Dagens lille glæde <3

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

Nu kender I jo intet til mit brev til dyrlægen, samt en aftale jeg og hende havde allerede d.1/7-2013, det er jo derfor jeg er skuffet over at hun ikke engang gad at skrive eller ringe og sige at hun ikke kunne aflive GKV sami og sende de 2 andre til slagt.
Slagteindtægten (2800,-kr.) skulle hun modregne den regning som der ville være på aflivning og Daka, og skulle hun så have mere måtte hun sende mig en faktura på rest beløbet til min email, som hun plejer, jeg så ordner jeg det over netbank.

Så da jeg ikke høre fra hende pr. email, så går jeg ud fra at de 2800,-kr. var nok, og i og med hun plejer at tage omkring 900,- for aflivning og Daka tager 750,- så var der 1150,- for ulejligheden og kørsel.

Og så vil jeg bare lige til sidst skrive om denne sag, at jeg vil håbe at I andre aldrig bliver udsat for det samme.

Og nu skal jeg videre :mikkel:

Mvh Viben
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Dagens lille glæde <3

Post by BeritH »

Pipfuglen Viben wrote:Nu kender I jo intet til mit brev til dyrlægen, samt en aftale jeg og hende havde allerede d.1/7-2013, det er jo derfor jeg er skuffet over at hun ikke engang gad at skrive eller ringe og sige at hun ikke kunne aflive GKV sami og sende de 2 andre til slagt.
Slagteindtægten (2800,-kr.) skulle hun modregne den regning som der ville være på aflivning og Daka, og skulle hun så have mere måtte hun sende mig en faktura på rest beløbet til min email, som hun plejer, jeg så ordner jeg det over netbank.

Så da jeg ikke høre fra hende pr. email, så går jeg ud fra at de 2800,-kr. var nok, og i og med hun plejer at tage omkring 900,- for aflivning og Daka tager 750,- så var der 1150,- for ulejligheden og kørsel.

Og så vil jeg bare lige til sidst skrive om denne sag, at jeg vil håbe at I andre aldrig bliver udsat for det samme.

Og nu skal jeg videre :mikkel:

Mvh Viben


Meget muligt - jeg synes stadig du opfører dig fuldstændigt uansvarligt over for de heste. Så vil jeg blæse på hvad du har af aftaler, for du nægter øjensynligt at stå ved at det er DIT ansvar og DIT alene, så længe du er ejer af hestene. At gribe knoglen og sikre sig at aflivningen er gået godt, når man nu selv glimrer med sit fravær, det må da være det mindste man kan gøre, men selv det har du ikke gjort. Eller har dyrlægen også skiftet nummer eller lukket sin telefon :wow: :wow:

Jeg forstår ved gud ikke, hvorfor du er så bange for at hestene skulle komme til en ny ejer og ikke blive passet ordentligt. De kan sgu da næppe blive udsat for større ligegyldighed end de bliver lige nu.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Dagens lille glæde <3

Post by annetteB »

gudfader bevares hvor er jeg glad for, at jeg ikke er din dyrlæge, dit opstaldningssted eller dine heste.
Især dyrlæge. Man er altså mere end almindeligt dårligt fungerende, hvis man forestiller sig at ens dyrlæge vil aflive et dyr og sende de andre til slagt på baggrund af en uklar aftale om at man så bagefter kan blive delvist betalt af de penge som kommer ind for slagtningen, som man selv skal fortestå inklusive læsning, transport og papirarbejde. Slagtning af dyr, som ikke er ens egne og hvis ejer befinder sig et ubestemt sted i europa (foruden i en blå fis og tåge) og en gang i mellem besvarer mails, hvis ellers mailadressen virker...ellers skal man bare søge ejer frem vis nettet. Altså.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

annetteB wrote:gudfader bevares hvor er jeg glad for, at jeg ikke er din dyrlæge, dit opstaldningssted eller dine heste.
Især dyrlæge. Man er altså mere end almindeligt dårligt fungerende, hvis man forestiller sig at ens dyrlæge vil aflive et dyr og sende de andre til slagt på baggrund af en uklar aftale om at man så bagefter kan blive delvist betalt af de penge som kommer ind for slagtningen, som man selv skal fortestå inklusive læsning, transport og papirarbejde. Slagtning af dyr, som ikke er ens egne og hvis ejer befinder sig et ubestemt sted i europa (foruden i en blå fis og tåge) og en gang i mellem besvarer mails, hvis ellers mailadressen virker...ellers skal man bare søge ejer frem vis nettet. Altså.


Være du ganske rolig, jeg skal heller aldrig have heste opstaldet hos proffer mere, og jeg skal heller aldrig bruge en hestedyrlæge mere, og jeg skal heller aldrig have hest mere, jeg er så fandens træt af det lort og det lort de er oversag til.

For man kan aldrig gøre det godt nok, med hensyn til udetid/foldtid (poo), dyrlæge valg, fodring, general pasning i det hele taget.

Det er kun jer som du'r og ingen andre, vi andre kan ikke finde ud af en skid, vi er røv og gulvsand hele banden.

Kun jer, kun jer kun jer :lolskilt:

Det er så nemt at være bagklog. Må I lære af min fejl.

Mvh Viben
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by misssophie »

jeg sætter en store ære i at være forklog og på forkant og forudse evt. problemer

bagklogskab er noget man er, når det ER for sent, og man har fået erfaringer ud fra noget som er gået galt

-jeg ser desværre ingen steder at du har prøvet at være på forkant, forklog eller gjort alt hvad du kunne for at der ikke skulle opstå problemer eller fejlkommunikation

det er lige præcis derfor at der er gået ged i denne sag.
håber du kan tage noget med dig fremover fra dette trods alt,- jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke
Misssophie
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

misssophie wrote:jeg sætter en store ære i at være forklog og på forkant og forudse evt. problemer

bagklogskab er noget man er, når det ER for sent, og man har fået erfaringer ud fra noget som er gået galt

-jeg ser desværre ingen steder at du har prøvet at være på forkant, forklog eller gjort alt hvad du kunne for at der ikke skulle opstå problemer eller fejlkommunikation

det er lige præcis derfor at der er gået ged i denne sag.
håber du kan tage noget med dig fremover fra dette trods alt
Jeg skal ikke bruge noget af det fremover, det er ubrugligt - jeg ønsker dig i hvert fald held og lykkeDu er god til at lyve :linski:




Du kan jo se ind i fremtiden og ved have der sker i morgen, det må være dejligt at have de evner, det burde alle have, så ville der aldrig ske ulykker eller fejltrin her i verden mere.
Så kan du tjene penge på at fortælle andre hvad de ikke skal gøre i dag for i morgen sker der det og det, du bliver en rig dame.

Mvh Viben
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by misssophie »

Nej, det kan jeg ikke Viben,- men jeg kan bruge mit hoved...
Misssophie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Intunia »

Pipfuglen Viben wrote:
annetteB wrote:gudfader bevares hvor er jeg glad for, at jeg ikke er din dyrlæge, dit opstaldningssted eller dine heste.
Især dyrlæge. Man er altså mere end almindeligt dårligt fungerende, hvis man forestiller sig at ens dyrlæge vil aflive et dyr og sende de andre til slagt på baggrund af en uklar aftale om at man så bagefter kan blive delvist betalt af de penge som kommer ind for slagtningen, som man selv skal fortestå inklusive læsning, transport og papirarbejde. Slagtning af dyr, som ikke er ens egne og hvis ejer befinder sig et ubestemt sted i europa (foruden i en blå fis og tåge) og en gang i mellem besvarer mails, hvis ellers mailadressen virker...ellers skal man bare søge ejer frem vis nettet. Altså.


Være du ganske rolig, jeg skal heller aldrig have heste opstaldet hos proffer mere, og jeg skal heller aldrig bruge en hestedyrlæge mere, og jeg skal heller aldrig have hest mere, jeg er så fandens træt af det lort og det lort de er oversag til.

For man kan aldrig gøre det godt nok, med hensyn til udetid/foldtid (poo), dyrlæge valg, fodring, general pasning i det hele taget.

Det er kun jer som du'r og ingen andre, vi andre kan ikke finde ud af en skid, vi er røv og gulvsand hele banden.

Kun jer, kun jer kun jer :lolskilt:

Det er så nemt at være bagklog. Må I lære af min fejl.

Mvh Viben


Det er ikke mit indtryk, at striglerne er de mest hysteriske hesteejere i landet.
Faktisk tror jeg nok, at du kunne have hentet hjælp herinde, om du havde grebet det lidt anderledes an, f.eks lagt kortene på bordet i stedet for at påstå at alle ulykker er alle andres skyld.
Det er ikke usædvanligt at folk hjælper hinanden, og set i lyset af, at din mor vist var en afholdt person herinde osv.

Jeg synes det er synd, at din mor døde og efterlod dig ansvar for nogle heste, som du måske set ikke ønskede, eller magtede. Hvis du blot havde ytret ønske om hjælp noget før, er jeg overbevist om, at det ville have lykkedes.

Så det må være læren ved dine fejl. Bed om hjælp når man har brug for det, og opfør dig sådan, at alle broer ikke er brændt ned når det sker.
bla bla bla
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

BeritH wrote:
Pipfuglen Viben wrote:
aribeth wrote:Jeg synes det er ret sørgeligt faktisk...

Viben, når du skal kaste med sten i Gunillas babytråd, så skulle du måske se at have taget ansvar for dine egne heste først... står de nu et sted i Danmark hvor andre har bøvlet med dem? Og de vil vel ikke slagte dem fordi du muligvis skylder penge for opstaldningen? Eller hvad?

Det kan godt være du selv synes du har det godt, men jeg synes det er tydeligt ud fra dine skriverier, at det ikke er tilfældet.


Nej, JEG skylder dem ikke penge og jeg tog ansvar for mine egne heste og bad en dyrlæge om at aflive dem, men........nogle skulle åbenbart lege livredder og af en eller anden grund ville dyrlæge ikke, der var for langt at køre sagde hun, da jeg ringede den 29-04 og hun gad heller ikke at give mig eller min storebror besked om hendes beslutning, hvilket kan koste hende hendes job, da man ikke må nægte at aflive et dyr.
Opstaldningsstedet gav heller ikke besked om at pengene for Januar ikke var gået ind på deres konto, men kontakter mig først den 29-04 altså 5 mdr. efter den første betaling manglede.
Det er så havnet i retten i Hjørring men...jeg kan ikke komme i kontakt med opstaldningstedet de svare ikke mine sms'er og derfor står mine heste der endnu, men i morgen ringer jeg til vognmanden og beder ham om at hente dem og køre dem til slagt og hvis han bliver nød til at have politi med for at hente dem, ja så må der det til.
Jeg ønsker ikke at sælge dem, for de ende sku ligesom Baby, og det skal de sku ikke, eller som Ballet da hun var blevet lånt ud, jeg tror nok at I kan huske de billeder min mor satte ind.
Interessen for de heste forsvandt nogle måneder efter min mors død, Det var jo hendes sidste drøm, at opdrætte OX araber og gerne nogle fine nogle, det fik hun lov til og jeg muget ud, nu er hun borte og min søn er tvangsanbragt og jeg har fået mig et andet/ mit gamle jeg tilbage.
Ja, jeg ved godt jeg er psykisk syg, det er jo derfor jeg hæver en fed førtidspension, men derfor skal man vel behandles ordenligt alligevel.
Jeg tog ansvar, men blev blokkeret.

Mvh Viben


Vibe - sory to say, men jeg tror ikke det er herinde, du skal søge hjælp.

Og nej, det er ikke at tage ansvar at kontakte dyrlægen for aflivning, når man bliver rykket for staldleje flere måneder efter man har forladt etablissementet og i øvrigt ikke selv kan deltage i aflivningen, fordi man ikke er til stede.

Det gør mig ondt at dine heste, at du bare har forladt dem. Det er der ingen dyr der fortjener.

BeritH


Så er alt sagt :linski:
Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Dagens lille glæde <3

Post by 99E »

Men... Er det ikke sådan, ægte voksne mennesker gør? :ehh:
Forsøger st se ind i fremtiden? :ehj:

Altså - forsøger at forudsige hvilke konsekvenser ens handlinger har, så man kontrafej den bedste, mest ansvarlige og fornuftige, gode beslutning?
I stedet for bare (ligesom børn uden impulskontrol) at gøre det, man lige har lyst til NU?!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply