Halloooo......... Det er altså maj!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by aribeth »

I dag laver vi wrap.
Raxacoricofallapatorius
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by MetteboDeluxe »

Hvad størrelse? Og pris hvis det ikke er solgt.
* Kendt for :mettebo: *

* G
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by stinemull »

en dejlig dag i jesperhus endte rigtig trist her hjemme. I får det lige kopieret direkte fra Kamphest.

Er så vred at jeg ryster indvendigt. Kom hjem efter hyggelig dag for at finde en kvalt ged. Vi skar den straks fri, men den var død. Ejeren burde politianmeldes, men politiet her ude er jo fuldstændig ligeglade.

Geden gik i tøjr mellem buske, den sad tit fast. For knap en uge siden fik en besked fra mig endeligt ejerne til at give vand efter en hel weekend uden vand. Der sad både ged og får fast. Fåret sad også fast denne gang, men havde da endnu 30 cm snor. Skyggen til dyrene er en lav kasse som de aldrig er inde i.

Om geden er kvalt er der tvivl om. Det var manden der skar den fri og snoren sad helt stram, men det kan også være varmen eller tørst der tog livet af den. Ingen af dyrene er klippet og de har begge tyk tyk uld.

Arghh hvor er jeg vred. Der er bare ingen undskyldning for det her.


og fortsættelsen

Nå der sker da heldigvis noget i sagen og det kommer ikke bare til at gå i glemmebogen.

Vi har anmeldt det til dyrenes vagtcentral eftersom ejerne ikke var kommet hjem efter 2½ time og fåret stadig stod bundet og gispede. En kredsformand er pt. på vej her ned og de forventer at det ender med en politianmeldelse.

Ejerne er så kommet hjem og jeg møder dem da de er på vej ned efter geden med en trillebør. Jeg er kun blevet vredere og manden får læst og påskrevet som jeg aldrig har skældt ud før. (jeg er eller normalt ret konfliktsky, men det her har sgu fået mig op i gear) Jeg fortalte også at de er blevet anmeldt, at det her er utilgiveligt og at de VED BEDRE og der ingen undskyldning er. Manden var ikke ret kry og tror han skal være glad for at jeg var halvejs inde af indkørslen med en lukket låge. Tror desværre jeg havde klappet ham en hvis jeg havde kunne nå.

Beviserne bliver sikkert fjernet nu, men jeg har billeder og vidner.

Føj for satan!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by misssophie »

sikke da et forbandet svineri! folk er jo syge i roen... hvad pokker skal folk have dyr for, når de ikke gider passe dem?

selv om politiet er ligeglade på dine kanter, har du vel ret til at politianmelde idioten?! det kan politiet vil ikke nægte dig?

føj altså...
Misssophie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by stinemull »

Kredsformanden har været her. Hun så stedet, fandt snorestumpen som vi skar over, tog billeder af "skuret" og stedet og har fået billeder af mig pr. mail. Hun var chokeret.

Jeg har givet mine oplysninger og sagt at jeg gerne vidner i en evt. sag.

Så nu er der gjort hvad der kan og så må vi se hvor meget jeg nu bliver lagt for had i lokalsamfundet. ejerens forældre har desværre meget magt i hele kommunen og vores lille samfund.

Ejeren er forresten dyrlæge og dette er skærpende omstændigheder.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by 99E »

stinemull wrote:Ejeren er forresten dyrlæge og dette er skærpende omstændigheder.

:wow:
Ikke en dyrlæge, jeg har lyst til at bruge... :ehh:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by stinemull »

Jeg har brugt ham til at udskrive pracend til min cushing hest og til at bedøve når tandplejen kom. Nu må jeg finde en anden pillepusher.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by aribeth »

Det bliver store rundballer og højst sandsynligt ikke egnet til heste. Det er ikke skredet ret meget, der er kløver, korn og lucerne i det og græsserne er ikke lavfruktanholdige.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Stimata Doamna »

Puha, både Stine og Louise - der er noget at forholde sig til der!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Frieser9460 »

Det var dog en ganske frygtelig historie med det får og den ged, Stine. Puha... Jeg kan godt forstå, du var rasende... Og jeg håber virkelig, der bliver en sag ud af det. At manden er dyrlæge, gør bare det hele endnu værre... :mur: :brok:

Om jeg nogensinde kommer til at forstå, hvad folk vil med dyr, de ikke gider passe... :nej: Og når manden er dyrlæge, kan han i hvert fald ikke undskylde sig med, at han ikke vidste bedre...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply