Dagens lille glæde <3

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dagens lille glæde <3

Post by aribeth »

og i øvrigt, uanset at staldejer ikke ville være med til at aflive Jive, så kunne du jo bare have skåret igennem, du er jo ejeren...

Og så findes der vel også andre dyrlæger der kunne aflive de heste hvis du ville have gjort det dengang, hvis argumentet med at der er for langt er rigtigt... måske var det i stedet for fordi de færreste vel egentlig har lyst til at aflive folk der er i udlandets heste... hvad skulle de gøre hvis du kom hjem og blev rasende over det...
Raxacoricofallapatorius
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

aribeth wrote:Det er altså også DIT ansvar løbende at kontrollere at dine forpligtigelser bliver overholdt fra din side! HVORFOR er opstaldningen ikke betalt fra januar? det er dig der skal holde øje med dine konto og dine betalinger... Der er sgu ikke ret meget at komme efter her... Jeg ville fandeme blive muggen hvis det var mig der havde dine heste opstaldet og fik at vide, at hestene skulle aflives hvis der skulle dyrlæge til dem igen og så smutter du til udlandet og lader ikke høre fra dig, ej heller kan der sendes breve og regninger til dig pga manglende postadresse... og emailadresse ser det heller ikke ud til at de er sikre på at de har den rette. Hvorfor har DU ikke sørget for at have alt sådna noget i orden inden du rejste ud af landet?
Hvad nu hvis de tænkte at de simpelthen ikke turde slagte dine heste på den eneste besked de har fået om at de bare skulle slagtes hvis de skulel have dyrlæge igen, fordi de måske var i tvivl om om du virkelig mente det... PLUS... når der ikke har været indbetalinger fra dig, så er det da endnu en udgift for udlejer at sørge for alt bøvlet med slagtning, vognmand og så videre... betaler du også for DET i opstaldningen?

Du ved ikke engang om dine heste står uden foder, smed, noget som helst... hvad nu hvis de er tynde og misrøgtede nu? Skal opstalder så også have skylden for det? Eller er det dig, der ikke har betalt (og som også SELV burde tjekke sådan noget) for hestenes foder der er skyld i det? Hva!

Nej nej nej og igen nej, de skulle ikke sørge for slagtning, for så viste jeg at det ikke ville blive gjort. Det var min gamle dyrlæge.
Min email adresse stå på kontrakten for så var jeg sikker på at de kunne komme i kontakt med mig, hvis der blev brug for dyrlæge m.m :ehj:
Nej, jeg ved heller ikke om der står 3 heste, de kan være blevet solgt i januar og hvis de er tynde og misrøgtet nu, ja så skal jeg fa... ikke betale for foder de ikke har fået :mikkel:
De er da også forpligtet til at kontakte mig hvis en af hestene skal have dyrlæge, men et ord er åbenbart ikke et ord.
Og når jeg kommer til Danmark i slutningen af August, så skal de da nok få læst og påskrevet om hvilke røvhuller de er, de er ikke andet end et flok dumme svin, som kom med hånende bemærkninger, som kan du holde varmen, gud har du ingen vand. Så den bliver taget face to face, det er da også derfor ham har gjort det, kun for at cikanere mig ikke en skid andet.
Og hans kone fik opkaldt en orkan efter sig. :lolskilt:

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

aribeth wrote:og i øvrigt, uanset at staldejer ikke ville være med til at aflive Jive, så kunne du jo bare have skåret igennem, du er jo ejeren...

Og så findes der vel også andre dyrlæger der kunne aflive de heste hvis du ville have gjort det dengang, hvis argumentet med at der er for langt er rigtigt... måske var det i stedet for fordi de færreste vel egentlig har lyst til at aflive folk der er i udlandets heste... hvad skulle de gøre hvis du kom hjem og blev rasende over det...


Får at man kan skaffe en anden dyrlæge til at gøre det, så kræver det at man ved, fra min gamle dyrlæge, at denne ikke gjorde det
Jeg er sku ikke tanke læsere, men det er du måske. :ehj: Nu har jeg så lige været inde på hendes hjemmeside (dyrlægen) og kan se at hun ikke må/kan aflive mere.

Tror du jeg havde lyst til at blive smidt ud fra opstaldningsstedet, fordi jeg trosse ham, stå på gaden med 2-3 heste boende i en campingvogn i december måned :brok: Så var jeg sku blevet anmeldt for dyremishandling.

Ja, hvad vil de gøre når nu er jeg rasende og det har jeg været siden den 29-04-2014.

Mvh Viben
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Dagens lille glæde <3

Post by stinemull »

:wow:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Dagens lille glæde

Post by 99E »

IMO har man et meget stort ansvar, når man rejser fra sine dyr.
En ting er at tage på ferie... Men rejser man på længerevarende udlandsophold og efterlader sine dyr i hjemlandet, har man selv 100% ansvaret for dels at skaffe en "dyrepasser", der i hverdagen sørger for dyret, dels at kunne (eller have nogen, der kan) troppe op IRL hvis det hele brænder på - og løse problemet. Evt. sørge for aflivning, hvis det er aktuelt.

Vi har ikke kontrakt på KatieKats pasning af vores heste.
Men vi har aftaler.
Og vi, Mikkel og jeg, har back up-planer.

Hvis nu KatieKat falder død eller såret om eller bliver kidnappet af aliens... Så har vi planer for, hvem der akut kan afhente og opbevare hestene indtil noget mere permanent kan arrangeres og/eller mindst en af os kan hoppe på et fly sydpå. (Den liste blev lavet for år tilbage, og inkluderer hvem der må få hestene foræret og med hvilket udstyr, hvis vi falder døde om eller bliver spist af en sæl...)
Og KatieKat har selv en back up eller to på hånden.

Jeg synes det er dybt urimeligt at forvente, et opstaldningssted vil påtage sig den slags ansvar, du tilsyneladende mener, de burde.
Et opstaldningssted er en opbevaringsmulighed for dine heste.
Det er ikke folk, der får penge for at passe og pleje dem - eller aflive dem.
Hvis det er den slags ansvar, du vil have, må du udlåne eller sælge - eller betale dig fra at en eller anden passer dem "på kontrakt". Eller aflive FØR du rejser fra dem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by misssophie »

enig med Ninie

desuden får du vel gevaldigt svært ved at få dem aflivet nu,- hvor salget af dine heste vel er den eneste måde opstaldningsstedet (og dyrlægen og smeden?) kan få deres penge hjem på?

det lyder som en historie fuld af dårlige aftaler,- og dårlig kommunikation, og manglende ansvarsfølelse
Misssophie
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde

Post by Pipfuglen Viben »

99E wrote:IMO har man et meget stort ansvar, når man rejser fra sine dyr.
En ting er at tage på ferie... Men rejser man på længerevarende udlandsophold og efterlader sine dyr i hjemlandet, har man selv 100% ansvaret for dels at skaffe en "dyrepasser", der i hverdagen sørger for dyret, dels at kunne (eller have nogen, der kan) troppe op IRL hvis det hele brænder på - og løse problemet. Evt. sørge for aflivning, hvis det er aktuelt.

Vi har ikke kontrakt på KatieKats pasning af vores heste.
Men vi har aftaler.
Og vi, Mikkel og jeg, har back up-planer.

Hvis nu KatieKat falder død eller såret om eller bliver kidnappet af aliens... Så har vi planer for, hvem der akut kan afhente og opbevare hestene indtil noget mere permanent kan arrangeres og/eller mindst en af os kan hoppe på et fly sydpå. (Den liste blev lavet for år tilbage, og inkluderer hvem der må få hestene foræret og med hvilket udstyr, hvis vi falder døde om eller bliver spist af en sæl...)
Og KatieKat har selv en back up eller to på hånden.

Jeg synes det er dybt urimeligt at forvente, et opstaldningssted vil påtage sig den slags ansvar, du tilsyneladende mener, de burde.
Et opstaldningssted er en opbevaringsmulighed for dine heste.
Det er ikke folk, der får penge for at passe og pleje dem - eller aflive dem.
Hvis det er den slags ansvar, du vil have, må du udlåne eller sælge - eller betale dig fra at en eller anden passer dem "på kontrakt". Eller aflive FØR du rejser fra dem.


Så må man da håbe I får besked eller I sidder måske og holder øje med alle uheld i Danmark.
Mvh Viben

Mvh Viben
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Dagens lille glæde <3

Post by Pipfuglen Viben »

misssophie wrote:enig med Ninie

desuden får du vel gevaldigt svært ved at få dem aflivet nu,- hvor salget af dine heste vel er den eneste måde opstaldningsstedet (og dyrlægen og smeden?) kan få deres penge hjem på?

det lyder som en historie fuld af dårlige aftaler,- og dårlig kommunikation, og manglende ansvarsfølelse


Nej det bliver ikke svært, man skal bare spørge de rigtige mennesker.

Jeg skylder hverken dyrlæge eller smed penge :linski:

Nå, så slukker man bare sin telefon og venter indtil at regningen er så stor at man kan beholde hestene, :hhansen: sådan kan man jo også få værdifulde heste på.

Næ, du de bliver slagtet/aflivet og så ordner vi pengesagen bagefter.

Mvh Viben
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Dagens lille glæde <3

Post by 99E »

Bare rolig, Viben - vi får besked.

Det er nemlig så snedigt, at vi har flere fælles venner og bekendte, KatieKat og os.
Og jeg finder det temmelig usandsynligt at KatieKat kunne blive bortført af rumvæsener uden vi fik besked - enten fra det ydre rum eller fra fælles venner/bekendte.

Derudover ved KatieKats nærmeste familie også, at "hendes heste" er vores... Og de kan komme i kontakt med os, hvis det er nødvendigt.

Ooooog KatieKat har selv mulighed for at kontakte vores nærmeste familie og nogle af de mennesker på vores back up-liste, der er i nærheden.

Nåhja, og så taler vi alligevel sammen nogle gange om ugen, så vi ville undre os såre, hvis ikke vi hørte noget...
Og nu, hvor KatieKat har været på ferie og sendt hestene på sommergræs med et par shetlændere, har vi sørget for, der er etableret kontakt mellem sommergræspersonerne og os.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Dagens lille glæde <3

Post by 99E »

Og jeg tilføjer lige - fordi det ikke kan siges for ofte:

Vi har verdens bedste hestesitter!!! :jeanie:
Og vi er lykkelige og taknemmelige og vildt glade for, hun selv tilbød at passe godt på vores ponydyr - for vi ville aldrig være rejst, hvis ikke vi havde en god og stabil hestesitter.
:elsk:

De der ponyhestedyr bliver passet og plejet og nusset og givet gulerødder - og på visse områder endda endnu bedre end vi selv gjorde det..
:slemhest:

Og hun finder sig i alle (og deler en del) af mine :britta: - min gamle tykke pony holdes slank og velfodret og veltilpas og bliver elsket helt perfekt. Mikkels ADHD-pony bliver grinet af og fjollet med og alt muligt...
:tosse:

What's not to like?!
:sanne:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply