Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:Enig med Berit. Det fra Thise har en lækker konsistens og smager godt... Ellers er jeg ikke til skyr. Tillykke med at være på ryggen af ponyen Louise. Skal du ikke med til Clinic i littlemule til september? Der er unghestetræning, groundwork, sadeltilvænning og ridning og Jenny er fantastisk og vurderer de enkelte heste.


Jeg ville sindssygt gerne til clinic på Little Mule til september, men som med alt andet kræver det, at jeg kan hitte på noget med noget transporthalløj. Tit og ofte ville jeg virkelig ønske, jeg selv havde haft trailer...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Hvad er problemet med transporten?
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stardancer »

Frieser: Hvor er det godt gået :mikkel: Og ja du kunne vist godt have ret i det med balancen, hold nu op hvor han skræver :lol:

Og tak, også til dig MissSophie, vi skulle gerne hitte ud af om det er en lillebror eller søster her d. 19 så det bliver jo spændende om vi skal ud og købe lyserøde eller lyseblå sokker på vej hjem igen og poste billede af på Fjæsen :hhansen: (Vi håber mest på lyserøde nu vi har en der bruger lyseblå i forvejen :linski: )

Det der uvejr vi ventede på - det blev kun liiige smådryp nok til at asfalten i gården skiftede farve, så var det dét :traet: Jeg vil altså snart ha en ordenlig skylle og en masse torden og lyn :brok: Bor næsten lige op i Byparken her, og den er knastør og trist at se på, trænger til noget vand. Gruer også for om et eller andet fjols smider et tændt skod og antænder hele møget :-o Eller en gnist fra en af de røvhatte der ligger og fræser rundt derinde i bil og atv :doed:
/Sofie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juli - tiden flyver...

Post by BeritH »

Jeg er bare så glad på min ex' vegne. :jeanie: :jeanie:

I dag har han efter 8 års umenneskelig afprøvning af diverse offentlige myndigheder (herunder 4 arbejdsprøvninger, adskillige afvisninger af hans lægers udtalelser af lægekonsulenten i kommunen, utidig indblanding i hans privatliv - bare for at nævne noget af det), har han i dag fået bevilget førtidspension. Jeg kan jo se hvor hårdt de sidste 8 år har taget på ham både fysisk og psykisk, så det er virkelig en lettelse at han nu kan planlægge sin egen fremtid, og ikke oven i hans fysiske skavanker skal forholde sig til at blive trukket rundt i manegen i det offentlige cirkus.

Jeg jubler sgu på hans vegne, selvom jeg synes det er trist at han skulle så meget igennem før han fik hvad han har behov for. Klart nok at vi ikke bare skal passivisere folk, meeeeen 8 års afprøvning synes jeg godt nok er groft - specielt i betragtning hans private forsikring har udbetalt tab af erhvervsevne de sidste mange år på baggrund af de lægelige helbredsvurderinger.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

stinemull wrote:Hvad er problemet med transporten?


Problemet med transporten er, at jeg ikke har nogen trailer selv, hvilket medfører, at ingen af hypperne rigtigt er trailertrænet ordentligt. Det vil sige, at jeg ikke bare sådan lige kan læsse en hest eller pony i en lejet trailer alene og køre ham af sted til, hvad jeg nu gerne vil med til, desværre. :ked:

Jeg har en aftale med min mor om, at hun i løbet af sommeren kommer herop med sin trailer, så vi kan trailertræne Jack og måske tage ham med en tur til stranden, hvis han er lige så sød og nem til den øvelse, som til alt muligt andet. :elsk: Der kan jeg vurdere, om det vil kunne blive realistisk at leje en trailer til transport, hvis vi skal til clinics og des lige... Men så er der lige den der med trailerkort... sådan et har hverken kæresten eller jeg selv.

Faktisk er det lidt irriterende, at jeg er så "hæmmet" mht. at komme rundt, nu hvor jeg har fået Jack og modet til rent faktisk at kunne komme med til nogle af alle de clinics mv., jeg altid gerne har villet med til...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

okay på den måde.

trailerkørekort er ikke nødvendigt hvis man bare kan finde en let trailer. Min vejer kun 1400 kg som totalvægt og jeg må køre med den efter vores Audi ganske lovligt uden trailerkørekort. men det er svært at finde de små trailere til leje og du gider nok ikke køre godt en time for at leje min.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

stinemull wrote:okay på den måde.

trailerkørekort er ikke nødvendigt hvis man bare kan finde en let trailer. Min vejer kun 1400 kg som totalvægt og jeg må køre med den efter vores Audi ganske lovligt uden trailerkørekort. men det er svært at finde de små trailere til leje og du gider nok ikke køre godt en time for at leje min.


Njah... det allerbedste havde været, hvis der lige var en eller anden her fra området, som også skulle med og havde en ledig plads i traileren, jeg kunne leje. Det kunne sikkert godt fungere, i hvert fald hvis moderen min kommer herop så vi lige kan øve lidt på forhånd.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Kan godt huske bøvlet fra før jeg fik trailer. så skal man først finde et sted man kan leje og finde en trailer man må køre med rent vægtmæssigt. Så skal den hentes og afleveres og man kan ikke træne med den. og ofte er de trailere man kan leje på diverse tankstationer og lignende i dårlig stand fordi de ikke bliver vedligeholdt med det for øje at der skal transporteres HEST i dem.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

Når du generelt har små heste, er en let trailer helt klart det smarte valg.
Og man kan lave en hel masse "træning af trailerlæsning uden trailer".
Lær hesten at gå op på plader/paller med plader over.
Lær hesten at gå ind i smalle steder. (Fx to "vægge" af presenninger på høje stolper eller to "vægge" af tønder.)
Lær hesten at gå under ting. (Fx en hævet (let) bom med eller uden noget flagrende sat på....)
Sæt så alle de ting "sammen" (aka. byg dine "trailersimulatorer" sammen til een...).

Det gør ikke, hesten er tilvænnet til traileren - men det forbereder den på konceptet.

Og så må man leje en trailer.
"Bare" til at træne med.
Mange gange.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Tak for tippet ang. "trailertræning" uden trailer, 99E... det havde jeg slet ikke selv tænkt på, men det er da faktisk en super idé. Jeg arbejder jo i forvejen med at tilvænne pony til alt muligt forskelligt; presenning, forskellige underlag (en af de få ting, som kan gøre Jack skeptisk), ting der larmer, paraplyer, bolde, bomme, sadel, rytter på ryggen osv., så han er godt forberedt, når vi om et par år skal i gang med at ride...

Må fluks have bygget mig en "wannabe-trailer", vi kan lege med. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply