Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

Jeg kan godt forstå, du blev vred over fundet af skunk i din brors sager, Stardancer. At han har et "lager" stort nok, til at det vil kunne karakteriseres som potentielt videresalg, er ikke ensbetydende med, at han rent faktisk sælger, men uanset hvad er det ulovligt, og den slags bør man ikke have liggende i andre folks hjem. Punktum.

CXEC, du glemte vel ikke at tæmme de dersens vilde brombær, før du valgte at lægge dig oveni dem?? :lea: :lea: :lea:

Men jeg er altså stadig imponeret over, at du skulle bruge en stige... :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

Frieser9460 wrote:Jeg kan godt forstå, du blev vred over fundet af skunk i din brors sager, Stardancer. At han har et "lager" stort nok, til at det vil kunne karakteriseres som potentielt videresalg, er ikke ensbetydende med, at han rent faktisk sælger, men uanset hvad er det ulovligt, og den slags bør man ikke have liggende i andre folks hjem. Punktum.

CXEC, du glemte vel ikke at tæmme de dersens vilde brombær, før du valgte at lægge dig oveni dem?? :lea: :lea: :lea:

Men jeg er altså stadig imponeret over, at du skulle bruge en stige... :ehh:


jeg har hørt engang at brombær er godt at farve uld i, men aldrig om at farve hud , blåviolet, ny mode :ehh:

Mvh Viben
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Ped. Kan man ikke forebygge utøjet ved at drysse staldren under strøelsen?

Jeg vil også have høns og kyllinger, masser af kyllinger som kan fedes op og proppes i fryseren. Men manden har nedlagt veto mod andre dyr end heste og hunde og selv her modsætter han sig indkøb af flere.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

stinemull wrote:Ped. Kan man ikke forebygge utøjet ved at drysse staldren under strøelsen?

Jeg vil også have høns og kyllinger, masser af kyllinger som kan fedes op og proppes i fryseren. Men manden har nedlagt veto mod andre dyr end heste og hunde og selv her modsætter han sig indkøb af flere.


Ikke staldren, men man kan kalke og bruger man en rygsprøjte så kan man komme ind i alle hjørner.

Mvh Viben
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Okay. Staldren er nok også mere forebyggende og kom i tanke om at høns jo skraber og det er vist ikke så sundt at få på huden.

Frontline i nakken, det virker på alt.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Sveder som et svin. Er igang med at flytte lort blandet med hø fra sidste års ædepladser til den bare jord i køkkenhaven. Det er tungt arbejde. Glæder mig til jeg engang får en maskine der kan gøre det meste for mig, men indtil det sker må jeg bruge rugbrødsmotoren og tage det i etapper.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

smukke-ped wrote:Det gør da ikke manden til pusher, at han har et lager. Som 99 siger, så er der flere ting, der er mindst lige så farligt. Vi har jo alle nogle usunde laster.

Nå men jeg sidder og glor. Har fået et læs rødspætter af min far i dag.....så der er til aftensmaden, der er en pose røget i fryseren, og der er til min mors fryser.

Så har jeg været ude og gøre rent i hønsehuset, der er blodmider i hønsegården, så der er gang i staldchok og hydratkalk. Så dør de små bæster snart. Stakkels høns.


Hvad slags høns har du ?

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

smukke-ped wrote:Blandet, Orloff, dværg Orloff, Araucana, Isa Warren og Franske skovkyllinger.

Mine Orloff og Araucana er fra Ulsted, der hvor du engang har købt nogle høns....der avles nogle rigtig fine og flotte Orloff.


Ulsted er det ved ålborg ?

Jeg har Engelske Araucana og silke høns :-)

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

smukke-ped wrote:Ålborg, dronninglund området.


Ok, det er der jeg købte phønix høns, dem som blev stjålet.

Mvh Viben
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Så blev det AUGUST

Post by stardancer »

Dorte Hansen wrote:Jeg ville faktisk også være blevet ret så sur.

Dog ikke p.gr.a. risikoen for mit yngel, men over at han opbevarer sit skunk i en andens lejlighed...

Og din knægt er 10, så er han vel for pokker gammel nok til at han ikke stopper alt muligt han finder i munden?


Ja det skriver jeg jo også selv? :linski:
/Sofie
Post Reply