Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by Dorte Hansen »

stinemull wrote:Jahhh sikken en god dag. Jeg har lige fået 900.000 euro. Se selv.

Attention.
Please note that EURO UNION program has given your Email address the sum 900.000. Euros(NineHundred Thousand Euros)
Contact your Agent for your Claim with the follow information. Your full names and address, your age, your occupation , telephone numbers and VAULT DEPOSIT NOS
(DUC/OO9L2AC/SP )
EURO UNION ORGANIZATION.
Claims Agent
Mr Justin Lewis
Street Constitucion,59.Daganzo de Arriba - Madrid, Spain.
(justin999lewis@aim.com)
Thanks
Mrs grace Eric
Vive president.



Ej hvor er du bare heldig...Hvad skal du så bruge alle dine mange penge til?
Nu med køter-bande!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Jeg skal have en ø.

Min helt egen lille ø hvor jeg bestemmer ALT.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by misssophie »

-har jo besluttet mig for at underholde jer med denne sommers renoveringsprojekt,- og håndværkerne er i fuld gang.

første par billeder: i gavlen har der engang været et lille halvtag ud over den lille terasse,- det kan vi se på et gammelt luftfoto.
dette halvtage har man fræset en rille til i gavlen.
denne V-formede rille sidder lige over den dobbelte terassedør der skal skiftes,- og murstenene i denne trekant er derved sunket lidt ned, og hviler ovenpå dørrammen. Altså måtte vores super-murer lige fixe det...
heldigvis viser det sig at vores store kridtsten fra Stevns klint, er dybere end normalt,- de er simpelthen kæmpestore, hvilket betyder at man ikke har fræset hele vejen igennem dem da man lavede det lille halvtag.

næste par billeder: så er de mørkegrønne vinduer blevet malet

sidste billede: vi havde en megabred døråbning på ca 120 cm ind til, som skulle gøres mindre og have isat en ny dør vi har fået hjem.
derfor er mureren i gang med at gøre døråbningen mindre, så døren kan sættes i.

den sidste uge har vi desuden pudset diverse vægge op, og malet ca det kvarte af gården første gang,- så projektet skrider frem


Image

Image

Image

Image

Image

Image
Misssophie
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by Dorte Hansen »

stinemull wrote:Jeg skal have en ø.

Min helt egen lille ø hvor jeg bestemmer ALT.



Sejt alligevel.

Det gad jeg også godt.

Må håbe jeg også vinder en milloinmillard snart.
Nu med køter-bande!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pia »

Vi skød naboens kat i dag.

Det var godt nok ikke ret sjovt :graed:

Et ældre ægtepar havde kørt den ned og var heldigvis samvittighedsfulde nok til at stoppe op og høre om det var en kat vi kendte.

Stakkels Misser var ilde tilredt og det var tydeligt, hun ikke ville klare den, så mens Anders hentede geværet, hentede jeg naboen, som jo self. skulle give tilsagt om hvad de ønskede skulle ske.

Naboen kastede et blik på katten og gav mig ret, hun skulle hurtigt udfries af sine pinsler.

Vi gik om bagved, Anders med katten og jeg med geværet og 10 sek. senere var hun væk i 1. skud.

De stakkels mennesker og naboen var dybt berørte, men det var jo ingens skyld, katten var rendt lige ud foran dem, stakkels mennesker, de blev ved med at takke mig igen og igen, det var sgu lidt hårdt.

Naboen var ovre lidt senere og takke for hurtig indgriben, så Misser ikke skulle lide unødigt.

På sådan en dag er det ret godt at have jagttegn, selvom det ikke lige er det, man drømmer om, det skal bruges til.

R.I.P Misser, du har været dygtig til at holde mus og rotter væk, fra naboens og vores ejendomme, i mange år.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så blev det AUGUST

Post by Lena »

Nej, det er ikke sjovt, men hellere dét end at stoppe katten i transportbur og køre en lang og bumlet vej til dr. dyr!


Jeg kørte engang en kat ned og fandt damen som ejede den. Den var også i rigtig dårlig forfatning. Hun fattede en stor hammer/økse og så fik katten et gok. Befriet for sine pinsler!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by HeidiO »

Vi har brugt eftermiddagen på at ordne bedene langs vores havegang. Vi havde oprindeligt et bed med sten (de kommer fra den oprindelige gårdsplads her på stedet) og forskellige blomsterløg. Ad åre har der så sået sig alt muligt, citronmelisse, et par små asketræer og oceaner af ukrudt.
Nu har vi haft alle stenene oppe. Alt det grønne er gravet væk, blomsterløgene er taget op, der er taget jord af og der er lagt fiberdug, inden alle stenene er lagt igen.

Stort arbejde, men for pokker hvor har det pyntet :gunilla:

Nu laver manden mad, og jeg forsøger at få min pc til at tale med anlægget, men bluetooth er åbenbart ikke klar :ehh:
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by misssophie »

her har vi nydt den nye dør der er sat i væggen,- pudset vægge op og monteret udedelen til aircondition

-og spist Berit´s boller...
Misssophie
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Så blev det AUGUST

Post by nanna1979 »

Vi har prøvet Balders køresele i dag - og den ser fornuftig ud :jeanie:

Og bare fordi jeg elsker vores heste, så bliver I igen spammet med billeder :elsk: :elsk:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nu står den snart på nybagte boller. varm kakao og film :aribeth:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pia »

Jeg sidder og overvejer, om ikke jeg burde tage en diplom i ledelse :ehh:
Post Reply