Kø ved håndvasken eller hvad?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by HHansen »

Vi er i gang med at lave badeværelse på vores første sal.

I den forbindelse har vi været ude og se på badeværelses møbler og vaske.. og vi har igen igen konstateret at der er rigtig mange dobbelt håndvaske.

Og det bringer igen spørgsmålet op hos mig: Hvem er det der har 2 vaske - og hvorfor? Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne vente med at få vasket hænder, eller at jeg ikke kunnefinde en anden vask i huset hvis det hastede.. og jeg vil iøvrigt helst være fri for at folk kommer ud på badeværelset til mig.

En af mine kolleger sagde i dag at det handler om noget helt andet - det er ikke et spørgsmål om at kunne vaske hænder samtidigt - men om at have hans og hendes vask... at kvinden ikke skal dele vask med manden og lide under skægstubbe og barberskum i vasken, og at han ikke skal døje med sminke og hvad ved jeg i og rundt om vasken...

Really???? :plop:

Jeg mener, hvis man bor sammen, kan man så ikke også dele vask??? Min kollega sagde også at i USA er det ikke unormalt at man også har hver sit toilet! :wow:

Kan man ikke også blive FOR sippet??

Har i to vaske i badeværelset? Og hvordan benyttes de så??
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by HeidiO »

Da jeg boede hjemme havde vi to håndvaske. Med fire mennesker i husstanden, men kun et badeværelse var det praktisk, at flere kunne børste tænder samtidig.

Nu bor vi jo kun 2 mennesker og har 2 badeværelser. Så behovet er der ikke rigtigt længere. Vi bruger begge badeværelser i flæng, men bader på hver sit. (Så snupper manden ikke min dyre shampoo og bruger til sin skaldede isse :hhansen:
Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by annetteB »

Vi havde to håndvaske i huset i borridsø....men vi var også seks mennesker i huset.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by misssophie »

på vores badeværelse ovenpå er der to håndvaske, og vi bruger altid den samme,- nemlig den der er tættes på toilettet

jeg har desuden solgt og indrettet badeværelser i små 20 år,- og alle de kunder der havde to håndvaske i forvejen gad ikke have det igen.

derudover tror jeg at jeg har mødt måske 5 andre kunder som gerne ville have 2 vaske,- som kun havde en i forvejen

-altså : stærkt overvurderet...

i Danmark har jeg faktisk også indrettet en del hans og hendes badeværelser,- det er slet ikke så unormalt at damen gerne vil slippe for mandes tis på brædtet.
-og på hans toilet får han endda et urinal på væggen så han helt slipper for det med toilettet...
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by Frieser9460 »

Vi har ikke blot to håndvaske... vi har hele TRE håndvaske (fordelt på to badeværelser)... :lea:

Men jeg må så hellere lige skynde mig at tilføje, at vi IKKE selv har installeret så mange håndvaske... De var der alle sammen, da vi købte huset. :berith:

Og faktum er, at vi meget sjældent benytter begge håndvaskene på det store badeværelse, hvor der er dobbelt håndvask. Det ER sket, at kæresten og jeg har benyttet hver sin håndvask, så vi har kunnet børste tænder mv. samtidig, hvis vi har haft travlt, men 99,9% af tiden bruger vi faktisk kun den ene vask.

Så jeg synes egentlig også, at det der med to håndvaske på samme badeværelse er en smule overvurderet... :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by Illum »

Ja har man ikke hvert sit store fuldt udstyret badeværelse, som her, så er 2 vaske bare noget der bør være uden at skulle forklare eller tænke nærmer over det.

Men har så set at i DK er det nærmest ikke noget der er til at opdrive...i den store verden er det bare 2. nature.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by aribeth »

Det er jeg vokset op med, men har aldrig tænkt over at bruge det selv... Men faktisk synes jeg det kunne være fint med en ekstra håndvask på badeværelset.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by HHansen »

Jeg forstår det stadig ikke - og vi skal heller ikke have det i vores nye badeværelser.

Folk må sgu vente med at gå derud til jeg er færdig.
Og jeg kan godt dele vask med andre. Behøver ikke min egen.

Til gengæld skal jeg have 2 køkkenvaske når vi skal lave køkken. Og de skal IKKE være ved siden af hinanden, der skal være en ved det bord hvor kogepladen er - og en ved det andet.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by Felis »

HHansen wrote: Har i to vaske i badeværelset? Og hvordan benyttes de så??



Næ, men jeg har tre badeværelser hvor der selvfølgelig er en håndvask på hvert :linski:

Og det ene badeværelse er kun MIT :hhansen:

De andre bruges af dem der bor her eller kommer på besøg i huset


Og her i huset er der ikke behov for to håndvaske på samme badeværelse, da vi ikke kunne drømme om at befinde os der på samme tid
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kø ved håndvasken eller hvad?

Post by aribeth »

Hjemme ved os skider vi selvfølgelig altid sammen og kigger på hinandens lorte og klapper og roser når der er en speciel flot eller stor en. Vi kunne da aldrig drømme om ikke at gøre andet! Derfor har vi selvfølgelig også kun et toilet.
Raxacoricofallapatorius
Post Reply