Der er vel ikke tilfældigvis en...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

... som lige står og mangler sådan en lille lækkermås som ham her?? :hhansen:

Image

Image

Jeg er blevet "plaget" de sidste par måneder om at adoptere ham, men eftersom vi p.t. står overfor at skulle sætte nogle af vores egne til salg i næste måned, medmindre et mirakel dukker op inden med et nyt job til kæresten, så dur det ikke, selv om han er svær at modstå.

Faktum er imidlertid, at lille Bølle Bob, som i øvrigt er halvbror til vores Bernhardt, mangler et nyt, kærligt hjem... og gerne sådan lidt hurtigst-muligt-agtigt, eftersom han i en alder af 11 måneder er ved at være for gammel til at blive gående sammen med sine forældre.

Det er en lokal landmand, som har ham og hans forældre (jeg hjælper dem bare med at forsøge at finde et hjem til ham), så lillemanden har ingen papirer, men han er passet med ormekur, og han har et dejligt temperament. Rolig og nysgerrig, men samtidig frisk og fræk... og en rigtig kælepotte. Sådan cirka 3 minutter efter, vi kom ind på folden, fulgte han især min kæreste rundt i hælene som en lille hund, uanset om kæresten gik eller løb. Vi legede også lidt med plastik, hvilket han ikke havde prøvet før, og selv om han var lidt skeptisk, tog han det faktisk super pænt. :askepot:

Image

Han kan også trækkes og få løftet alle 4 ben uden problemer, og han er vant til børn (dog store børn).

I de annoncer, jeg har oprettet på ham rundt omkring på nettet, har jeg sat ham til 500 kr., men jeg ved, at hans nuværende ejere først og fremmest bare gerne ser ham i et godt og kærligt hjem, hvor der vil blive passet godt på ham, så de er meget åbne for bud.

Bare lige sådan hvis nogen tilfældigvis lige står og mangler sådan en lille smuksak... eller bare slet ikke kan stå for hans charme, selvtillid og lækkert hår. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by misssophie »

supersød fyr, håber han finder et godt hjem

men når jeg ser dit indlæg, kan jeg ikke lade være at blive lidt træt af at folk avler shetlændere uden selv at ville beholde dem. markedet flyder over med gratis og billige shetlændere.
-der kan selvfølgelig være omstændigheder som jeg ikke kender,- men jeg bliver sgu lidt træt...

held og lykke med at finde et hjem
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

Misssophie, du er slet ikke alene om din holdning til papirløs shetlænderavl. Jeg er 100% enig med dig og har også flere gange taget snakken med Hr. Landmand om at få hingsten kastreret, så der ikke kommer flere føl, men indtil videre har jeg talt for døve ører, desværre. Så kunne jeg selvfølgelig lade ham selv om at finde ud af, hvad han gør med de føl, han ikke bare lige kan komme af med... men ærligt talt har jeg det svært med, at en sund, rask og sød lille pony måske ultimativt skal aflives pga. menneskers egoisme. Ponyen kan jo ikke gøre for, at den nok fornuftigt set slet ikke burde være blevet til...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Dorte Hansen »

Frieser9460 wrote: men ærligt talt har jeg det svært med, at en sund, rask og sød lille pony måske ultimativt skal aflives pga. menneskers egoisme. Ponyen kan jo ikke gøre for, at den nok fornuftigt set slet ikke burde være blevet til...



Og Hr.Landmand laver bare flere føl, for du står jo klar til at hjælpe ham af med dem, fordi det er synd for lille ponzebasse..

Vil du have link til de lige nu ca. 100 andre små shitlænder hingste der "bliver-aflivet-hvis-ingen-er-dumme-nok-til-at-hjælpe".

Den eneste måde det her stoppes, er ved at man lader dem forstå at de penge de bruger på aflivning, kunne gå til kastraktion i stedet....
Nu med køter-bande!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Frieser9460 »

Tjah... jeg kan jo ikke påstå, at du tager fejl, Dorte... men det er altså bare lettere sagt end gjort, når man først HAR stået og nulret det der nuttede lille kræ bag ørerne... og man ikke er totalt lavet af sten...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by stinemull »

Det er da også en af de flottere overskuds ponyer. De fleste er jo bare røde.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by misssophie »

det er heller ikke en kritik af dig Frieser,- man finder næppe nogen med større dyrehjerte end dig.

jeg bliver bare så forbandet træt af at læse om katte, hunde, heste osv som folk prøver at forære væk, fordi de ikke kan finde ud af (læs: gider betale) for at neutralisere...

det var bare en bøvs fra mig...
Misssophie
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by MetteboDeluxe »

Jeg har lige fået en gratis pony. Det er sikkert dumt, men jeg kunne ikke lade den blive aflivet. Har aldrig gjort sådan før... Men hun må hellere få sin egen tråd.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by Ane »

nå men ham der avleren må da hellere se at få lavet papirer - han kan jo ikke hverken sælge eller slagte uden et pas - så kan man håbe den omkostning kan få ham til at overveje om han gider det der papirløse avl mere.

Synes i øvrigt det er lidt "snyd" at annoncere sådan en hest som værende næsten gratis, den skal chippes, besigtiges, have lavet pas, kastreres, fodres op osv.. det er pissedyrt

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Der er vel ikke tilfældigvis en...

Post by aribeth »

Ja, gratis kan den da vist aldrig blive...

Men den kan da hjemmeslagtes hvis det er umuligt at komme af med den...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply