Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HeidiO »

Dejlig søndag!
Vi har sovet længe, og nu har jeg gang i et surdejseksperiment. Satser på at det ender med gode grove boller :gunilla:

Jeg burde gå ud og motionere heste, men her er dimmerdyr (trips) overalt, og jeg bliver vanvittig af at det kribler :viking:
Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HHansen »

Surt du ikke må træne Ped :-(

Men hvordan kan du hævde at skyr smager godt? Det er da det ækleste man kan få i munden :opkast:
Jeg kan SLET ikke have konsistensen... puha fornemmelsen af skilt mælkeaffaldsprodukt. Ydrk!

:opkast:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

CXEC wrote:Mega lækkert vejr idag. Jeg har for første gang i 2 år været i vandet.....

Årh...
I vandet!
Hvor desperat efter havbadning er man, når man lidt overvejer at hoppe i i en lavvandet fjord, når fishfinderen siger, vandet er hele 5 grader varmt?
Men jeg må hellere nøjes med (ydrk) svømmehallen (adrk) og dens klorlugt og børn.

(Note to self: Søndag formiddag lige efter åbningstid er åbentbart det uofficielle Tag Alle Børn i Byen i Svømmehallen-tidspunkt... *Suk!*)

HeidiO wrote:Vi har sovet længe, og nu har jeg gang i et surdejseksperiment. Satser på at det ender med gode grove boller :gunilla:

Det var det, jeg skulle huske: Fodre surdejene.
Det pain brié, jeg bagte i går, holder ikke meget længere end til i morgen - så hvis vi skal have frisk brød på tirsdag, må jeg hellere få fodret surdejen i gang.
:aribeth:

stardancer wrote:Ninie: tillykke med graviditeten, man går glip af meget når man ikke bruger så meget tid herinde :skoer: ]

Det har ikke været så svært at gå glip af...
(Medmindre man ser mig IRL. Så er det vist ret svært at misse...)

smukke-ped wrote:Skyr smager godt. Den fra Cheasy med mango og passion.

Det, jeg ikke forstår er, hvorfor Cheasys skyr skal laves med aspartam og majsstivelse.
Så lav det dog ordentligt!
:mettebo:

Men jeg er heller ikke til skyr - hverken Cheasy eller den fine islandske, vi kan få her.
Mikkel spiser det ind imellem - de der portionsstørrelsesbøtter, fx hvis han ved, han skal have hurtig morgenmad med ud af døren (ind imellem skal han møde klokken 6 til videokonference med folk i DK...).
Jeg synes både konsistens og smag er... forkert. Og jeg oplever overhovedet ikke, det mætter...
So far satser jeg på at få dækket mit kalkbehov via græsk yoghurt i smoothies (med masser af bananer, fordi jeg åbenbart ellers får for lavt kaliumniveau), masser af café latte og ost på brødet.
:jeanie:

Efter et par dage med koldt, vådt og gråt vejr, er solen tilbage... :jeanie:
Så vi gik en (langsom, kort) aftentur med hunden - heldigvis har vi "fri natur" ret tæt på, hvor hun kan blive sluppet løs og stæse omkring og snuse til ting.
Image
Og så bliver hun helt glad og træt. :elsk:

Jeg øver mig i stillesiddende sysler - det er ikke så svært at læse bøger, det har jeg god træning i...
Image

Strikning, derimod, er stadig... udfordrende.
Image

Bagning er NÆSTEN stillesiddende aktiviteter - i hvert fald, når man har KEnwood'en...
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juli - tiden flyver...

Post by aribeth »

oste-galore på pizza...
Raxacoricofallapatorius
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Hjemme fra ferie, er træt.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Næh, jeg forstår heller ikke at der skal majsmel og aspartam i. I dag har jeg spist af noget med blåbær/brombær.....jeg ved ikke om den også er fra cheasy, men den smager godt.

Og så må jeg indrømme, jeg ikke synes de er prisen værd. 18 kroner for sådan en "enkeltportion" af Cheasys nede i Brugseni... :wow:

Så jeg raidede køledisken i stedet (der kom skib i går) og tog alle fire økokyller, de havde, med hjem. :jeanie:
Så skal de bare holde de næste 2-3 måneder, der går, før de har noget kylling (jeg vil spise) igen...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Altså, den der grønlandske natur er fantastisk smuk, 99E... :elsk:

Dejligt med voksende mave, Stardancer. Det bliver spændende, hvem der mon gemmer sig derinde. :linski:

Jeg er helt oppe på de dersens lyserøde skyer i dag og kan slet ikke komme ned igen... Jeg har nemlig overrasket mig selv ved at finde modet til selv at kravle på ryggen af Jack som den allerførste - noget jeg for to år siden ikke ville have troet muligt på nogen som helst hest eller pony - og det var bare helt super fantastisk!! :sanne: :sanne:

Ponybassen var, som altid, super cool, sød og dygtig og fortjente hvert et æblestykke, han indkasserede. :elsk: Jeg fik lige et lille hop og et mikroskopisk vip med måsen, men ikke noget der bragte os ud af kurs, og bagefter stod han bare lige så pænt. Ærligt talt tror jeg, han havde lidt svært ved at finde balancen med al den vægt på, hvis jeg skal dømme efter de skrævende bagben... :viben:

Image

Det var bare ganske kortvarigt og for sjov, og vi skal ikke tilride endnu... først om et par år. Men det var dælme en fed følelse alligevel! :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juli - tiden flyver...

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:Skyr smager godt. Den fra Cheasy med mango og passion. Tænk at jeg skulle begynde og spise sådan noget.....nå..



Ha ha - jeg kan kun lide den fra Thise, som har en HELT anden konsistens :-) - Og den kan puttes i ismaskinen og laves til softice :aribeth: :aribeth:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juli - tiden flyver...

Post by aribeth »

Enig med Berit. Det fra Thise har en lækker konsistens og smager godt... Ellers er jeg ikke til skyr. Tillykke med at være på ryggen af ponyen Louise. Skal du ikke med til Clinic i littlemule til september? Der er unghestetræning, groundwork, sadeltilvænning og ridning og Jenny er fantastisk og vurderer de enkelte heste.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

har fundet ud af at skyr smager godt i stegeret på panden, i stedet for fløde..

til lykke med maven Stardancer,- og til lykke med "sidningen" Frieser!
Misssophie
Post Reply