Dagens lille glæde <3

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Dagens lille glæde <3

Post by BeritH »

Pipfuglen Viben wrote:
aribeth wrote:Jeg synes det er ret sørgeligt faktisk...

Viben, når du skal kaste med sten i Gunillas babytråd, så skulle du måske se at have taget ansvar for dine egne heste først... står de nu et sted i Danmark hvor andre har bøvlet med dem? Og de vil vel ikke slagte dem fordi du muligvis skylder penge for opstaldningen? Eller hvad?

Det kan godt være du selv synes du har det godt, men jeg synes det er tydeligt ud fra dine skriverier, at det ikke er tilfældet.


Nej, JEG skylder dem ikke penge og jeg tog ansvar for mine egne heste og bad en dyrlæge om at aflive dem, men........nogle skulle åbenbart lege livredder og af en eller anden grund ville dyrlæge ikke, der var for langt at køre sagde hun, da jeg ringede den 29-04 og hun gad heller ikke at give mig eller min storebror besked om hendes beslutning, hvilket kan koste hende hendes job, da man ikke må nægte at aflive et dyr.
Opstaldningsstedet gav heller ikke besked om at pengene for Januar ikke var gået ind på deres konto, men kontakter mig først den 29-04 altså 5 mdr. efter den første betaling manglede.
Det er så havnet i retten i Hjørring men...jeg kan ikke komme i kontakt med opstaldningstedet de svare ikke mine sms'er og derfor står mine heste der endnu, men i morgen ringer jeg til vognmanden og beder ham om at hente dem og køre dem til slagt og hvis han bliver nød til at have politi med for at hente dem, ja så må der det til.
Jeg ønsker ikke at sælge dem, for de ende sku ligesom Baby, og det skal de sku ikke, eller som Ballet da hun var blevet lånt ud, jeg tror nok at I kan huske de billeder min mor satte ind.
Interessen for de heste forsvandt nogle måneder efter min mors død, Det var jo hendes sidste drøm, at opdrætte OX araber og gerne nogle fine nogle, det fik hun lov til og jeg muget ud, nu er hun borte og min søn er tvangsanbragt og jeg har fået mig et andet/ mit gamle jeg tilbage.
Ja, jeg ved godt jeg er psykisk syg, det er jo derfor jeg hæver en fed førtidspension, men derfor skal man vel behandles ordenligt alligevel.
Jeg tog ansvar, men blev blokkeret.

Mvh Viben


Vibe - sory to say, men jeg tror ikke det er herinde, du skal søge hjælp.

Og nej, det er ikke at tage ansvar at kontakte dyrlægen for aflivning, når man bliver rykket for staldleje flere måneder efter man har forladt etablissementet og i øvrigt ikke selv kan deltage i aflivningen, fordi man ikke er til stede.

Det gør mig ondt at dine heste, at du bare har forladt dem. Det er der ingen dyr der fortjener.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by misssophie »

til lykke Anette,- hvor fedt!

hvornår flytter du?
Misssophie
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

BeritH wrote:
Pipfuglen Viben wrote:
aribeth wrote:Jeg synes det er ret sørgeligt faktisk...

Viben, når du skal kaste med sten i Gunillas babytråd, så skulle du måske se at have taget ansvar for dine egne heste først... står de nu et sted i Danmark hvor andre har bøvlet med dem? Og de vil vel ikke slagte dem fordi du muligvis skylder penge for opstaldningen? Eller hvad?

Det kan godt være du selv synes du har det godt, men jeg synes det er tydeligt ud fra dine skriverier, at det ikke er tilfældet.


Nej, JEG skylder dem ikke penge og jeg tog ansvar for mine egne heste og bad en dyrlæge om at aflive dem, men........nogle skulle åbenbart lege livredder og af en eller anden grund ville dyrlæge ikke, der var for langt at køre sagde hun, da jeg ringede den 29-04 og hun gad heller ikke at give mig eller min storebror besked om hendes beslutning, hvilket kan koste hende hendes job, da man ikke må nægte at aflive et dyr.
Opstaldningsstedet gav heller ikke besked om at pengene for Januar ikke var gået ind på deres konto, men kontakter mig først den 29-04 altså 5 mdr. efter den første betaling manglede.
Det er så havnet i retten i Hjørring men...jeg kan ikke komme i kontakt med opstaldningstedet de svare ikke mine sms'er og derfor står mine heste der endnu, men i morgen ringer jeg til vognmanden og beder ham om at hente dem og køre dem til slagt og hvis han bliver nød til at have politi med for at hente dem, ja så må der det til.
Jeg ønsker ikke at sælge dem, for de ende sku ligesom Baby, og det skal de sku ikke, eller som Ballet da hun var blevet lånt ud, jeg tror nok at I kan huske de billeder min mor satte ind.
Interessen for de heste forsvandt nogle måneder efter min mors død, Det var jo hendes sidste drøm, at opdrætte OX araber og gerne nogle fine nogle, det fik hun lov til og jeg muget ud, nu er hun borte og min søn er tvangsanbragt og jeg har fået mig et andet/ mit gamle jeg tilbage.
Ja, jeg ved godt jeg er psykisk syg, det er jo derfor jeg hæver en fed førtidspension, men derfor skal man vel behandles ordenligt alligevel.
Jeg tog ansvar, men blev blokkeret.

Mvh Viben


Vibe - sory to say, men jeg tror ikke det er herinde, du skal søge hjælp.

Og nej, det er ikke at tage ansvar at kontakte dyrlægen for aflivning, når man bliver rykket for staldleje flere måneder efter man har forladt etablissementet og i øvrigt ikke selv kan deltage i aflivningen, fordi man ikke er til stede.

Det gør mig ondt at dine heste, at du bare har forladt dem. Det er der ingen dyr der fortjener.

BeritH


Nej, jeg ved da godt jeg ikke kan søge hjælp herinde, det er I jo heller ikke uddannet til :-)
Jeg søger heller ikke hjælp, jeg har lært at klare mig selv også imod sådan nogle som jer, skabspsykologer.
Jeg kunne ikke deltage, da ejeren af stedet ikke ville have at jeg aflivet/slagte mine heste, kaldte dem for mine venner og alt muligt, i den sidste sms skriver han, at han havde regnet med at jeg kom hjem sammen med varmen, I må nøjes med varmen :hhansen: Jeg er hjemme her i Spanien :lol:
Og hvis et opstaldningssted ikke kan håndterer en aflivning af en hest, så bør man ikke have med dyr at gøre, da de vil lide længe, fordi man ikke kan tage sig samme til at få det sluttet og så er man dybt uansvarlig.
Det er også derfor jeg prikker til Gunilla -poogift at hun har et ansvar og man kan ikke bare give det væk, som en gammel cykel, hesten er uhelbredelig syg også vil hun sende den videre, men jeg kan se i tråden at det syntes I er ok, altså er I jo dybt uansvarlig og bør ikke have dyr.

Viste du at 2/3 af Danmarks befolkning kan ikke stave til mit rigtige navn :lolskilt: Det er jo der det går galt hver gang.

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

smukke-ped wrote:
Pipfuglen Viben wrote:
aribeth wrote:Jeg synes det er ret sørgeligt faktisk...

Viben, når du skal kaste med sten i Gunillas babytråd, så skulle du måske se at have taget ansvar for dine egne heste først... står de nu et sted i Danmark hvor andre har bøvlet med dem? Og de vil vel ikke slagte dem fordi du muligvis skylder penge for opstaldningen? Eller hvad?

Det kan godt være du selv synes du har det godt, men jeg synes det er tydeligt ud fra dine skriverier, at det ikke er tilfældet.


Nej, JEG skylder dem ikke penge og jeg tog ansvar for mine egne heste og bad en dyrlæge om at aflive dem, men........nogle skulle åbenbart lege livredder og af en eller anden grund ville dyrlæge ikke, der var for langt at køre sagde hun, da jeg ringede den 29-04 og hun gad heller ikke at give mig eller min storebror besked om hendes beslutning, hvilket kan koste hende hendes job, da man ikke må nægte at aflive et dyr.
Opstaldningsstedet gav heller ikke besked om at pengene for Januar ikke var gået ind på deres konto, men kontakter mig først den 29-04 altså 5 mdr. efter den første betaling manglede.
Det er så havnet i retten i Hjørring men...jeg kan ikke komme i kontakt med opstaldningstedet de svare ikke mine sms'er og derfor står mine heste der endnu, men i morgen ringer jeg til vognmanden og beder ham om at hente dem og køre dem til slagt og hvis han bliver nød til at have politi med for at hente dem, ja så må der det til.
Jeg ønsker ikke at sælge dem, for de ende sku ligesom Baby, og det skal de sku ikke, eller som Ballet da hun var blevet lånt ud, jeg tror nok at I kan huske de billeder min mor satte ind.
Interessen for de heste forsvandt nogle måneder efter min mors død, Det var jo hendes sidste drøm, at opdrætte OX araber og gerne nogle fine nogle, det fik hun lov til og jeg muget ud, nu er hun borte og min søn er tvangsanbragt og jeg har fået mig et andet/ mit gamle jeg tilbage.
Ja, jeg ved godt jeg er psykisk syg, det er jo derfor jeg hæver en fed førtidspension, men derfor skal man vel behandles ordenligt alligevel.
Jeg tog ansvar, men blev blokkeret.

Mvh Viben


Trist læsning.

Foregår det her i nordjylland?? Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe?? Evt i forbindelse med at se til at vognmand osv, henter hestene??



Ja, det er det, tæt på Sindal faktisk lige ved siden af det sted, hvor det ægtepar mistede deres 3 børn, jeg vil tale med vognmanden i morgen, jeg ved at han har travlt i dag, markeddag i års og hvis det er så er alt mit rideudstyr der også, der er to nye hovedtøj med bid, dyre bid vel og mærke og en masse dækkener nye som gamle, det kan vognmanden smide af i Nibe hos en så kan jeg, når jeg komme til Danmark, hente det der.
Det værste er at jeg var i Danmark og konfirmere min søn d.26-04 og havde jeg vist at mine heste ikke var blevet aflivet/slagtet, så havde jeg kørt omkring og fået det gjort.
De har lige sendt mig en regning igen og som jeg har skrevet til dommeren, så kunne de have gået på græs til 500,- pr.stk pr. mdr fra Maj.
Jeg skyldte ikke nogen nogle penge da jeg forlod Danmark, så derfor er det mig uforstående at det ikke blev gjort i januar og det kan jo ikke være rigtigt at man selv skal købe en boltpistol og en skarp kniv og gøre det selv, det er vist heller ikke lovligt.
Jeg tror aldrig jeg tilgiver dem det hverken dyrlæge eller opstaldningstedet.

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

smukke-ped wrote:Hvis du har brug for det, så må du sige til.....jeg bor 8 km fra sindal. Jeg skal gerne møde op, og se til at hestene bliver fjernet og alt går til som det skal. Det er ikke for at blande mig, eller være en helt. Men fordi jeg synes det lyder som noget rod, for hest, ejer og involverede.

Tak :mikkel:
Mvh Viben
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Godzilla »

annetteB wrote:Jeg skal flytte! Større hus, større have, mindre husleje, kortere til strand og skov <3


Ah....fedt Annette. :jeanie: Jeg er selt ikke misundelig :linski:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Godzilla »

Viben: Hvorfor aflive hestene? Hvis de ellers er sunde dyr kan andre få glæde af dem og de kan få et godt liv hos nye ejere? Eventuelt til avl. Det er jo gode heste Gunni avlede?

Hvis de skal aflives fordi du mistede interessen, kan jeg ikke rigtig se det ansvarlige i bare at aflive dem af den grund?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

Godzilla wrote:Viben: Hvorfor aflive hestene? Hvis de ellers er sunde dyr kan andre få glæde af dem og de kan få et godt liv hos nye ejere? Eventuelt til avl. Det er jo gode heste Gunni avlede?

Hvis de skal aflives fordi du mistede interessen, kan jeg ikke rigtig se det ansvarlige i bare at aflive dem af den grund?


Ja, hvorfor aflive dem, kort og godt, fordi folk ikke kan betale det som de er værd, de vil heller have dem gratis og det er imod min mors vilje, det var det sidste hun sagde til mig og min storebror (som ikke måtte få en af dem), at kunne jeg ikke få en ordenlig/den rigtige pris for dem, måtte jeg love at jeg ikke ville bringe skam over hendes opdræt.
Det kom sig af, en tråd inde på fuldblodsaraberen fra en som pralede med at hun havde fået en araber for en pose haribo, stutteriet, hvor hun "fik" hesten fra var et dødsbo og min mor syntes at det var noget svineri at udnytte folk på den måde. Hestens faktiske værdi var 175000,- men det vist enke manden ikke.
Som min mor altid sagde, uden penge gør det ondt, selv Sigurt (baby's opdrætter) har været på banen og han ville også gerne have dem overdraget :ehj: man jeg sagde til ham som det var, at prisen pr. 100% crabbet hoppe var den samme som han havde givet for Lenny og på samme kontrakt, for så var jeg sikker på at de fik mad :linski:

Mvh Viben
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Intunia »

Jeg har den holdning, at raske dyr skal have chancen for et godt liv et andet sted.
Jeg ville i hvertfald ikke aflive uden en omplacering er forsøgt.
Men nu lider jeg heller ikke under den illusion, at jeg er den eneste i hele verden, der kan passe godt på et dyr!
bla bla bla
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

Intunia wrote:Jeg har den holdning, at raske dyr skal have chancen for et godt liv et andet sted.
Jeg ville i hvertfald ikke aflive uden en omplacering er forsøgt.
Men nu lider jeg heller ikke under den illusion, at jeg er den eneste i hele verden, der kan passe godt på et dyr!

Og så finder du den et hjem, et godt liv et andet sted og så går det ikke godt, du ser den måske på et marked tynd og med lange hove, ustriglet og med manglende gnist i øjet, hvad gør du så......så går du måske hen til ejeren og vil købe hesten tilbage, men denne siger nej og du skal ikke blande dig i hvordan denne passer heste m.m

Mvh Viben
Post Reply