Dagens lille glæde <3

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dagens lille glæde <3

Post by aribeth »

Heste er vel kun det værd de kan sælges for...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:Heste er vel kun det værd de kan sælges for...


Det synspunkt ved jeg ikke, om jeg nødvendigvis er helt enig med dig i... En hest kan, som jeg ser det, godt være af en kvalitet, som - hvis markedet var anderledes - gør den mere værd, end hvad den reelt i øjeblikket kan sælges for.

Men under alle omstændigheder... Jeg skal være ærlig og sige, at det er mig helt og aldeles uforståeligt, at man vælger at aflive en hest, blot fordi den ikke kan sælges for det beløb, man reelt mener, den er værd... Det er der sgutte meget hestevelfærd i efter min mening. :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Dagens lille glæde <3

Post by stinemull »

Mener Aalestrup slagter heste hver torsdag. Ellers handler det vel bare om at tage fat i den nærmeste lille slagter og høre om han ikke kan klare det.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

stinemull wrote:Mener Aalestrup slagter heste hver torsdag. Ellers handler det vel bare om at tage fat i den nærmeste lille slagter og høre om han ikke kan klare det.

Nej Aalestrup er stoppet, det var dem som henviste til de andre i Onsild og på Mors.
Jeg ved at en i Tårs sælger hestekød, men om han slagter heste, det ved jeg ikke.
Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

aribeth wrote:Heste er vel kun det værd de kan sælges for...


Og har man tiden, så får man også den rigtige pris :linski:
Mvh Viben
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dagens lille glæde <3

Post by aribeth »

Markedet dikterer prisen. Ligesom så meget andet også på heste!
Raxacoricofallapatorius
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

aribeth wrote:Markedet dikterer prisen. Ligesom så meget andet også på heste!

Ikke i forbindelse med sjælden race heste. Der er det hjemlandet der sætter prisen og den ligger fra 50.000,- til 70.000,- kr. for en 100% crabbet hoppe og det er vel og mærke for et føl. og de føl som er kommet til verden i år er solgt. :linski:
Og du kan heller ikke købe et Echoføl (Dv) til samme pris som en hestehandler har dem til :linski:
Mvh Viben
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Dagens lille glæde <3

Post by annetteB »

Det ER jo markedet der bestemmer prisen......i hvertfald hvis du vil have solgt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

annetteB wrote:Det ER jo markedet der bestemmer prisen......i hvertfald hvis du vil have solgt.


Jamen det har jeg desværre ikke tid til, havde jeg vist at mine heste ikke var blevet aflivet/slagtet i februar da jeg kørte igennem Frankrig, så havde jeg brugt tid på at besøge de 3-4 stutterier som opdrætter 100% crabbet. Men tiden blev ædt af tavshed og taxametret kører stadig i Sindal :linski:

Mvh Viben
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by misssophie »

jeg forstår ikke hvorfor du ikke valgte selv at være til stede under aflivning af dine heste?

-og havde du en klokkeklar aftale med opstaldningsstedet om at de ville/skulle stå for aflivning? - og ved du i så fald hvorfor de valgte at springe fra aftalen?

jeg synes der er rigtigt mange ting i denne historie der lyder underligt...
Misssophie
Post Reply