Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det AUGUST

Post by aribeth »

Mit brombærterritorium er heller ikke modent endnu. Vi har klippet ting ned og haft bål og spillet Antonius og i det hele taget haft en dejlig dag.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det AUGUST

Post by 99E »

Frieser, hvis en mousse bliver trevlet, er det som regel fordi man har fjumret med husblassen... :anonym:

Mikkel har bestilt sushi til aftensmaden - svigerfar er gået en tur rundt om Cirkussøen - svigermor stirrer beundrende på sovende børn - jeg tror lige jeg tager hunden under armen og går udenfor i solskinnet...
:floejt:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

Jeg forstår det bare ikke, 99E... Jeg har gjort NØJAGTIGT, som der står i opskriften (jeg "leger" ikke, når jeg bruger husblas - det tør jeg ikke)... TO gange nu. Og begge gange er det gået galt. I anden omgang blev det ikke trevlet... til gengæld skilte fløden. Min jordbærtærte må være forbandet. :oeje:

Heldigvis har jeg verdens dejligste kæreste :elsk: som endnu en gang troligt er kørt i Fakta efter noget mere piskefløde og vanillesukker. Så laver jeg min jordbærtærte-jordbærcreme på gammeldags facon; nemlig ved at blende jordbær og sukker koldt UDEN husblas og derefter blande det i flødeskum med vanille. BASTA! Og så må jeg bare håbe, at tærten ikke splatter sammen på den lange køretur... det var fordi, den skulle ud at køre 1 time i varm bil i morgen, at jeg gav mig til at lege med en mousseopskrift med husblas i... så kan jeg lære det. :mettebo:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Så blev det AUGUST

Post by annetteB »

hvis noget med husblas bliver trevlet, så kan du si trevlerne fra og begynde forfra med ny husblas (har kun een eneste gang i mit liv fejlet med husblas....det var så natten til knægtens barnedåb, hvor jeg stod med cremefyldet til 3 store cheesecakes..som trevlede. Jeg ringede min mor op og hun fortalte mig om det med sien - og så måtte ungernes far på rov i SIN mors køkkenskabe midt om natten for at finde ny husblas. Men så lykkedes det osse!)

Anbefaler i øvrigt agar istedet for husblas. Virker altid. Trevler aldrig. Ikke lavet af væmmeligt svinehudsafkog.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by Intunia »

Jeg har gjort hovedrent i 6 timer :-o både gulve, vægge, paneler og døre.
Jeg føler det som om, jeg har løbet en maraton!
bla bla bla
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

annetteB wrote:hvis noget med husblas bliver trevlet, så kan du si trevlerne fra og begynde forfra med ny husblas (har kun een eneste gang i mit liv fejlet med husblas....det var så natten til knægtens barnedåb, hvor jeg stod med cremefyldet til 3 store cheesecakes..som trevlede. Jeg ringede min mor op og hun fortalte mig om det med sien - og så måtte ungernes far på rov i SIN mors køkkenskabe midt om natten for at finde ny husblas. Men så lykkedes det osse!)

Anbefaler i øvrigt agar istedet for husblas. Virker altid. Trevler aldrig. Ikke lavet af væmmeligt svinehudsafkog.


Agar? Hvad er det, og hvor får man det henne? Kan det købes i et almindeligt supermarked? Jeg har aldrig hørt om det før, men det kunne være, man skulle prøve det næste gang... Lige nu er jeg i hvert fald ikke fan af husblas (selv om jeg faktisk i langt de fleste tilfælde ikke har haft nogen problemer med det).
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det AUGUST

Post by 99E »

Agar er et tangpulver (uden tangsmag), der kan det samme som husblas.
Kig i en helsekost efter det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Så blev det AUGUST

Post by annetteB »

Dét Ninie siger. Fordelen ved agar er også, at det stivner meget hurtigere end husblas. Man skal ikke have ting til at stå i halve og hele dage på køl før det er stift. Det betyder så, at fx geleovertræk på frugttærter skal fordeles i raskt tempo, men det lærer man hurtigt :-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Så blev det AUGUST

Post by stardancer »

Jeg er edderrådme tosset :ond: Min mor er jo dødssyg af kræft og derfor "indlagt" på et plejecenter mens hun modtager behandling. Min yngste bror har så langt om længe fået snoldet sig ud i sin egen lejlighed, men ikke flyttet de sidste ting endnu. Så har min ældste bror lige været i lejligheden og rydde op og gøre rent for den lignede en svinesti efter yngste bror og hans kat :mettebo:

Så finder han fandme på gulvet blandt yngste's ting 30-40 gram skunk :plop: :mettebo: :mettebo: I min mors lejlighed hvor MIT barn er med nede hver gang jeg tjekker hendes post :brok: :brok: :brok:

Men når man har den mængde er man jo pusher og så er det jo vældigt belejligt at man sådan kan ha sine varer udenfor eget hjem! Det har han da regnet godt ud! Bare synd det er skyllet ud i lokummet nu :linski: Ældste var ellers parat til at ringe til politiet men vores far mente desværre han bare skulle skylle det ud. Behøver vel ikke sige at JEG havde ringet til politiet lige på sekundet :ond:

Men nu er dén leg slut for nu bliver hans lort kørt hjem til ham selv i den her uge og så bliver nøglen indkasseret!

Hold nu kæft hvor er han heldig at det ikke var mig der fandt det lort i lejligheden :doed:
/Sofie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by HeidiO »

Her holder vi sumpesøndag. Vi (jeg) er lidt kvæstet ovenpå en hyggelig lørdag aften med lækker mad og godt selskab :hhansen:

Endelig kom der en smule regn i eftermiddag for første gang i 3 uger, men det var hurtigt overstået og nu skinner solen igen fra en skyfri himmel. Jeg sveeeeeder....
Heidi
Post Reply