Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Så blev det AUGUST

Post by Glory »

Jeg har fået ny bærbar, og nu kan jeg komme på Strigler :jeanie:
Det er da totalt mærkeligt...

Gunilla, jeg håber at du kommer ovenpå igen med lynets hast og sender dig alle de bedste tanker og bunker af virtuelle knus og kram!!!

Efter måneder med scanninger og sprøjtning for at få Vanilla i brunst, uden held, sagde vores dyrlæge "der er intet fysisk galt med den her hest - hvorfor lukker I ikke bare hingsten ind til hende og ser om det ikke hjælper".
Så det prøvede vi, og 3 dage senere var hun i brunst.
Det skulle vi bare ha´ gjort fra start af :ehj:
Nå, men jeg håber at der alligevel når at blive lavet et Vanilla og John føl i år, selvom vi kom lidt sent på den.
Image
Image

Frieser, jeg synes egentlig ikke at Stuntman er dyr. Jeg mener hvor fanden billige kan de næsten blive? Men priserne er jo bare helt i bund - især for ikke fuldt tilredne heste.
Til sammenligning har jeg for nyligt købt Julle, som er, i mine øjne, noget nær den perfekte ridehest. Han kan bruges til alt, rides af hvem som helst, i sin bedste alder, fantastisk smuk (hvilket jo trods alt også betyder et eller andet :hhansen: ), sund og rask og er på alle tænkelige måde fuldstændig driftsikker og stabil - ham gav jeg 15.000 kr for.
Image

Er du gal jeg glæder mig til at komme på skovtur igen!!!!! :jeanie:
Det er jo ved at være længe længe siden, at jeg har siddet på en hest pga. denne her tønde, jeg slæber rundt på:
Image

Jeg har nu været på barsel i 3 dage, og jeg kan mærke, at jeg potentielt godt kunne gå hen og blive belastende - jeg er allerede virkelig virkelig rastløs (tjekker min arbejdsmail i smug :anonym:, og overvejer seriøst at crashe det 50 års jubilæum, som jeg har på fredag (eller det har jeg jo så ikke rigtigt mere...det har min barselsvikar....men hun kunne måske bruge noget hjælp???? Ej, det må jeg nok hellere lade være med :nejtak: )

Men nu kan jeg da i det mindste komme herind, så gå der da noget god tid med det :heidio:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

Smukke Vanilla og John. :elsk: Det skal nok blive en lækker føllebasse... Jeg glæder mig i hvert fald til at se resultatet til næste år (du kan godt se, jeg har tillid til dem, ikke?).

Hva' søren, har du købt Julle?? Sig mig, er Anette helt gået fra at have Tinkere, eller hvad? At du kun har givet 15.000 kr. for ham er et regulært røverkøb, hvis du spørger mig. De fleste vallakker, jeg har set til salg, svarende til hans standard, har kostet minimum 20.000 kr.
Han er i øvrigt en lækker dreng, ham Julle. :elsk:

Pøj pøj med den forestående familieforøgelse. Jeg håber, at du ikke skal vente alt for længe... nu det allerede kniber. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så blev det AUGUST

Post by Godzilla »

Tak for gode ønsker og positive vibes :elsk:

Hjemme igen er der jo ikke time out, og det kan mærkes. :tommelned:

Men jeg har fået koblet noget hjælp på til huset, der rider mig som en mare (lorteskur!).

Jeg er simpelthen for træt og gammel og skør til at være håndværker. Men et eller andet billigt sted skal jeg jo bo, så jeg håber at jeg får lavet de vigtigste ting med hjælp, så jeg kan få lidt ro på.

Holddaop hvor ville jeg gerne have byttet den her skide hjerne :mur:

Nåmn' æseldyrene har det godt. Katten hoster ikke mere og får ikke lov til at gå uden for haven. Så på dyrefronten er der ikke problemer :askepot:

Pia: Hvordan er det muligt at kede sig med alt det Vanillagarn der skal holdes :wow:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det AUGUST

Post by Stimata Doamna »

Godzilla wrote:Tak for gode ønsker og positive vibes :elsk:

Hjemme igen er der jo ikke time out, og det kan mærkes. :tommelned:

Men jeg har fået koblet noget hjælp på til huset, der rider mig som en mare (lorteskur!).

Jeg er simpelthen for træt og gammel og skør til at være håndværker. Men et eller andet billigt sted skal jeg jo bo, så jeg håber at jeg får lavet de vigtigste ting med hjælp, så jeg kan få lidt ro på.

Holddaop hvor ville jeg gerne have byttet den her skide hjerne :mur:

Nåmn' æseldyrene har det godt. Katten hoster ikke mere og får ikke lov til at gå uden for haven. Så på dyrefronten er der ikke problemer :askepot:

Pia: Hvordan er det muligt at kede sig med alt det Vanillagarn der skal holdes :wow:


Puha, Gunilla, du er altså sej - jeg tror, at der er en del, der ville have givet op, men du kæmper videre og videre :elsk: :askepot:

Jeg er ikke sikker på, at Pia har arme, der er lange nok til at nå Vanillagarnet, når der skal være plads til maven også :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by misssophie »

godt at høre at du er kommet hjem Gunilla.

jeg havde indtrykket af at du havde fået sat huset i en stand så det fungerede?

-hvad er det for nogle ting der stadig driller?
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så blev det AUGUST

Post by Godzilla »

Det viser sig at en del af huset er fuldstændig fejlkonstrueret og det bliver et stort problem hvis det ikke ændres på en eller anden måde (læs: jeg er blevet taget røven på godt og grundigt)
De ting som skulle laves helt fra starten er heller ikke færdige men det får jeg hjælp til nu. Kæresten har lavet meget af det, men han er hjerneskadet og kan ikke holde fokus så der er en del halvfærdige projekter.
Mit lille vægdrivhus skal op når væggen bliver færdig og malet.
Jeg er bare løbet sur i det og kæreste osv.
Dr. <3 på psyk. holdt på at jeg er bipolar 2, og det skal såmænd nok passe. Jeg bliver henvist til noget efterbehandling af en art.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Så blev det AUGUST

Post by Susmh »

Godt at høre at du er kommet hjem Gunilla.

Med alle de renoveringsprojekter du har kørende, så er det da ikke så mærkeligt, at det giver dig psykiske problemer.
Baseret på min erfaring med et gammelt hus der skal renoveres, så er det vigtigt at have en prioriteret liste over hvad der skal laves, og sikre at et projekt bliver lavet færdigt før man starter et nyt, men det ved du nok godt.
Det lyder rigtigt godt, at du har fået noget hjælp til det, det hjælper nok også på psyken vil jeg tro.

Alt i alt, god vind med det hele.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by HeidiO »

Hurra så er det endelig weekend!

Har haft en ualmindelig hektisk uge, og at dømme efter kalenderen, så bliver de næste uger lige sådan.

Men først weekend, som er helt uden planer. Men det skal vi nok få lavet om på, vi har lidt projekter som ville være rare at få fixet.
Så jeg håber vi kan nå at få malet sokkel, og måske også at få lavet nogle nye stalddøre. Tidens tand har bidt lidet for hårdt i de gamle døre efterhånden.

Der skulle også gerne blive tid til at træne hestene.
Heidi
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Så blev det AUGUST

Post by Felis »

Glory wrote:.
Image
:




WOW...ka' sgu da godt forstå den stakkels hest hænger lidt med næbbet....den ka' sgu da ikke løfte hovedet med alt det hår den skal slæbe på....ka' den i det hele taget spise uden at få hår i munden :linski:

Nej, helt ærligt så synes jeg det er grimt...og synd for hesten
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Så blev det AUGUST

Post by Felis »

Godzilla wrote:Mit lille vægdrivhus skal op når væggen bliver færdig og malet.
.




Et tip: Sørg for at der er en ordentlig fugtspærre på den væg.

Vægdrivhuse er noget fanden har skabt...og især hvis det er på trævægge (fugtskader der vil noget)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply