[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by BeritH »

Nina wrote:Det er så nu, jeg må indrømme, at jeg ikke fatter en hujende fis!
Jeg må også indrømme, at jeg faktisk sidder lige her og bliver lettere rasende over hele historien. :-(


Enig!!

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Godzilla »

Gry: Det må da være muligt som minimum at give katten smertestillende?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

Felis: Du taler som du har forstand til. Du er ikke min kats dyrlæge og du har ikke undersøgt min kat eller sågar mødt den nogensinde, så lad venligst være med at sidde og udtale dig om de her ting, når det der kommer fra dit tastatur er en omgang bavl.

Til dem der spørger i henhold til smertestillende:
Da jeg talte med dyrlægen blev det ikke bragt op. Metacam er ikke noget man "bare" giver.

Og ja jeg er ganske kryptisk. Jeg er ikke interesseret i at svare på ting i denne tråd. Berit er den eneste der har forsøgt at gøre hvad jeg bad om - Information om hvor jeg potentielt kunne få noget hjælp.

Der er skrevet 8 sider nu hvor folk hysser op over hvordan man holder kat og hvordan man ikke holder kat. Derpå findes der alt muligt at andet at køre videre i. Intet af det har noget med mit emne at gøre. I fortsætter bare hvis I lyster men det bliver uden mig. Jeg har ikke tænkt mig at sidde og redegøre for noget som helst overfor jer eller forsvare mig selv, mit kattehold eller noget som helst andet.

Derudover så ved I ikke hvad der er sket og ikke sket, hvad der er gjort og ikke gjort, men jeg takker for jeres bekymring. God søndag til alle.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by aribeth »

Du fatter ikke rigtig debatforummer hva. Og uanset hvad så tror jeg du er så dygtig til at bilde dig selv ting ind så det kan jo være ligemeget hvad nogen siger, det er kun når du bliver talt efter munden du bruger det til noget. Selvfølgelig kan man få smertestillende til en smerteplaget kat. Fatter du ikke at vi sidder herude og også har katte og viden i øvrigt.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by aribeth »

fortsat...

Har du en kat med smerter, så får man selvfølgelig noget smertestillende, men det kan da godt være at dyrlægen gerne vil se katten først og ikke bare tager ejers ord for gode varer... men så er dit økonomiske problem der jo igen... det burde du være ansvarlig og have tænkt på for længe siden.

Jeg har aldrig i mit liv haft problemer med at få udleveret det mine dyr havde behov for fra dyrlægen!

Jeg synes det er synd når nu man kan læse andetsteds at du selv skriver at det er blevet værre med katten at du så ikke gør et eller andet... den tid du siger du har fået til katten, kan du betale den? Eller har du fået nasset dig til nogle penge?
Raxacoricofallapatorius
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Anita »

Tilslutter mig Aribeth m.fl.

Som ejer af et eller flere dyr er man, i min verden, forpligtet! til at tage ansvar! og ikke lade et umælende dyr lide...

En tanke - har vi dyr for dyrets skyld eller for vores egen ?
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Gry »

aribeth wrote:Jeg synes det er synd når nu man kan læse andetsteds at du selv skriver at det er blevet værre med katten at du så ikke gør et eller andet... den tid du siger du har fået til katten, kan du betale den? Eller har du fået nasset dig til nogle penge?


Gry Gressbakken wrote:Jeg er ikke interesseret i at svare på ting i denne tråd.

Jeg har ikke tænkt mig at sidde og redegøre for noget som helst overfor jer eller forsvare mig selv, mit kattehold eller noget som helst andet.

Derudover så ved I ikke hvad der er sket og ikke sket, hvad der er gjort og ikke gjort, men jeg takker for jeres bekymring.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by aribeth »

Nej, hvis du svarer på noget, så skal du måske til at erkende overfor dig selv at din lille verden ikke altid er den rigtige. Det kan være træls at skulle komme ud af sin egen lille verden.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Nina »

Gry Gressbakken skrev:
Jeg er ikke interesseret i at svare på ting i denne tråd.
Nej - åbenbart ikke.

Jeg har ikke tænkt mig at sidde og redegøre for noget som helst overfor jer eller forsvare mig selv, mit kattehold eller noget som helst andet.
Nej - åbenbart ikke.

Derudover så ved I ikke hvad der er sket og ikke sket, hvad der er gjort og ikke gjort, men jeg takker for jeres bekymring.
Nej - men åbenbart kan vi alle kan læse, at der ikke er sket en skid, som kommer katten til gode.
HVOR langt vil du trække pinen ud? (tandpinen).
Er der ikke nogensomhelst i din familie-/vennekreds, der kan træde til og enten gøre noget for katten - eller dig?
Du er jo tilsyneladende ikke i stand til hverken at få din kat enten kureret eller få den aflivet, før den selv dør.
Kan du ikke selv se, at det ikke er et liv for en kat, når den har det så dårligt? - uden at du gør noget ved det?


[Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?



Og det var jo sådan, du skrev - for lang tid siden - efterhånden ...
Men SÅ meget hastede det altså heller ikke ......

:ehj:
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: [Haster] Hjælp! Kender I til Fonde eller Organisationer?

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Felis: Du er ikke min kats dyrlæge og du har ikke undersøgt min kat eller sågar mødt den nogensinde, .



Nej, jeg er ikke din kats dyrlæge...men jeg har fanden ta'mig fulgt med i de massive problemer den kat har haft i mange år med mund og tænder, for det har du ved gud selv berettet om op ad vægge og ned af stolper...og ligeledes de problemer adskillige andre katte i de linier Willow og de andre du har, kommer fra.

Og det er sgu ikke bavl, at kattene lider i stor grad af tandkødsbetændelse med mere og hvad deraf følger.

Og hvis du vil benægte, at det mestendels er avlsproblemer, så meget desto værre, for så skal du jo til at kigge indad og erkende, at det sandsynligvis er dig selv der har smadret kattens mund med forkert foder..

Og en anden ting er, at tandbørstning på katte er dybt, dybt godnat....og KUN et ynkeligt forsøg på at kompensere for forkert fodring hvor katten ikke selv kan vedligeholde tandsættet....fordi, hvis det var naturens mening, at katte skal have børstet tænder, så var de fandme indrettet så de selv var i stand til det....
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply