Dagens lille glæde <3

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Frieser9460 »

Nu spørger jeg bare "dumt"... Men var et godt og kærligt hjem, som trods alt vil betale for hestene og give dem et godt hesteliv, ikke at foretrække frem for at bruge penge på aflivning og bortskaffelse?

At hestene er sjældne, bliver vel ikke tilgodeset mere ved en aflivning? :ehh:

Jeg kan da godt se, det er ærgerligt at skulle sælge til en lavere pris, end man reelt synes, hestene er værd... men det må da alt andet lige være bedre for både hestene og dig som ejer (forudsat de sælges til et godt hjem, selvfølgelig) end at skulle have udgifter på at aflive og bortskaffe dem?

Nå, men det er selvfølgelig dine heste og din beslutning.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Frieser9460 »

smukke-ped wrote:Hestevælfærd.....jo. Det er et godt ord.

Men afliver man hesten, så mærker den ikke mere. Det er efter min mening helt op til ejer, og jeg vil da foretrække at aflive frem for at hesten skal flakke rundt, mellem mennesker og skæbner.


Jeg foretrækker også aflivning, frem for at hesten risikerer at blive kastebold, og vi er da også helt enige om, at det er og bliver ejers beslutning, hvad der skal ske med deres heste(e), men jeg har det bare stadig lidt svært med udsagnet "jeg kan ikke få det, jeg mener, min hest er værd, og derfor vil jeg hellere aflive"... Det skurer lidt i mine ører. Men det er så min personlige holdning, selvfølgelig.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

Frieser9460 wrote:Nu spørger jeg bare "dumt"... Men var et godt og kærligt hjem, som trods alt vil betale for hestene og give dem et godt hesteliv, ikke at foretrække frem for at bruge penge på aflivning og bortskaffelse?

At hestene er sjældne, bliver vel ikke tilgodeset mere ved en aflivning? :ehh:

Jeg kan da godt se, det er ærgerligt at skulle sælge til en lavere pris, end man reelt synes, hestene er værd... men det må da alt andet lige være bedre for både hestene og dig som ejer (forudsat de sælges til et godt hjem, selvfølgelig) end at skulle have udgifter på at aflive og bortskaffe dem?

Nå, men det er selvfølgelig dine heste og din beslutning.


Et godt hjem tager tid at finde og udgifterne til aflivning samt bortskaffelse bliver det samme som de skal have for næste måned :mikkel:
Men blive de to af dem slagtet, hvilket de kan, så har jeg ingen udgifter til aflivning af den sidste.
Og som ejer fortrækker jeg at vide hvor de er og at de ikke mangler noget, for det har de aldrig gjort hos mig :linski:
Ligenu ved jeg ikke engang om de er mega lang tået, for de har ikke haft smed og jeg kan heller ikke komme i dialog med opstaldningsstedet så jeg evt. kan bestille smed til dem.

Mvh Viben
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Godzilla »

Viben: tag dog hjem fra Spanien og få bragt det i orden så du får ro på!
Og hvis div. opdrættere er interesserede i hopperne og de ellers er gode ved dyrene så sælg dem da som avlsdyr.
Det du har gang i må da være skrækkeligt for dig at leve med?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

misssophie wrote:jeg forstår ikke hvorfor du ikke valgte selv at være til stede under aflivning af dine heste? Det har jeg også fortrudt rigtig mange gange siden d. 29-04-2014

-og havde du en klokkeklar aftale med opstaldningsstedet om at de ville/skulle stå for aflivning? - og ved du i så fald hvorfor de valgte at springe fra aftalen? Nej, jeg skrev og spurgte min gamle dyrlæge

jeg synes der er rigtigt mange ting i denne historie der lyder underligt...


Det syntes jeg også, jeg syntes at det er underligt at opstaldningsstedet ikke kontakter mig, da de ikke får betaling for januar.
Jeg syntes også at det er underligt at min gamle dyrlæge ikke kontakter mig og siger til mig eller min storebror,at der er for langt at kører for hende og derfor vil/kan hun ikke opfylde mit ønske.

Denne sms modtog jeg d. 01-05-2014 fra opstaldningsstedet

Hej Viben, Vi havde forventet, at du kom tilbage sammen med varmen. Da du kom med hestene, havde du ingen postadresse og vi aftalte at opstaldningsfaktura skulle lægges i dit saddelskab og du fik din bank til at overføre pengene automatisk, hvilket desværre stoppede til Januar. Ligeledes skulle dyrlæge regning sendes til XXXXXXXX, så du kunne hente den her, det må være din pligt at meddele ændringer i vores aftale. Jeg har været på google og fandt en adresse i Løgstør og to telfnr., en e-mail XXXXXXXXXX@nettet.dk Bekræft venligst mailadr. Eller oplys den korrekte. Mvh XXX.....

Dette sender han samtidig med at han godt ved at jeg kan kontaktes på det tlfnr. Som han sender sms'en til og det har altid været tilgængeligt, da min søn er anbragt og ledelsen skal kunne få fat på mig ved sygdom m.m
Jeg syntes at det er underligt, at de ikke kontakter mig første gang at X antal,-kr. Mangler, det ville jeg have gjort og jeg syntes også at det er underligt at han først i Maj begynder at ”lede” efter mig, der findes kun en Viben Schliemann i hele verden og googler man mig får man 3 tlfnr. Plus min email adresse.

Det sidste er notat til Retten i Hjørring
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Dagens lille glæde <3

Post by stinemull »

Nøj jeg ville værre tosset hvis jeg havde en opstalder der bare havde efterladt sine heste ved mig og så forventede at jeg da lige sørgede for at dyrene blev aflivet og bortskaffet. Forstår da udemærket at dyrlægen ikke ville aflive dn gang. Du kunne jo i princippet være en fremmed der krævede en andens dyr aflivet når du ikke selv møder frem og hvad med dyrlægens betaling, ville han nogensinde se pengene når du sådan er fløjet udlands.

Og nu står opstaldningsstedet så med 3 heste som de ikke får betaling for, men som det stadig er deres problem at sørge for foder, dyrlæge og smed for. Kan sagtens forstå hvis ikke de bare lader en vognmand afhente hestene, så ser de jo aldrig de penge du skylder dem.
Kan hestene overhovedet slagtes? Så skal der jo være en godkendt fodermester og føres foderregnskab på opstaldningsstedet.

Hvorfor tager du ikke ansvar for dine dyr og flyver hjem og selv sørger for at få betalt din gæld og slagtet dyrene?

Måske du skulle tage ansvaret for dine egne heste før du klandre andre som i det mindste tager ansvar og prøver at finde et godt hjem hvor der bliver sørget for deres heste.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

stinemull wrote:Nøj jeg ville værre tosset hvis jeg havde en opstalder der bare havde efterladt sine heste ved mig og så forventede at jeg da lige sørgede for at dyrene blev aflivet og bortskaffet. Forstår da udemærket at dyrlægen ikke ville aflive dn gang. Du kunne jo i princippet være en fremmed der krævede en andens dyr aflivet når du ikke selv møder frem og hvad med dyrlægens betaling, ville han nogensinde se pengene når du sådan er fløjet udlands.

Og nu står opstaldningsstedet så med 3 heste som de ikke får betaling for, men som det stadig er deres problem at sørge for foder, dyrlæge og smed for. Kan sagtens forstå hvis ikke de bare lader en vognmand afhente hestene, så ser de jo aldrig de penge du skylder dem.
Kan hestene overhovedet slagtes? Så skal der jo være en godkendt fodermester og føres foderregnskab på opstaldningsstedet.

Hvorfor tager du ikke ansvar for dine dyr og flyver hjem og selv sørger for at få betalt din gæld og slagtet dyrene?

Måske du skulle tage ansvaret for dine egne heste før du klandre andre som i det mindste tager ansvar og prøver at finde et godt hjem hvor der bliver sørget for deres heste.


Dyrlæge sender sin regning til min email og så betaler jeg via netbank :linski: Det er en aftale vi altid har haft.
Mvh Viben
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Dagens lille glæde <3

Post by stinemull »

Ja den aftale har så tydeligvis ikke virket det sidste halve år.

Hvorfor ringede du ikke til opstaldningsstedet og hørte om de ville være behjælpelige med aflivning og efterfølgende for at høre om alt forløb som det skulle?

Du har jo intet ansvar taget for dine heste i alt det her. Du prøver at give alle andre skylden, men det er DIT og kun DIT ansvar. Du er tydeligvis ikke ansvarlig nok til at eje dyr og dyrene ender som altid med at være taberne.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

stinemull wrote:Ja den aftale har så tydeligvis ikke virket det sidste halve år.

Hvorfor ringede du ikke til opstaldningsstedet og hørte om de ville være behjælpelige med aflivning og efterfølgende for at høre om alt forløb som det skulle?

Du har jo intet ansvar taget for dine heste i alt det her. Du prøver at give alle andre skylden, men det er DIT og kun DIT ansvar. Du er tydeligvis ikke ansvarlig nok til at eje dyr og dyrene ender som altid med at være taberne.


I midten af December havde jeg dyrlæge til Jive og der bad jeg dyrlæge om at aflive hende, men det ville ejeren af stedet ikke være med til, vi skulle lige se tiden an, Jive havde fået en formave forstoppelse og skulle nok opereres, og der siger jeg til dyrlægen at jeg var på vej sydpå fordi jeg var ved at få forfrysninger i hænder og fødder, og at hvis hun blev tilkaldt igen skulle hun aflive alle 3 heste, og jeg kan forstå i samtalen den. 29-04-2014 at der har været dyrlæge på igen.

Viben
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dagens lille glæde <3

Post by aribeth »

Det er altså også DIT ansvar løbende at kontrollere at dine forpligtigelser bliver overholdt fra din side! HVORFOR er opstaldningen ikke betalt fra januar? det er dig der skal holde øje med dine konto og dine betalinger... Der er sgu ikke ret meget at komme efter her... Jeg ville fandeme blive muggen hvis det var mig der havde dine heste opstaldet og fik at vide, at hestene skulle aflives hvis der skulle dyrlæge til dem igen og så smutter du til udlandet og lader ikke høre fra dig, ej heller kan der sendes breve og regninger til dig pga manglende postadresse... og emailadresse ser det heller ikke ud til at de er sikre på at de har den rette. Hvorfor har DU ikke sørget for at have alt sådna noget i orden inden du rejste ud af landet?
Hvad nu hvis de tænkte at de simpelthen ikke turde slagte dine heste på den eneste besked de har fået om at de bare skulle slagtes hvis de skulel have dyrlæge igen, fordi de måske var i tvivl om om du virkelig mente det... PLUS... når der ikke har været indbetalinger fra dig, så er det da endnu en udgift for udlejer at sørge for alt bøvlet med slagtning, vognmand og så videre... betaler du også for DET i opstaldningen?

Du ved ikke engang om dine heste står uden foder, smed, noget som helst... hvad nu hvis de er tynde og misrøgtede nu? Skal opstalder så også have skylden for det? Eller er det dig, der ikke har betalt (og som også SELV burde tjekke sådan noget) for hestenes foder der er skyld i det? Hva!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply