Halloooo......... Det er altså maj!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HHansen »

Vi kom hjem fra en uges vidunderlig ferie i en helt fantastisk smuk og dejlig by - Wien - igår.

Vi har heldigvis ferie til på mandag så i dag flader vi den bare i udestuen. Har ikke engang pakket ud endnu! :hhansen:

Men nøj en lækker by Wien er! Vi har spist og drukket godt, blandt andet var vi på en restaurant med michelin stjerne, det har vi ikke prøvet før :aribeth: vi bestilte en 6-retters menu, men der var alle mulige småretter ind i mellem så vi endte på 13 serveringer. :aribeth: Mums!

Vi var på karettur rundt i byen, og vi var på den Spanske rideskole hvor vi så 2 timers morgentræning og derefter fik en rundvisning.

Og så har vi set 3-4 slotte og et uoverskueligt stort antal kirker. :traet:

På 7 dage har vi gået 82 km - det er da alligevel noget! :plop:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by aribeth »

Wien er helt fantastisk dejlig!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by misssophie »

jep, Wien er fed. fik i set Schönenbrunn?
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by aribeth »

jeg synes jeg så et billede på FB derfra. Fantastisk sted. Vi brugte en hel dag på at fodre egern og fugle og bare hænge ud der.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HHansen »

misssophie wrote:jep, Wien er fed. fik i set Schönenbrunn?


Ja der brugte vi også det meste af en dag. Jeg eeeeelsker gamle slotte :elsk:
Og store fine kirker :elsk:
Og gamle flotte huse... :elsk:

Da vi nåede til lørdag var vi dog ved at gå kolde og magtede næsten ikke at se mere skønhed.
Udover den fine middag vi var til, så vi jo også lippizanertræning og så var vi til en Cirque de Soleil forestilling samt i koncerthuset til en klassisk koncert. Så det var bare smukt og fint næsten det hele...

Kunne godt have været foruden at se heste blive brugt i en karrusel i tivoliet. :tommelned: Men på den anden side de trak ikke noget, bar kun små børn, var i skygge og skulle bare gå rundt og rundt. Og de blev ofte udskiftet så det ud til... men alligevel.... :tommelned:
Langt de fleste af kaper hestene i byen så rigtig godt ud - men enkelte havde virkelig grimme hove og benstilling, og en enkelt vi så gik helt klart urent...

Jeg skal se om ikke jeg kan lave en lille billedtråd senere når jeg har fået styr på alle billederne :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Pia »

Det lyder som en ret fantastisk tur I har haft, Helle. Jeg får helt lyst til en tur til Wien nu.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Stimata Doamna »

Wien er dejlig - helt klart et sted, vi skal hen igen. Og så har jeg nogle fantastiske kolleger dernede :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HeidiO »

Det er sgu da koldt idag, selv om solen er dukket op.
Men i drivhuset er der rart.

Jeg har snart fået plantet eller foræret alt det jeg har sået væk.
Det er nu meget rart, nu kan det meste vandes med vandingsanlægget.
De første tomater er på vej kan jeg se. Det bliver lækkert med en masse grøntsager af egen avl.
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by aribeth »

Om to dage kan vi høste den første tomat vil jeg tro. Det er sgu da fantastisk!

Og de står endda ude på terrassen!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by nanna1979 »

Den bette Balder er blevet forfanget ( guderne må vide hvordan :traet: ) Så nu er der dømt ridebane til bettefisen indtil videre :mettebo:
Vi er heldigvis opstaldet det bedste sted, så staldejer havde reageret lynhurtig, da hun opdagede, at der var noget galt. Dyrlægen har rost hende til skyerne, fordi hendes hurtighed formentlig gør, at det er i så mild grad, at han slipper for specialsko og yderligere men :mikkel:

Image
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Post Reply