Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

misssophie wrote:vi har faktisk næsten lige fået 6 stk dansk landrace

3 af dem er fuldstændigt væk-fra-vinduet-flaksende

og 3 er stille og rolige, og finder sig pænt i at blive dikket på...



Det er sjovt, som de kan være forskellige sådan nogle.

Vi har lige foræret to af dværgblaningskyllingerne væk, de var for søde og tamme til at komme i fryseren :anonym: :hhansen:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Med hensyn til høns og det der med forskelligheder... så er min oplevelse, fra dengang vi havde høns derhjemme i min barndom, at høns skam lige så vel som andre dyr, har individuelle personligheder, uafhængigt af deres race. Selv om alle vores høns fik nøjagtigt samme omsorg og forplejning, var nogle af dem ekstremt sociale og kælne, mens andre var mere reserverede. Nogle tussede bare rundt stille og roligt uden at lade sig forstyrre af ret meget, mens andre var nervøst anlagte og flaksede rundt ved den mindste uregelmæssighed. Faktisk er høns ret sjove, når man sådan giver sig tid til at observere dem og lære dem at kende. :linski:

Suk, det er hårdt, at det er blevet hverdag igen... Jeg savner allerede min ferie, som efter min egen helt personlige mening var alt, alt for kort... Det der med arbejde er altså noget overvurdret...

I aften kommer der nogen og kigger på hest. Puha, det er godt nok en blandet følelse, må jeg tilstå... :-?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HeidiO »

Hvem af dem skal de se på Frieser?
Heidi
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

HeidiO wrote:Hvem af dem skal de se på Frieser?


De skal første og fremmest se på lille Bernhardt, men vil vist også kigge på de to store, da de også er på udkig efter en større ridehest.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Godzilla »

Sikke en SOMMER :jeanie:
Og jeg sover SÅ godt når det er varmt. :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Juli - tiden flyver...

Post by nanna1979 »

Hold op der er sket meget den sidste uges tid.
Vi har haft huset fuld af mennesker, der har hjulpet med huset :respekt:
Vi har lavet trappe.

Sådan så den ud, da vi gik igang
Image

Og sådan ser den ud nu
Image

Der mangler at blive fuget og ordnet fodspark og så skal der males :-)
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Sikke en fin trappe, I har fået lavet, Nanna. :askepot: Det er dejligt, når man har knoklet og bagefter kan se resultatet....

Her jubler jeg over for første gang i flere dage at have fået en GOD nattesøvn - længe leve svigermors miniventilator!! :jeanie:

Og så glæder jeg mig til weekenden, hvor jeg får besøg af min yngste søster. Vi skal hygge max og have arbejdet en masse med hestene. Stuntman skal have rytter på igen, og hvis han er lige så sød som sidst, vil jeg også selv prøve at sætte mig op. Der ud over skal vi have stocksadlen på ham igen for at finde ud af, om den ligger godt nok på ham, til man kan sætte sig op og ride i den. Jeg skal en kort tur på ryggen af Jack igen, og så regner jeg med, at vi skal ud at gå tur med ham.

Ellers skal vi til stranden og dyppes i Vesterhavet... og så må vi se, hvad vi ellers får tid til at hitte på. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

flot trappe Nanna!

Frieser, hvordan gik det med ham der skulle kigge på heste ?
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

misssophie wrote:flot trappe Nanna!

Frieser, hvordan gik det med ham der skulle kigge på heste ?


Jeg fik ikke solgt nogen heste i denne omgang. Han ville alligevel ikke kigge på de store, og Bernhardt og han var bare ikke det rette match. Så vi må håbe, at der dukker andre købere op lige pludselig i en ikke så fjern fremtid.... :linski:

Måske bliver det hele lidt lettere, når Stuntman bliver lidt mere skrap til alt det der med rytter osv. De fleste vil jo gerne have en tilredet hest...

I øvrigt fik jeg lige målt Falle i går... shit, min lille Frieser-dreng vokser!! Han er nu 162 cm i stang.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Juli - tiden flyver...

Post by nanna1979 »

Tak - er godt tilfreds med resultatet :jeanie:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Post Reply