Ding dong - det er blevet juni......

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

Lena wrote:Chokolade bør ingen hunde få!!


Det som Lena siger! :askepot:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by 99E »

Chokolade - ikke til NOGEN hunde overhovedet.
Vindruer, rosiner, nødder - ditto.
Løg... Jeg er lidt hys - men ikke mere end at Sheila gerne må få en frikadelle eller lidt kødsovs i ny og næ.
Efterhånden har hun også en alder, hvor jeg ikke tror, det er en frikadelle med lidt løg, der gør udslaget. :ehh:

Corgier ser VILDT sjove ud - der er en her i byen.
Det er jo ligesom en helt normal hund - bare uden ben?!
Det ser helt vildt sjovt ud, når dens ejere løber tur med den... :viben:

Jeg synes, det der med at vælge hund, lidt er... svært.
Jeg ELSKER schæfere.
Vi lever på INGEN måde et "schæfervenligt" liv.
Og jeg må indrømme, at en ældre cocker lige nu er den perfekte hund for os; hun har ikke noget imod at gå i hi om vinteren, hun trives fint i en rummelig lejlighed (den skal bare ikke være så lille at hun logrer sin hale til blods), det er nogenlunde overskueligt at rejse med en hund i den størrelse (selvom den skal i lastrummet, og hun HADER det og derfor nok får lov at holde ferie hos en af Mikkels kolleger i år), hun er SØD og NEM og derfor nem at finde pasning til. Alle elsker Sheila - selv folk, der ellers "ikke kan lide hunde" synes hun er lidt nuser. Og hun er SÅ kælen.
:elsk:

Ville jeg vælge en cocker igen?
Måske - ulempen ved spaniels er deres tendens til at klæbe og dermed have svært ved at være alene.
Men det er samtidig det, der gør dem så menneskeglade... :ehh:
Så belært af erfaringerne med Sheila, ville jeg nok vælge at have to.
Og at bo et sted, hvor det ikke gør noget, de gør lidt, når de er alene. (For sjovt nok er det ret upraktisk, når man bor i lejlighedsbyggeri med dårlig isolering mellem etagerne...)
:doed:

I dag er det nederen vejr.
Tåget og kedeligt - men de lover fantastisk vejr i morgen! Der skal SÅ meget sejles - måske også på mandag, hvis det ikke blæser for meget.
:gunni:

I stedet bager vi noget kage i dag og stikker en pakke kort i lommen og finder nogen at spille med. :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Jeg skal nok ikke have anden hunderace, end Jack Russell. Umulig hund, fylder alt for meget, fræk og drillesyg....lidt sur, arrig og reserveret.... og trofast!

Note to self: Ingen Jack Russells her...

Vi har sovet læææænge i dag.
Ahhh! Og nusset rundt og spist morgenmad i ro og mag.
Og pakket nogle ting sammen...

Og så til søs:
Image
Bådforeningens kort over nødhavne blev hevet frem, og så har vi tjekket Nordlandet ud - det er langt over 20 år siden, Mikkel var der sidst, så det er nok meget godt at få genopfrisket hvor steder er.
Det er godt og smart at vide, hvor man kan søge ly ved pludseligt dårligt vejr.

Hunden begynder at slappe liiidt mere af - i dag lå hun ned uden at blive krammet og nusset...
Image

Og det her... Det er starten på sommeren.
Det er vild/skotsk timian på siden Sermitsiaq - og grønt! Se! Grønt!
Jeg tror, vi har grønt græs i byen inden der er gåeet 3 dage!
Image

Og når fjorden ser sådan ud - kan man snildt blæse af sted med 28 knob, selvom man har en gravid passager og en båd-hadende hund med...
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by annetteB »

Image

Dét er, hvad jeg har lavet i juni indtil videre.

Og så vil jeg lige dele verdens bedste oplevelse. Jeg har, som man måske kan forestille sig, egentlig haft dårlig samvittighed over at jeg alt for længe lod mine børn vokse op med en far, som ikke var rigtig rask oven i bøtten, men igår var ungerne og jeg til middag hos en ven og snakken faldt på barndomsminder. Og da så man så mine unger fortælle og fortælle og bogstaveligt talt græde af grin over alle de sjove ting de selv huskede fra barndommen. De ejer helt klart min fars families evne til at huske de sjove ting og til at skabe familiemyter. Jeg var den gladeste mor i verden i går aftes: mine unger synes de har haft en skideskæg barndom. Ajas kæreste var en blanding af misundelig og målløs over redneckbarndom med ponyer i køkkenet og 800m2 med jordbær i baghaven og tilladelse til at lege i åen, bare man lovede ikke at drukne.
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Har haft en lang dag.

Først op og gøre hest klar til rejse. Så 3½ times kørsel med Nico i traileren bag bilen ned til hans nye ejer i Ribe. Videre til Harislee, hvor mine forældre´+ moster og onkel ventede. De tosser har cyklet fra Viborg til grænsen og jeg var blevet overtalt til at hente dem ved grænsen, hvor vi lige tankede bilen og traileren op med 4 cykler og billige varer. Og så kørte vi da bare hjem igen til mine forældre, spiste Pizza og jeg kørte videre hjem igen.

Det er dejligt endeligt at have fundet et nyt godt hjem til Nico og så passede det så fint at jeg kunne tage ham med når jeg alligevel skulle sydpå.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by aribeth »

Sommer Sommer... Men imorgen eksamensforbetedelse. I dag er fårene blevet klippet. De er blevet så fine.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by 99E »

annetteB wrote:...mine unger synes de har haft en skideskæg barndom. Ajas kæreste var en blanding af misundelig og målløs over redneckbarndom med ponyer i køkkenet og 800m2 med jordbær i baghaven og tilladelse til at lege i åen, bare man lovede ikke at drukne.
:elsk:

Som en af dem, der har mødt både ungerne og ham den skruptossede, der er deres far - og dig - har det aldrig været mit indtryk, at det overordnede regnskab har været i minus.
Ja, der har været perioder (selvf. mest da skørheden var værst), hvor det har været meganederen.
Men alt i alt - og samlet set... Så er det nogle sjove og seje unger, I har lavet. Og de bliver kun SÅ sjove og seje, hvis man gør det meste rigtigt, tror jeg.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Lena »

Det var da hurtigt du kom af med Nico, Stine....... Skal du "nøjes" med de to du har eller?

Jeg er startet på job igen efter 7 ugers efteruddannelse og har fået port i min stald. I dag kommer Anders Hestetandlæge og tjekker tænder på basserne.

Image
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Er stalden så helt færdig nu?

Jeg regner kun med at skulle have 2 heste nu, det er nemmest. Men der erjo plads til 3 i stalden.......
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

Den ser godt ud, den der stald, Lena. :mikkel:

Spændende, hvad tandlægen har at sige til hestenes bisser...

Jeg sidder her på jobbet, hvor jeg er mødt ind efter 5 dages lækker pinseferie med sol og sommer, masser af lækre naturoplevelser osv. Hvordan kan det være, at man altid lige føler, man har brug for et par dage ekstra ovenpå sådan en ferie? :ehh:

Det er i øvrigt min mors fødselsdag i dag, så når jeg får fri, skal jeg bare lige hjem og hente kæresten, og så går turen til fødselsdagsfest. Og det var så den dag...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply