Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

Felis wrote:
CXEC wrote:Jeg er blevet lilla, flere steder. Og nej, jeg er ikke blevet tabt af hesten. Men skvattet af en skammel da jeg plukkede brombær. Av. :mur:


:wow:
Jeg sidder og tænker på, at enten må du sgu være meget lav...eller også er det nogen helt specielt monsterhøje brombærbuske du har fundet, når det ligefrem er nødvendigt at står på en skammel for at nå at plukke :lea:



Nej, forhåbentlig landede du ikke i brombærkrat med torne :ehj:


Hun har nok sat røv for tidligt :hhansen:

Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det AUGUST

Post by 99E »

CXEC wrote:Jeg er blevet lilla, flere steder. Og nej, jeg er ikke blevet tabt af hesten. Men skvattet af en skammel da jeg plukkede brombær. Av. :mur:

Jeg undrede mig også over kombinationen "skammel" og "brombær" - men man kan måske binde brombærranker op på et espalier?

Her nyder vi godt af hjælpsomme bedsteforældre, der går med hunden, køber ind og vasker gulv. Nice!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by misssophie »

sig mig, hvad er det for nogle undermåler brombær i har rundt omkring?

her er en skammel ikke nok, der skal bruges stige!

jow jow...
Misssophie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by HeidiO »

Jeg er også på stige for at nå vores brombær, de er da 2½ meter høje :skoer:
Heidi
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

Brombær binder man op som man gør med vinstokke :linski:
Så er man fri for at bruge stige el. skammel og så er der ikke noget man kan falde ned fra. :hhansen:

Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det AUGUST

Post by 99E »

misssophie wrote:sig mig, hvad er det for nogle undermåler brombær i har rundt omkring?

her er en skammel ikke nok, der skal bruges stige!

jow jow...

Det er sikkert fordi jeg kun har plukket brombær i skoven - de er ikke bundet op på stokke eller espaliers...
Til gengæld tæller jeg ned til sortebærsæsonen heroppe - og håber på, svigermor kan og vil finde noget kvan en dag, når de låner båden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by misssophie »

her er brombærene heller ikke bundet op,- vi har flere gamle krat som sender stængler op i træer og hække, og så kan vi så stå i 3 meters højde og hive store mængder brombær ud af bøgehækken...
Misssophie
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

Image :hhansen:

Mvh Viben
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Så blev det AUGUST

Post by annetteB »

i "mit" brombærterritorium er bærrene endnu ikke modne. Der var nogle få stykker i sidste uge, men det var også alt.
De vokser på baneskrænten hvor lokaltoget kører og der er LÆSSEVIS af bær - en eller anden rar person som også plukker, skærer med buskrydder nogle stier ind i vildnisset, så det er muligt at plukke uden at stikke sig alt for meget - og så må man stå på tå og ellers lade de øverste sidde til fuglene, for skamler og stiger er ikke sådan at tøffe rundt med på en skråning og buskene kan, som det er deres natur, sagtens blive både 2½ og 3½ meter høje.
:-D
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

Brombær og skammel??! :plop: Jeg er lille... men jeg har godt nok aldrig måttet bruge en skammel for at plukke brombær.... :viben:

Men forhåbentlig slog du dig ikke slemt, CXEC??

Jeg er p.t. i gang med projekt jordbærtærte, og hvad der plejer at være en "ren skovtur" har udviklet sig til et regulært helvede... bare fordi jeg bruger en anden opskrift på det jordbærcreme/-mousse, der skal mellem bunden og jordbærene... :brok: :mur:

Så nu er kæresten jaget af sted for at købe en ny omgang jordbær, piskefløde og husblas til at erstatte det, jeg har ødelagt... :roed: Tis også... :mur: Så må jeg håbe, at det lykkes anden gang. Hvordan kan det gå til, når man følger opskriften til punkt og prikke, at sådan en mousse bliver totalt splattet og trevlet?? :ehh: :ehh: :ehh:

Nå, jeg må se frem til en lille "ridetur" på Stuntman, når jeg er færdig med projekt kage-katastrofe...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply