[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Nina »

Nå - PIZ osse! :brok:

Jeg skrev tidligere således:
Men NU - hvor vi allerede er inde på på fonde til hjælp for fattige danskere - så har jeg et nødråb:

MIN 4-HJULSTRÆKKER ER BLEVET SYG! :graed: :graed: :graed: :graed: :graed: :graed: :graed: :graed: :graed: :graed:

ER der en fond - eller en organisation, der kan hjælpe mig?

Jeg HAR jo desværre ikke penge til at have den - men jeg kan ikke LEVE uden den!!! :elsk:

Den har godt nok ikke fået skiftet olie, når den har haft behov for det, og luft- og oliefilter er nok lidt stoppede.
Og dækkene er desværre blevet noget slidte. :tommelned:

Kender I en fond - eller en organisation, der ka hjælpe???

Jeg har nyligt læst om en organisation, der hjælper dyre-ejere - og hvis man bare donerer 5 kr. pr. måned - så kan man søge. :askepot: :askepot: :askepot:

Se - dét er jo en fed forretning!!! :jeanie:

Jeg drikker jo lidt rigeligt - så måske kan jeg (ehmmm - måske) donere lidt flaskepenge pr. måned -
Dog max omkring 5-10 (8?) kr. pr måned ....

Kender I nogle?

Venlig hilsen
Nina


IKKE EEN ENESTE har tilbudt hjælp! :graed: :graed: :graed:

OK - heldigt så, at jeg rent faktisk HAR råd til at have bilen - og den er slet ikke syg (mere). :jeanie:
(Har lige ofret 18.000 kr på den).

Ellers var den da godt nok blevet aflivet! :linski:


:lea:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by annetteB »

Herre gi mig styrke. Det er for sent med tålmodighed.
Både med Grys dyrehold, hendes økonomiske problemer med samme og ikke mindst nytilkomnes ide om at tooooonen i en debat til enhver tid er vigtigere end indholdet af samme debat.
Jeg orker ikke engang at google alt det, der sikkert har været skrevet om de katte gennem årene, alene det jeg har læst herinde er rigeligt.

Vil folk herinde ikke godt huske mig på, at den dag jeg har et dyr der er angst og aggressivt i en grad at det dårligt kan behandles hos dyrlægen uden fastholdelse og sedering og det derudover har tydelige problemer med at æde, har blødende tandkød, henfaldende tænder og hvad har vi ellers, at så skal jeg gøre kræet en tjenest og få det aflivet istedet for at forlænge elendigheden ved først at skulle samle penge ind til dets mulige livsforlængende behandling hos diverse fonde, hvis jeg til den tid skulle have glemt alt om, hvordan man kan være bekendt at forholde sig overfor et dyr?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Stimata Doamna »

Kære GhettoGimpe!

Hvis du ikke vil læse, hvad vi andre skriver, kan du så ikke i det mindste læse, hvad Gry skriver?

Nå...jeg børstede så meget blidt tænder på de 2 små (ikke med deres velsignelse godt nok), og da turen så kom til Willow blev jeg rigtig ked af det. Jeg fik lige præcis berørt hans tandkød og så spjættede det i hans kæbe. En blanding af blod og savl begyndte derefter i en lind strøm at løbe ud af siden af mundvigen, til min forfædelse og hjertesorg. Der er ingen tvivl om at han har det grimt. Det kan jeg jo SLET ikke leve med.


Det står i det allerførste indlæg i denne tråd.

En krammer til dig, Stine, det er en stor og svær beslutning, men når den skal tages, skal den jo tages. Helst inden de får det helt dårligt :graed:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by stinemull »

Ej Nina: Jeg har ellers lige været ude og samle flasker så jeg kunne donere en femmer til din bil, men så kom jeg til at trykke på den der donationsknap på flaskeautomaten i stedet. SÅ nu er der et lille afrikanerbarn der får en ny skolebog i stedet.

Det er jeg altså virkelig ked af.

Og jeg kan ikke engang samle flere falsker, for her ude i det mørke udkantsdanmark er folk alt for nærrige til at smide deres flasker i vejkanten. Tror det var resterne fra sommerhusgæsterne jeg fandt.

Men hvis din bil kan vente til næste efterår kan det sikkert lykkedes mig at samle flasker for en femmer igen og så lover jeg at være bedre til at ramme den rigtige knap.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by stinemull »

Anette: Du kan være sikker på at bliver du så senil at du ikke kan se dine dyr lider så skal striglerne nok fortælle dig det.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by stinemull »

Stimata Doamna wrote:
En krammer til dig, Stine, det er en stor og svær beslutning, men når den skal tages, skal den jo tages. Helst inden de får det helt dårligt :graed:



Tak, Intet er afgjort endnu, men gamle er så god en hest at han skal have en værdig afslutning. Det har jeg lovet ham, ligesom jeg lovede ham aldrig at sende ham videre da jeg købte ham.

Dyrlægen kommer allerede over middag i dag, så må jeg se hvad hun siger.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by annetteB »

Og dét er så een af de utallige grunde til, at jeg elsker strigler!!
:elsk:

Håber din hest får en god afgang herfra, Stine. Man kan ikke være bekendt at holde liv i dem for ens egen skyld alene, men for pokker, hvor er det aldrig rart at skulle være den, der tager afgørelsen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
GhettoGimpen
Posts: 10
Joined: Mon 1. Sep 2014 21:32

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by GhettoGimpen »

Min fejl at læse forkert. Jeg kan godt se hvad hun skriver...

Men hold nu kæft hvor er det underholdende at se hvordan i eksplodere af hidsighed over nytilkommende´s undren over jeres ekstrem grimme tone..

Forklar mig dog lige hvordan hun skal få den til dyrlægen uden at have pengene til rådighed ? For det er mig en gåde at hun skulle kunne det...
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by annetteB »

Det koster ikke alverden at få den aflivet, hvis ikke man har råd til en livsforlængende behandling og ikke kan få en afdragsaftale med dyrlægen.

Og det er muligvis ikke optimalt, men i hvertfald bedre end at lade kræet lide i dage og uger og måneder, fordi man ikke har de penge der skal til for at give den behandling, som det kræves for at give den et bare tåleligt liv.
Det er generelt en god ting at overveje, når man anskaffer dyr, om man har råd til en langvarig og/eller dy behandling, hvis uheldet er ude, ligesom det også er en ide at gøre op med sig selv, hvor smertegrænsen er, rent økonomisk, inden man påbegynder noget, som kan ende med økonomisk ruin og et dyr, som alligevel lider...eller dør, trods dyr behandling.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
GhettoGimpen
Posts: 10
Joined: Mon 1. Sep 2014 21:32

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by GhettoGimpen »

Så vidt jeg kunne læse, er det for det første umuligt at få den til dyrlægen, og jeg er sikker på at når Gry skriver at ja han har ondt, men udover det opfører sig normalt, så lider den ikke unødigt..
For selvom om mange skriver at katte er gode til at skjule smerter, så er der squ forskel på alle katte.. De har deres helt egen personlighed og viser smerte på hver sin måde..

Men igen.. Indlægget handler om hjælp til at finde fonde mm, i forhold til støtte, og ikke om hvor vidt dyret lider eller er ved at dø..
Det er der kun meget få mennesker der handler på, hvor resten angriber Gry..
Post Reply