Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juli - tiden flyver...

Post by aribeth »

Jenny trailerlæsser også, og jeg tror der kan findes ud af noget med transpororl
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Det ville være SÅ fedt, hvis vi kunne komme med.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juli - tiden flyver...

Post by aribeth »

Jeg synes du skal skrive til Lene og spørge om der er pladser til september og så skrive til hende om der er mulighed for enten lejlighedskørsel eller noget andet transport.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Det ville være SÅ fedt, hvis vi kunne komme med.

Jeg synes, du skal gøre som Katrine foreslår.
Man kommer i hvert fald ikke til clinic, hvis man ikke spørger... :linski:

Og så ved jeg godt, jeres økonomi er presset for tiden.
Vi fik (!) i sin tid en trailer, der ikke var i ... form ... til at blive brugt til kørsel.
Den var imidlertid stadig solid nok til at blive brugt til træning.
Så den blev blokket solidt (MEGET solidt!) op på hestelegepladsen, og så kunne vi træne trailerlæsning i stor stil.
(For godt nok går vores fint i trailer - hører jeg jævnligt - men vi skulle filme nogle Parelli-prøver og ville gerne score ekstrapoints på læsningen ved at kunne læsse dem baglæns og/eller på stor afstand og/eller i høj fart.)

Da vi flyttede, sendte vi den videre til en anden værdigt trailertræningstrængende Parelliperson. :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Jeg vil prøve at skrive til Lene... så må vi se, hvad hun siger. :-)

99E, jeg har faktisk også været på udkig efter sådan en aflagt, udtjent "træningstrailer", som ikke kan køre mere, men som ville være god og sikker nok til trailertræning herhjemme. Men jeg har ikke haft held til at finde en endnu. De fleste bliver solgt som "gør-det-selv-projekter" til +5.000 kr., og jeg kan lige så godt være ærlig og indrømme, at så mange penge har jeg ikke at ofre på et stykke "legetøj". Så vil jeg hellere bygge noget selv.

Faktisk har jeg været ude at kigge her til aften, og jeg tror, jeg har en solid nok træplade + noget jeg kan bygge et "skelet" af til en imiteret hestetrailer, jeg kan lege med, til jeg får min mor på besøg med en rigtig trailer... og så kunne det jo være lidt blæret, hvis Jack bare traskede op i den ægte vare. :hhansen:

Ja ja... drømme er gratis... men de kommende dage skal der bygges... :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

Jeg har snuset omkring på FB og fundet nogle dimser:

Image

Image

Image

Til højre på dette foto kan du se en presenning"væg" - der er to af dem, lige ved siden af hinanden. Man kan bare ikke se "den anden". Der er åbent i begge ender, fordi det i starten er nemmere for hesten at lære at gå igennem et smalt sted end at gå ind i et lukket sted.
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Er igang med at rense og pille oregano så jeg kan få gang i min dehydrator. Hentede lige 2 tæt pakkede 4 liters poser med oregano i farmors have. Hun anede slet ikke at hun havde så meget.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

På min daglige morgenrunde, her i det lille hus på landet, fik jeg en dejlig overraskelse :-)

Den yngste har en dværghøne, som har ligget skruk i en murerbalje i haveskuret, i dag var der gevinst i form af de yndigste små dunbolde :elsk: jeg glemmer altid, fra gang til gang, hvor nuttede sådan nogle kyllinger er :hhansen:

De store kyllinger fra foråret, er vokset godt til, jeg vil tro de er klar til fryseren om en månedstid. Pt. er her fjerkræ alle vegne :skoer:

Vagtlerne lægger også æg pt.

Om lidt skal jeg hente datterbarnet fra ridelejr, det bliver godt at få hende hjem igen.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Tak for inspirationen, 99E... Jeg har fundet et par solide træplader og nogle lægter, som jeg vil prøve, om jeg (dvs. Bo, haha) kan bygge noget af, vi kan bruge til træning, indtil min mor kommer med sin trailer. :-)

I øvrigt har jeg verdens bedste lillesøster. :elsk: Hun har lovet at hjælpe mig med at kravle på ryggen af Stuntman (dvs. hun kravler derop - jeg skal bare tage billeder) og vænne ham til rytter, i håb om at det gør det lettere at sælge. Så må vi se, om det hjælper... Indtil videre har jeg ikke været oversvømmet af seriøse henvendelser på nogen af dem, desværre. Ikke engang, selv om jeg har sat priserne en smule ned og har skrevet i samtlige annoncer, at jeg er villig til at forhandle pris til rette hjem. Men det er jo nok desværre sådan, markedet er... så jeg må bare være tålmodig.

Tillykke med dunboldene, Pia... må vi ikke se billeder, hva', hva'? De er så søde, sådan nogle små størrelser. :elsk:

Jeg er p.t. i færd med at bage pandekager, så manden og jeg kan få pandekager med is på terrassen... vi er lækkersultne. :aribeth:

Ellers skal vi på "Sommeraftentur" med Danmarks Naturfredningsforening... måske er der Skt. Hans orme. Hestene holder fri i varmen... de er fuldstændigt "døde" ligesom de fleste af husets øvrige beboere. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stardancer »

Min mor er døende :-o :-o :graed:

Fik fjernet en stor hjernevulst på 3x3,5 cm for knap 14 dage siden og alt gik fint. Nu viser en kontrastvæskeundersøgelse så at hun også har kræft i lunger, lever og knogler :( Og de kan intet gøre - strålebehandling kan måske komme på tale som livsforlængende medicin men hun kan ikke helbredes. Skal på sygehuset og være hos hende når palliativt team kommer og taler med hende på mandag, så må vi se hvad de siger, men det er jo nok ikke særligt positivt, for palliativt team kommer jo først ind i billedet når der stort set kun er lindrende behandling tilbage :oeje:

Min mor er kun 53 år, det er alt alt for tidligt at hun skal dø - og hun har jo lige fået et barnebarn mere og skal nå at se og opleve vores lille ny til nytår, hun skal slet ikke dø endnu!!
/Sofie
Post Reply