Ding dong - det er blevet juni......

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

nanna1979 wrote:
Pia wrote:Fårk hvor du hænger dig i detaljer nanna :hhansen:

Jeg veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed det - men altså :druk:


Shit, det må have været den dag, jeg kom til at drikke af natpotten... :wow: Sorry, Nanna... :roed: :roed: :roed:

Men de gule er stadig dejlige... og det er helt sikkert også stadig en dygtig datter. :hhansen:

Nu tror jeg, jeg vil sætte en snor på min hund og gå udenfor i "friluftsbrusebad"... hvor f***** blev solen af???? :plop:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by HHansen »

Min datter har fået ny lejlighed - hvor hun må have hund. Så NU skal drømmehunden indkøbes. :elsk:

Jeg har været med hende hos en avler i dag, hun skal have en Welsh Corgi Cardigan - de var dæleme nuttede de 10 små hundepølser! :elsk: Nuuuurh....!!! :elsk:

Det tog så næsten 3 timer hos avler, vi snakkede og snakkede og snakkede... :anonym:
Så nu skal vi også lige på Corgi udstilling på søndag.. nå, men den dag er jo også ledig nu hvor jeg ikke skal til Strigletræf.. så kan vi da lige så godt se på nogle hunde uden ben. :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Er det fra Sasha hun skal have hvalp?
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by HHansen »

stinemull wrote:Er det fra Sasha hun skal have hvalp?


Nej hende vi har besøgt hedder Dorte og det var i Herskind.

Kender du noget til Corgier? Jeg har aldrig mødt nogen før i dag - søde små hunde, bare ærgerligt de ikke har ben.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Gerding inde fra Kamphest har en.

Kender ellers intet til dem. Kender Sasha fra hovawartklubben.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by HHansen »

stinemull wrote:Gerding inde fra Kamphest har en.

Kender ellers intet til dem. Kender Sasha fra hovawartklubben.


Ah ja, fandt hendes hjemmeside og så hun også har hovawarter - det er vist også derfra Gerding har sin så vidt jeg husker.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by stinemull »

Det er det nemligt.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Felis »

HHansen wrote:Jeg har været med hende hos en avler i dag, hun skal have en Welsh Corgi Cardigan - de var dæleme nuttede de 10 små hundepølser! :elsk: Nuuuurh....!!! :elsk:

. :hhansen:



:elsk: :elsk: :elsk: Sådan en har jeg haft for nogen år siden..kæft det er en dejlig race.
Ham af min var Black & Tan m hvidt.

Meget lærevillig og klog.

Men man må ikke holde det hen med at "det er jo kun en hvalp", for så er toget lige pludselig kørt m.h.t. at få den til at lystre.

Og det er brugshunde der skal aktiveres og udfordres for at trives optimalt

Og så skal man passe på de ikke bliver overvægtige, da de har en vis risiko for at udvikle diskusprolaps.

Og racen er lidt sart omkring foder.. en del af dem der får problemer med bugspytkirtlen..så chokolade og den slags bør de slet ikke have, (der er jo dem der ynder at give dyr alle mulige ting som godbidder)

Og de har et ret godt medfødt instinkt for at være hyrdehunde.

Den jeg havde var temmelig gammel da jeg fik den...byhund og havde ikke haft mulighed for at udfolde sig optimalt da den flyttede på landet til mig .


Og en af de første dage han var her, viste han lige sine evner som hyrdehund ved at line naboens køer op på række ude i folden, hvor de bare stod og gloede dumt på den lavbenede tingest :jeanie: :jeanie:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by HHansen »

Felis wrote:
HHansen wrote:Jeg har været med hende hos en avler i dag, hun skal have en Welsh Corgi Cardigan - de var dæleme nuttede de 10 små hundepølser! :elsk: Nuuuurh....!!! :elsk:

. :hhansen:



:elsk: :elsk: :elsk: Sådan en har jeg haft for nogen år siden..kæft det er en dejlig race.
Ham af min var Black & Tan m hvidt.

Meget lærevillig og klog.

Men man må ikke holde det hen med at "det er jo kun en hvalp", for så er toget lige pludselig kørt m.h.t. at få den til at lystre.

Og det er brugshunde der skal aktiveres og udfordres for at trives optimalt

Og så skal man passe på de ikke bliver overvægtige, da de har en vis risiko for at udvikle diskusprolaps.

Og racen er lidt sart omkring foder.. en del af dem der får problemer med bugspytkirtlen..så chokolade og den slags bør de slet ikke have, (der er jo dem der ynder at give dyr alle mulige ting som godbidder)

Og de har et ret godt medfødt instinkt for at være hyrdehunde.

Den jeg havde var temmelig gammel da jeg fik den...byhund og havde ikke haft mulighed for at udfolde sig optimalt da den flyttede på landet til mig .


Og en af de første dage han var her, viste han lige sine evner som hyrdehund ved at line naboens køer op på række ude i folden, hvor de bare stod og gloede dumt på den lavbenede tingest :jeanie: :jeanie:


Det må være et syn for guder at se sådan én gå i gang med naboens køer :viben:
Det er fantastisk at instinktet kan være så stærkt at de bare KAN det uden at være trænet i det :askepot:

Min datter skal gå til træning med den og har ambitioner om konkurrencer også, så den skal nok få lov at arbejde. Hvilket alle hunde iøvrigt burde have lov til synes jeg.
Hun har læst godt op på racen og har i mere end et år fastholdt at det skulle være sådan én når hun nu ikke kan få plads til en schæfer.
Jeg brød mig ikke rigtig om racen da hun bragte det op - men efter at have læst om den og nu mødt nogle stykker kan jeg godt se at man hurtigt kan falde for dem. :elsk:
Så jeg glæder mig til at få sådan en i familien - selvom den ikke skal bo her kommer jeg jo til at se en del til den. :heidio:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Lena »

Chokolade bør ingen hunde få!!
Post Reply