som har fået hjælp.
Primært til afviklingen... *Klapper StrigleGenbrugsHunden* ...ved salg eller foræring (vi kan også kalde det langtidsudlån) af dyr (inkl. heste). Men ind imellem også til praktiske ting - vi har da udført et par beskæringer og opbevaret et par ponyer ind imellem.

Men der er heldigvis ikke andre end Gry, der før har præsteret at skrive indlæg på indlæg om et sygt dyr, og bedt andre om penge til mere eller mindre tvivlsom/udsigtsløs behandling med mere eller mindre rimelig livskvalitet for dyret efterfølgende.
Heldigvis.
:doed:

Og på en dag, hvor svigerfar har sagt farvel til sin hest... Hesten, han flaskede op på gedemælk efter hoppen måtte aflives akut pga. kolik... Hesten, han har haft i 20 år, og for hvem verdens centrum var dens menneske... Hesten han har redet og rejst med i ind- og udland, over hele Danmark... En hest, jeg har svært ved at forestille mig ham uden.
:graed:

En hest, han har sagt farvel til, ikke fordi den var døden nær - men fordi vi som dyreejere har pligt til at sige pænt tak og arrangere aflivningen FØR dyret lider... En hest, der ikke længere kunne "følge med flokken" (men som nogle mennesker sikkert ville synes kunne få "mange hyggelige år" på en fold for sig selv :ehj: :opkast: ) og som fra nu af kun ville få det værre, blive udstødt af flokken og få fysiske smerter og blive tosset af ikke at have en flok...

På sådan en dag er min respekt for dem, der ikke tør tage den sidste beslutning for deres dyr meget, meget lille. -poo
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by aribeth »

Jeg er langt forbi det der med at tro at man kan ændre noget på ignoranter, så jeg bekymrer mig ikke ret meget om hvordan jeg skriver til dem må jeg indrømme.

Stakkels kat at skulle leve under de forhold.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:På sådan en dag er min respekt for dem, der ikke tør tage den sidste beslutning for deres dyr meget, meget lille. -poo


Ditto her... Hvor beslutningen er taget og ... Og så ikke mere om det. Der er en pige langt hjemme fra, der først skal have det at vide.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by aribeth »

:traet: :graed: ØV Randi.

Og øvøv Ninie...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Felis jeg synes det er helt fantastisk at du kan sidde og udtale dig så dybregående om hvor fæl min fodring er når du ikke har NOGEN anelse om hvordan og med hvad fodringen består af til mine katte.

Og Jeg er muligvis den eneste der har skrevet om syge dyr herinde - men lad os lige skille virkelighed fra fantasi. Jeg bad om hjælp til steder hvorigennem jeg kunne forsøge at finde støtte til en regning. Jeg sad ikke og prøvede at fedte mig til penge herindefra.

Godzilla: Det vil jeg MEGET gerne hvis du tilbyder :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by misssophie »

herinde har folk da tit skrevet om deres bekymringer med syge dyr, og de kvaler der følger med

når man står midt i det, er det nogen gange rigtigt godt at kunne vende sine synspunkter med andre der også har en stor kærlighed til dyr,- og så må man tage med at folk nogen gange har andre holdninger og grænser end man selv har.
-men jeg kan ikke huske at folk nogensinde er blevet sure på hinanden over det før nu...

Jeg synes at denne sag er så langt fra dyreetisk forsvarlig, at jeg personligt kommer op af sofaen, og tænker at det også er derfor at andre reagerer så stærkt
Misssophie
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Det er også fordi folk ikke ved hvad de reagere på. Jeg mistede lysten til på nogen måde at deltage i tråden da jeg pludselig kom tilbage og så 5-6 sider med folk der hyssede stemningen mere og mere op og hvor mit emne allerede for det første var kørt komplet ud på et sidespor, for det andet blev der sagt en helvedes masse ukorrekte ting, og for det tredje blev jeg mega angrebet for alt muligt.

Jeg bad RIGTIG pænt helt i trådens start om at folk venligst skulle undlade at komme med kommentare af en hvis natur. Det kan være det er dér den gik galt, for efterfølgende er der blevet læst og påskrevet side op og side ned, og tonen er kun blevet mere og mere indædt, postulaterne mere og mere absurde, og retorikken til/om mig, mere og mere skarptandet og hadefuld.

Altså al form for kommunikation er totalt tabt i denne tråd. Uanset HVAD jeg kunne finde på at skrive så har folk bestemt sig til hvad de mener. Jeg orker ikke at kæmpe på forhånd tabte kampe.

Jeg skrev herinde fordi folk kender til dyr. Til dyreverdenen. Til forskellige organisationer. Derfor gik jeg ud fra at nogen MÅSKE ville kunne pege mig i retning af noget hvor jeg kunne få noget hjælp. Det er der så én der har gjort.

Tusind TUSIND tak Berit. Jeg er virkelig glad for at du ville hjælpe.

Til mange andre:
Jeg skrev ikke for at folk kunne indlede en heksejagt og begynde at være ondskabsfulde og lede - og ja det mener jeg faktisk at en kæmpe del af jer er når I sidder og søger med lys og lygte efter ting jeg har skrevet rundt omkring, for derefter at omtale ting JEG har skrevet om på en nedladende og hånlig fascon. Jeg tror ikke engang det går jer på. Jeg tror I helt ærligt sidder og hygger jer med det og synes det er fedt at twiste de ting der er skrevet ét sted, komplet ud af kontekst og endda ukorrekt, og så være modbydelige omkring det.

Jeg ved ikke helt hvad det er I forventer der skal komme ud af dét? At jeg skulle henfalde passivt og gøre ingenting fordi de forsøg jeg gør mig bliver latterliggjort herinde? Det er muligt mine midler er små, men det er sguda ikke MIG der er latterlig i at gøre noget. Jeg vil mene det er de folk der taler nedladende og latterliggøre min kamp og mine forsøg er de der kan bryste sig af at være de latterlige - selvom jeg personligt ikke ser særligt meget at grine af i den sammenhæng.

Dont Feed The Trolls. Nu starter den sikkert forfra igen fordi jeg rent faktisk valgte at skrive.
Endnu en tak til Berit for at prøve at stoppe "festen herinde.
Tak til Godzilla for at tilbyde hjælp med kosttilskud.
Tak til Fie og GhettoGimpen for noget skrive-støtte.

Det er alt sammen værdsat.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply