Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Synes du lyder hysterisk Stardancer det havde da været meget værre hvis der havde ligget tobak eller alkohol på gulvet som din søn kunne komme i. Tobak og alkohol er langt mere skadeligt end pot. Og hvorfor er din bror pusher fordi der ligger 30-40 gram? Det er da ikke ret meget i salgsøjemed. Han har sikkert bare dyrket en plante sammen med en ven og så har de delt høsten.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det AUGUST

Post by aribeth »

Med mindre din dreng er øvet udi at rulle og tænde en joint, så kan jeg heller ikke lige se det store problem faktisk.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Så blev det AUGUST

Post by CXEC »

Pokkers fordi jeg trykkede citér kom jeg forbi de andre indlæg. Jeg bladerer om bagefter.

misssophie wrote:sig mig, hvad er det for nogle undermåler brombær i har rundt omkring?

her er en skammel ikke nok, der skal bruges stige!

jow jow...


Enig med Misssophie! Desuden er det brombær krat i rideklubben jeg har kastet mig over, det vil sige det er vilde brombær så jeg kan ikke binde dem op nogen steder. Hos min broder er de nok mere end to meter... Der anvendte jeg en stige som blev lagt op ad Rhododendronnen, der er massiv, og så kunne jeg komme der op
ad! :jeanie:


Frieser: Men forhåbentlig slog du dig ikke slemt, CXEC?? Jo, jeg er som sagt blålilla flere udvalgte steder. Og hovedet fik også en tur i jorden. Føltes som at blive tabt. Det blev jeg bare ikke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det AUGUST

Post by 99E »

Jeg er nok på stinemulls og aribeths hold. :ehh:
Det kunne være meget værre. :traet:

Og det selvom jeg aldrig selv har røget (eller spist) cannabis i nogen form. :berith:
Men jeg er også en af dem, der er arg modstander af "krigen mod stoffer" og synes det er dobbeltmoralsk, hyklerisk og i øvrigt helt idiotisk at føre krig mod noget så relativt harmløst som pot/hash/cannabis/whatever når alkohol og tobak er frit tilgængeligt.

Jeg siger ikke, det er i orden at bryde loven. :peg:
Jeg siger, loven er idiotisk. :ehj:
Og jeg kan godt forstå, man kan fristes til at bryde en idiotisk lov. :linski:

I princippet kan jeg også godt forstå "drivet" til at ville bruge netop cannabis. Jeg har mødt en del unge mennesker ifm. mit arbejde både i DK og her, hvor jeg faktisk godt forstår (når nu man kender listen over THCs virkning/effekt) at det virker som en rigtig god ide at rulle sig en joint for at holde sit liv ud.
Personligt synes jeg det er en dårlig ide - bl.a. fordi det er ulovligt, men også pga. "bivirkningerne" - og jeg gør det ikke selv.
Men jeg forstår det faktisk godt.

Egentlig tror jeg, jeg ville vælge hash over alkohol, hvis jeg sådan "skulle vælge" et euforiserende stof (ud over koffein) at bruge.
Altså ud fra listen over kendte virkninger og bivirkninger ved begge stoffer.

(I stedet spiser jeg en havregrynskage. Helt uden ulovlige stoffer. Dog med masser af SUKKER og SMØR!)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

99E wrote:Jeg er nok på stinemulls og aribeths hold. :ehh:
Det kunne være meget værre. :traet:

Og det selvom jeg aldrig selv har røget (eller spist) cannabis i nogen form. :berith:
Men jeg er også en af dem, der er arg modstander af "krigen mod stoffer" og synes det er dobbeltmoralsk, hyklerisk og i øvrigt helt idiotisk at føre krig mod noget så relativt harmløst som pot/hash/cannabis/whatever når alkohol og tobak er frit tilgængeligt.

Jeg siger ikke, det er i orden at bryde loven. :peg:
Jeg siger, loven er idiotisk. :ehj:
Og jeg kan godt forstå, man kan fristes til at bryde en idiotisk lov. :linski:

I princippet kan jeg også godt forstå "drivet" til at ville bruge netop cannabis. Jeg har mødt en del unge mennesker ifm. mit arbejde både i DK og her, hvor jeg faktisk godt forstår (når nu man kender listen over THCs virkning/effekt) at det virker som en rigtig god ide at rulle sig en joint for at holde sit liv ud.
Personligt synes jeg det er en dårlig ide - bl.a. fordi det er ulovligt, men også pga. "bivirkningerne" - og jeg gør det ikke selv.
Men jeg forstår det faktisk godt.

Egentlig tror jeg, jeg ville vælge hash over alkohol, hvis jeg sådan "skulle vælge" et euforiserende stof (ud over koffein) at bruge.
Altså ud fra listen over kendte virkninger og bivirkninger ved begge stoffer.

(I stedet spiser jeg en havregrynskage. Helt uden ulovlige stoffer. Dog med masser af SUKKER og SMØR!)


Jeg vil give dig tildels ret, bivirkningerne, jeg har selv haft to brødre som jeg har set fjolle rundt og set efterfølgende bivirkningerne. :nej:
Jeg har derfor prøvet det en gang og blev skide bange for virkningen :ehj: så jeg har aldrig rørt stoffer af nogen art, jeg er ganske enkelt bange for virkningen :jeanie:

Jeg kan godt forstå at Stardancer som mor bliver bange for at hendes barn skulle komme til at indtage stofferne, det havde fået alvorlige virkninger, fordi hjernen er i mega udvikling på dette tidspunkt.

Mvh Viben
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Så blev det AUGUST

Post by stardancer »

Jeg er heller ikke fan af cigaretter og alkohol :linski: Hvad angår stoffer - så kan voksne myndige mennesker for min skyld bruge og sælge det lige så tosset de vil, men det skal IKKE opbevares i andres hjem og SLET ikke nær børn.

Min dreng bliver 10 til november så han spiser nok ikke noget af det, men derfor er det i min bog stadig ikke iorden.

Min mor ville heller aldrig tillade det i sin lejlighed hvis hun vidste det, og er heller ikke i stand til pt. at sige fra overfor det, så synes det er helt fint at vi andre søskende gør det på hendes vegne :-)

Og jo - bliver du taget med mere end 10 gram hash/skunk/whatever så bliver du anset som værende pusher og anholdt. Under 10 gram får du "kun" bøder, i hvert fald efter hvad min ven google siger :linski:
/Sofie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Ja under 10 gram anses som til eget forbrug og over som til videresalg ifølge lovgivningen. Men det betyder jo stadig ikke din bror sælger.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Hjemmelavet Aftenslik.

Image
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det AUGUST

Post by aribeth »

nå, men bare du er lige så sur over hvis det var øl og snaps og cigaretter der var i huset...

Bare fordi det anses som værende til videresalg, er det jo ikke ens betydende med at det er det...

Største problem ift. cannabis overfor alkohol.... længden man er påvirket... (synes jeg)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by Dorte Hansen »

Jeg ville faktisk også være blevet ret så sur.

Dog ikke p.gr.a. risikoen for mit yngel, men over at han opbevarer sit skunk i en andens lejlighed...

Og din knægt er 10, så er han vel for pokker gammel nok til at han ikke stopper alt muligt han finder i munden?
Nu med køter-bande!
Post Reply