Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HHansen »

Åh Stardancer hvor er det forfærdeligt for jer - både hende og jer i familien! Mange kram og tanker!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Åh nej, Stardancer... Det gør mig virkelig, virkelig ondt... og jeg mangler ord. Kæmpe cyberkram og de varmeste tanker herfra...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Susmh »

Øv Stardancer, det lyder ikke særligt rart.
Det er ikke sjovt når nogen skal væk i så ung en alder, især ikke når i venter barn.
Susanne

Always look at the bright side of life.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Det gør mig ondt for jer Stardancer. Kram

Min mand fik samme besked i går angående hans far. Vi har dog vist at det bar den vej længe, men håbet levede jo stadig.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stardancer »

Tak. Jeg må sige at jeg er faktisk ikke overrasket over det. Har for mange år siden indset at hun sandsynligvis ikke blev særlig gammel pga røg og druk. Jeg er rigtig ked af at jeg skulle få ret, men ikke overrasket desværre. Kan selvf. ikke sige med sikkerhed om det skyldes røgen og sprutten men det er jo nærliggende, når lægerne mener det er startet i lungerne og hun desuden også har kræft i leveren. Håber hun kan få nogle gode sidste år (uden sprutten!), det er nu hun skal vise at hun er den stride kælling hun er blevet kaldt af andre hele sit liv :linski:

Hun blev overflyttet til Næstved sygehus her til aften så vil næsten tro at de går i gang med noget strålebehandling snarest, for at forlænge livet.
/Sofie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juli - tiden flyver...

Post by 99E »

Ej, Stardancer, det er jeg ked af at høre. :nej:
Palliativt team - de er også i spil under livsforlængende behandling, fordi det bare ikke er hverken sjovt eller behageligt at blive holdt i live på den måde. Og de er dygtige. Og de ved virkelig hvad de laver og hvordan man balancerer på den rigtige side af den tynde linie mellem "tilstrækkeligt smertedækket" og "livsforkortende behandling".

Hvis hun hænger godt fast i livet og bliver smertedækket korrekt (jeg har engang, ehm... :ehj: hørt om en... hvis smertedækning (ikke via palliativt...) indebar en vis dosis cannabis...) er det ikke helt umuligt, hun stadig kan nå at se sit næste barnebarn.
Den der person, jeg en slags ...hørte om... hang fast så længe som muligt, fordi han ville se sin datter blive konfirmeret.
I sidste ende holdt han meget længere end lægerne havde troet - omend ikke så længe, som han ville.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HeidiO »

Puh stardancer, det er en frygtelig besked at få.

Jeg har for første gang i denne uge sovet godt. Det hjalp med lidt lavere nattetemperatur.
Nu har jeg fisket en god bog frem og manden er kørt til bageren. Jeg glemte at sætte dej over i aftes :ehj:

Senere skal jeg have plukket kirsebær og måske lave en gang grød. Jeg havde ellers besluttet mig for at jeg ikke gad i år. Men nu er de modne, træet bugner og bærrene hænger i hovedhøjde over havegangen og minder mig om det hver gang jeg går ind og ud af haven :linski:
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

puha Stardancer, sikke noget lort.

vi står i næsten samme situation med min svigermor, og det er ganske rædselsfuldt...
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Det gør mig også ondt med din svigermor, MissSophie... Det er bare aldrig let, når nogen i den nærmeste familie bliver dødeligt (eller bare alvorligt, for så vidt) syge...

Her har dagen stået i hestetræningens tegn i dag. Min mor og søster kom på visit og havde min mors trailer med, så først blev Jack introduceret for trailer, og det klarede han bare SUPER flot! Da han lige havde brugt cirka 30 sekunder på at vurdere, om den der trailerrampe nu kunne holde, så gik han direkte op, som om det var noget, han havde prøvet masser af gange før og bakkede ud igen med lige så stor selvfølge. Såååå dygtig. :elsk: Og ja... jeg var stolt. :hhansen:

Image

Image

Næste projekt var rytter på Stuntman - min søster havde meldt sig frivilligt. :askepot: Og det viste sig at gå over alle forventninger. Han var lidt utryg i starten, men slappede hurtigt af igen og tog det hele stille og roligt med vaskeægte tinker-coolness. :elsk:

Image

Min søster kommer igen om et par uger - så prøver vi endnu en gang, og hvis han er lige så sød der, som han var i dag, tror jeg godt, at jeg selv kan tage over. :-)

Falle fik ordnet man - det trængte han lidt til - og til sidst endte vi med på en pludselig indskydelse at trailertræne Bernhardt også (jeg har haft én seriøs henvendelse på ham, men hun sprang fra, fordi han ikke var trailervant). Han var lige så dygtig som Jack. Da han først havde fundet ud af, at han skulle løfte fusserne for at komme op ad rampen, gik han op og ned uden den mindste vrøvl. God lille hingstebasse. :elsk:

Image

Så mine arme kan ikke rigtigt komme ned i dag. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

tak, Frieser

-og hvor skønt for dig at alle hestene artede sig.
det kan du garanteret lever højt på længe! :jeanie: :jeanie: :jeanie:

vi har forresten fået høns igen, efter ræven raidede os for fjerkræ.
denne gang blev det små høns, dansk landrace. de virker meget hyggelige...
Misssophie
Post Reply