No-Poo, Skrot din shampoo

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Nu har jeg vasket hår i Natron og æblecidereddike for første gang. Da håret var vådt lugtede det stadig lidt af eddike selv om jeg havde skyllet grundigt. Nu hvor det er tørt luger det af hår.

Natronen fjerner virkeligt alt fedt, så at skylle med eddike er for mig at must ellers havde jeg ikke kunne rede det ud igen. Jeg tror egentligt godt natronopløsningen kan fjerne voks. Er meget imponeret over virkningen.

Nu hvor håret er tørt føles det næsten som efter hårvask med shampoo og balsam, men knap så glat, hvilket jeg ikke beklager. Mit hår er normalt alt for glat.
Næste vask er om en uges tid. Er spændt på hvordan håret arter sig de næste dage. Håber at kunne sige farvel til kløende hårbund og ryg. Har lovet mig selv at give det 3 måneder før jeg evt. giver op.
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by sinesmølf »

jeg vasker også kun meget sjældent hår med shampo 2-3 gange i måneden. Jeg vasker mit hår med matas luksus balsam uden parfurme og det fungere forbavsende godt til mit krøllede hår. Det kruser meget mindre og er lettere at have med at gøre, også er jeg sluppet af med min livslange lede kløende hovdebund. Det er sulfaterne i shampoen jeg ikke kan tåle.

Så det har været ren win-win for mig.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by misssophie »

bruger helt ufancy sanex shampoo, virker fint og har ingen problemer

-og derfor ingen trang til at ændre på det....
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by CXEC »

Åh! Interessant tråd. Har ikke læst på links, men vender nok tilbage og læser....

Vasker kun håret 1 gang om ugen ca. Men vil overveje den der kur med natron og eddike!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

Jeg vil simpelthen også være med!

Min hovedbund kløer og er fyldt med skæl.. normalt vasker jeg hveranden dag - men igår hvor det skulle have været vasket skyllede jeg det bare.
I dag vil jeg ud og købe natron og eddike og så får det en tur med det i morgen og så må vi se.

Jeg har dog tænkt mig fortsat at farve det hver 6. uge som jeg plejer... så helt kemikaliefri bliver jeg ikke :hhansen:
Men måske hovedbunden også bedre kan tåle farven når jeg ikke bruger shampoo.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by aribeth »

Hvad er blandingsforholdene?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by HHansen »

aribeth wrote:Hvad er blandingsforholdene?


I et af de links jeg læste stod der at man startede med at putte natron i en flaske og så tilsatte vand indtil det havde en konsistens man syntes om...
Og med eddiken har jeg læst det skulle være halvt æblecidereddikke og halvt vand.

Men jeg har så ikke prøvet noget af det endnu...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by BeritH »

Jeg tror bare jeg holder mig til min Redken shampoo. Jeg vasker hår 2-3 gange om ugen, og det fungerer fint, så det bliver der ikke lavet om på.

Jeg synes heller ikke om lugten af eddike, så det skal jeg i hvert fald ikke have i håret. :lea: :lea:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by stinemull »

Ca 2 spsk natron til 1 dl vand og det samme med eddike. Natron er billigt i matas og æblecidereddike kan fåes alle vegne.

Glæder mig til at opleve mit hår i morgen efter en tur i klor vand. Det bliver bare skyllet med vand efterfølgende. Jeg burde vaske det igen imorgen, men kommer først hjem til mit hippigrej igen mandag. Det er en anelse fedtet i bunden i dag og min hovedbund klør lidt. Kløen kan også være lidt solskoldning, vi havde 34 grader i går og tog da selvfølgeligt på byvandring. Bortset fra inderst ved hovedbunden er der intet med håret, det er glat og lækkert og arter sig pænt. Jeg har det så også flettet hver dag. Det skåne det meget mod snavs og skidt og så er det det eneste der hidtil har kunne holde det ordentligt væk fra mit ansigt.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: No-Poo, Skrot din shampoo

Post by Godzilla »

Jeg skyller efterhånden bare håret grundigt med vand. Det er som om det regulerer sig selv mhst fedt. Lidt eddike i vand er nok hvis det trænger.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply