Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Flot trappe Nanna.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Juli - tiden flyver...

Post by nanna1979 »

Tak - glæder mig til den er helt færdig. Nu kommer næste problem så. Jeg er nød til at male dør og karm sort :ehj: Der skal nemlig sorte fuger i trappen og samt alt det pudsede skal males sort :naese:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

Fin trappe!

God fornøjelse med malerarbejdet i denne varme og med alle de små l*rtedyr der er i luften. :anonym:

Jeg har ryddet op og smidt ud og ryddet mere op. Nu hvor jeg alligevel ikke skal have hjemmearbejdsplads mere, vil vi hellere bruge pladsen til noget andet. Så den ene kontorplads er sat til salg. De sadler ponyerne er vokset ud af, er også sat til salg + en masse andre ting, vi ikke bruger mere.
Nu hvor jeg var i gang med at tage billeder og lave annoncer, gik der jo næsten sport i det :hhansen:

Der har dælme været rift om den ene sadel, den var væk på en time og med 8 i kø :-o Men hun gjorde nu også en god handel, jeg har med vilje sat tingene så billigt, fordi jeg ikke gider have det hængende mere.

Nu vil jeg ræse i stalden og tage imod smeden :-)
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stinemull »

Min mand har snart malet alle mahogni vinduerne udvendigt. Han er flittig.

Jeg drikker kaffe og om lidt vil jeg gå over og tjekke og vande naboens ponyer.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Intunia »

Jeg er gået i gang med at skrabe ned og pudse væggen op på bagsiden af annekset. Det er sydsiden og der er Meget varmt. Men jeg har lånt et stilads og det forpligter jo, at få tingene gjort færdige.
Så jeg må svede i solen og så hver anden time smutte ned og hoppe i havet.
bla bla bla
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

Intunia wrote:Jeg er gået i gang med at skrabe ned og pudse væggen op på bagsiden af annekset. Det er sydsiden og der er Meget varmt. Men jeg har lånt et stilads og det forpligter jo, at få tingene gjort færdige.
Så jeg må svede i solen og så hver anden time smutte ned og hoppe i havet.


Du må aldrig begynde at pudse en syd væg op i den varme, så skal du i den mindste gør det sent aften, max 20 grader for at få et pænt resultat.
Hvis væggen du pudser op er over 20 grader varm, tørrer den først indvendig og det giver hulrum mellem puds og væg, det giver fugt og når frosten sætter ind, så falder det hele ned. Evt. gøre det tidligt om morgen, hvor væggen har kølet af i løbet af natten.

Mvh Viben
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Juli - tiden flyver...

Post by annetteB »

*er helt helt rolig for, at Intunia kan finde ud af at pudse en væg op*
:jeanie: :jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

annetteB wrote:*er helt helt rolig for, at Intunia kan finde ud af at pudse en væg op*
:jeanie: :jeanie:

Det lyder det da ikke til :ehj:

Mvh Viben
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Intunia »

Pipfuglen Viben wrote:
Intunia wrote:Jeg er gået i gang med at skrabe ned og pudse væggen op på bagsiden af annekset. Det er sydsiden og der er Meget varmt. Men jeg har lånt et stilads og det forpligter jo, at få tingene gjort færdige.
Så jeg må svede i solen og så hver anden time smutte ned og hoppe i havet.


Du må aldrig begynde at pudse en syd væg op i den varme, så skal du i den mindste gør det sent aften, max 20 grader for at få et pænt resultat.
Hvis væggen du pudser op er over 20 grader varm, tørrer den først indvendig og det giver hulrum mellem puds og væg, det giver fugt og når frosten sætter ind, så falder det hele ned. Evt. gøre det tidligt om morgen, hvor væggen har kølet af i løbet af natten.

Mvh Viben

Jo det kan man godt, hvis man vander væggen inden og fugter det jævnligt efterfølgende. Tro mig. Jeg har snart 20 års erfaring samt et svendebrev.
bla bla bla
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pipfuglen Viben »

Intunia wrote:
Pipfuglen Viben wrote:
Intunia wrote:Jeg er gået i gang med at skrabe ned og pudse væggen op på bagsiden af annekset. Det er sydsiden og der er Meget varmt. Men jeg har lånt et stilads og det forpligter jo, at få tingene gjort færdige.
Så jeg må svede i solen og så hver anden time smutte ned og hoppe i havet.


Du må aldrig begynde at pudse en syd væg op i den varme, så skal du i den mindste gør det sent aften, max 20 grader for at få et pænt resultat.
Hvis væggen du pudser op er over 20 grader varm, tørrer den først indvendig og det giver hulrum mellem puds og væg, det giver fugt og når frosten sætter ind, så falder det hele ned. Evt. gøre det tidligt om morgen, hvor væggen har kølet af i løbet af natten.

Mvh Viben

Jo det kan man godt, hvis man vander væggen inden og fugter det jævnligt efterfølgende. Tro mig. Jeg har snart 20 års erfaring samt et svendebrev.


Vi får se :linski: lov mig en ting, hvis den bliver hul, så skriver du det herind, okay :-)

Mvh Viben
Post Reply